FIZYOTERAPI VE REHABILITASYON | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR302 | ||||||||
Ders İsmi: | Pediatrik Rehabilitasyon | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 6. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Kamer Ünal Eren |
Dersin Amacı: | Pediatrik rehabiltaston ilkelerini anlamak, Pediatrik rehabilitasyonda kullanılan tedavi modellerini aşina olmak, Pediarik rehabilitasyon uygulanacak hastalık gruplarını belirlemek, Özel gereksinimli çocuklarda rehabilitasyon ihtiyaçlarını kavramak, Pediartik rehabilitasyon gerektiren durumların özelliklerini bilmek, Pediatrik rehabilitasyonda kullanılanılabilecek müdahale programlarını kavramak. |
Dersin Hedefi: | Pediatrik hastalık gruplarını belirleyebilme, Farklı gelişen çocuklar için uygun müdahale programını seçebilme, Aşina olduğu müdahale programını özel gereksinimli çocuklar için uygulayabilme, Normal gelişim ve normal olmayan gelişimde olamayan çocukları ayırt edebilme, Farklı gelişen çocukların rehabilitasyon ihtiyaçlarını belirleyebilme, Özel gereksinimli çocukların günlük yaşam aktivitelerini oluşturabilme, Özel gereksinimli çocukların gelişim alanlarınındaki ihtiyaçları belirleyebilme ve uygun müdahale programını uygulayabilme. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Pediatrik rehabilitasyon hasta gruplarını tanımlar
|
||
2) Normal gelişim basamaklarını ve anormal gelişimi karşılaştırır
|
||
3) Pediatrik hastalık gruplarının özelliklerini açıklar
|
||
4) Pediatrik rehabilitasyonda kullanılan müdahale yöntemlerini açıklar |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Pediatrik rehabilitasyon hasta gruplarında uygun müdahale programını çizer
|
||
2) Pediatrik rehabilitasyon hasta gruplarına uygun ortezi seçer |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Pediatrik rehabilitasyon hasta gruplarında uygun müdahale programını çizebilme |
||
2) Uygun tedavi yöntemini seçer ve uygular |
||
3) Tedavi programının ilerleyişini belirleyecek kriterleri kullanır |
||
4) Pediatrik rehabilitasyon ile ilgili literatürü izler |
Hafta | Konu | ||
1) | Normal Gelişim Basamakları-I | ||
2) | Normal Gelişim Basamakları-II | ||
3) | Değerlendirme | ||
4) | Down Sendromu | ||
5) | Spina Bfida | ||
6) | Serebral Palsi-I | ||
7) | Serebral Palsi-II | ||
8) | Tortikollis | ||
9) | Brakial Pleksus Yaralanmaları | ||
10) | Kas hastalıkları | ||
11) | Pediatrik Ortopedik Sorunlar | ||
12) | Riskli Bebeklerde Rehabilitasyon | ||
13) | Gelişimsel Koordinasyon Bozukluğu | ||
14) | Otizm Spektrum Bozukluğu | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilgili öğretim programları, rehabilitasyon programları, fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntem ve teknikleri ile ölçme değerlendirme bilgisine sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||
2) Fizyoterapi ve rehabilitasyon sürecini, hastaların değerlendirerek hastaların ihtiyaçlarına özgü olarak planlar | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||
3) Bireylerin klinik açıdan gelişimini, farklı ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanarak, çok yönlü değerlendirir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||
4) İnsan anatomisi, fizyolojisi, kinezyolojisi, biyomekanisi gibi konularda bilgi, beceri, ve tutum geliştirir, fizyoterapi ile ilişkilendirir. | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||
5) Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||
7) Hayatı boyunca öğrenme ve araştırma ile ilgili olumlu tutum, davranış geliştirir. | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | ||||
8) Rehabilitasyon programını uyguladığı birey ile doğru iletişim becerisini kullanır | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | |||
9) Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilmek için yabancı dili etkin olarak kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | ||||
10) Rehabilitasyon programlarında gelişmeleri sağlamak amacıyla proje ve etkinlik planlar, uygular | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||
11) Mesleki etik, hasta hakları ve insan haklarına uygun davranır | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||
12) Alanı ile ilgili has ve sorumlulukları içeren mevzuatı bilir. | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 28 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | 14 | 28 |
Uygulama Sınavı | 1 | 1 |
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 7 | 14 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 7 | 7 |
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 14 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 28 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 122 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 4 |