| Hafta |
Konu |
| Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
| 1) |
Bilimsel bilgi ve bilimsel Araştırma Yöntemlerine giriş |
| 2) |
Etik Ve Bilimsel Araştırmada Temel Etik İlkeler |
| 3) |
Araştırmada Etik Sorunlar/Etik Dışı Davranışlar ve
Önlenmesi |
| 4) |
Bilimsel Araştırma Yöntemleri I |
| 5) |
Bilimsel Araştırma Yöntemleri II |
| 5) |
Bilimsel Araştırmada Planlanma: Araştırma Problemleri,
Hipotezler ve Amaçlar |
| 6) |
Bilimsel Bilgiye Erişim: Kütüphane, Dijital Kütüphane, Veritabanları |
| 7) |
Bilimsel Veri Toplama ve Ölçme Yöntemleri |
| 8) |
Veri Analiz Yöntemleri ve Sunumu |
| 9) |
Geçerlilik Ve Güvenirlik Kavramları |
| 10) |
Araştırma Önerisi Yazma -Bir 'Özet' Öneri Hazırlama |
| 11) |
Araştırma Raporu Hazırlama/Raporlama Metotları |
| 12) |
Makale Yazımında Temel Kurallar Ve Örnekler |
| 13) |
Makale Yazımında Temel Kurallar Ve Örnekler II |
| 14) |
Yükseköğretim Kurulu Bilimsel Araştırma Ve Yayın Etiği Yönergesi |
| Diğer Kaynaklar: |
1.Shrader-Frechette, K. S. (1994). Ethics of scientific research. Rowman & Littlefield.
2.Bonhoeffer, D. (2012). Ethics. Simon and Schuster.
3.Singer, P. (2011). Practical ethics. Cambridge university press.
4.ÖZDEN, Ü. H. (2019). BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ve ETİK.
5.Nash, D. A. (1984). Ethics in dentistry: review and critique of Principles of Ethics and Code of Professional Conduct. Journal of the American Dental Association (1939), 109(4), 597-603.
|
|
| Soru-Cevap |
|
| Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi |
|
| Laboratuvar |
|
| Sayısal Problem Çözme |
|
| Alan çalışması |
|
| Grup Çalışması / Ödevi |
|
| Bireysel Ödev |
|
| WEB Tabanlı Öğrenme |
|
| Staj |
|
| Yerinde Uygulama |
|
| Proje Hazırlama |
|
| Rapor Yazma |
|
| Seminer |
|
| Süpervizyon |
|
| Sosyal Faaliyet |
|
| Mesleki Faaliyet |
|
| Mesleki Gezi |
|
| Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
|
| Okuma |
|
| Tez Hazırlama |
|
| Arazi Çalışması |
|
| Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri |
|
| Diğer |
|
| Logbook |
|
| Röportaj ve sözlü görüşme |
|
| Araştırma |
|
| Film izleme |
|
| Kaynakça oluşturma |
|
| Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme |
|
| Fotoğraf çekimi |
|
| Eskiz çizimi |
|
| Harita üzerinde işaretleme |
|
| Harita okuma |
|
| Doku örneği alma |
|
| Malzeme arşivi oluşturma |
|
| Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
|