FIZYOTERAPI VE REHABILITASYON | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR212 | ||||||||
Ders İsmi: | Sağlık için Fiziksel Uygunluk | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 4. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Azize DİK |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere sağlık için fiziksel uygunluk kavramlarını, prensiplerini ve uygulamalarını anlatarak, bireylerin fiziksel uygunluk düzeylerini geliştirmelerine yönelik bilgi ve beceriler kazandırmaktır. |
Dersin Hedefi: | Fiziksel uygunluk kavramını tanımlayarak, sağlık üzerindeki etkilerini analiz edebilmek. Fiziksel uygunluk düzeyini belirlemek için kullanılan ölçüm araçlarını ve tekniklerini uygulamak. Fiziksel aktivitenin sağlık üzerindeki faydalarını ve risklerini değerlendirmek. Bireysel ihtiyaçlara uygun fiziksel uygunluk programları tasarlayabilmek. Sağlık için fiziksel uygunluğun önemini vurgulayan güncel araştırmaları analiz etmek. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Fiziksel uygunluk kavramını tanımlayabilme ve önemini açıklayabilme. |
||
2) Fiziksel uygunluk düzeylerini belirlemek için kullanılan ölçüm araçlarını ve tekniklerini listeleyebilme. |
||
3) Fiziksel aktivitenin sağlık üzerindeki etkilerini ve bu etkilerin fizyolojik temellerini anlayabilme. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Fiziksel uygunluk düzeyini belirleme amacıyla uygun ölçüm araçlarını kullanabilme. |
||
2) Bireylerin yaş, cinsiyet, sağlık durumu gibi faktörlere göre fiziksel uygunluk programları tasarlayabilme. |
||
3) Fiziksel aktivite programlarını etkili bir şekilde uygulayabilme ve bireylerin ilerlemelerini takip edebilme. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Profesyonel etik ve güvenlik standartlarına uygun olarak fiziksel uygunluk programları hazırlayabilme. |
||
2) Güncel araştırmaları takip ederek fiziksel uygunluk alanındaki bilgi ve becerilerini sürekli geliştirebilme. |
||
3) Sağlık için fiziksel uygunluğun önemini vurgulayabilme ve toplumda bilinç oluşturabilme. |
Hafta | Konu | ||
1) | Fiziksel uygunluk fiziksel aktivite egzersiz ve spor kavramı | ||
2) | Sağlıklı yaşam ve fizyoterapi | ||
3) | Fiziksel uygunluğu belirleme | ||
4) | Fiziksel uygunluğu değerlendirme | ||
5) | Fiziksel uygunluğa göre egzersiz programı oluşturma | ||
6) | Fiziksel uygunluğa göre fiziksel aktiviteleri belirleme | ||
7) | Sağlıklı yaşam için fiziksel aktivite | ||
8) | Vize Sınav Haftası | ||
9) | Yaşa ve cinsiyete göre fiziksel aktivite | ||
10) | Sporda fizyoterapi yaklaşımları | ||
11) | Fiziksel değerlendirmelerde kullanılan testler | ||
12) | Fiziksel değerlendirmelerde kullanılan testler | ||
13) | Sporda fizyoterapi ve rehabilitasyon | ||
14) | Sağlıklı bireylerde egzersiz programı oluşturma | ||
15) | Genel tekrar | ||
16) | Final Sınav Haftası | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilgili öğretim programları, rehabilitasyon programları, fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntem ve teknikleri ile ölçme değerlendirme bilgisine sahiptir. | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
2) Fizyoterapi ve rehabilitasyon sürecini, hastaların değerlendirerek hastaların ihtiyaçlarına özgü olarak planlar | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | ||||
3) Bireylerin klinik açıdan gelişimini, farklı ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanarak, çok yönlü değerlendirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | ||||
4) İnsan anatomisi, fizyolojisi, kinezyolojisi, biyomekanisi gibi konularda bilgi, beceri, ve tutum geliştirir, fizyoterapi ile ilişkilendirir. | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
5) Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | |||||
7) Hayatı boyunca öğrenme ve araştırma ile ilgili olumlu tutum, davranış geliştirir. | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
8) Rehabilitasyon programını uyguladığı birey ile doğru iletişim becerisini kullanır | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
9) Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilmek için yabancı dili etkin olarak kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
10) Rehabilitasyon programlarında gelişmeleri sağlamak amacıyla proje ve etkinlik planlar, uygular | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||
11) Mesleki etik, hasta hakları ve insan haklarına uygun davranır | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||
12) Alanı ile ilgili has ve sorumlulukları içeren mevzuatı bilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 28 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 7 | 7 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 7 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 10 | 20 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 64 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 2 |