FIZYOTERAPI VE REHABILITASYON | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR104 | ||||||||
Ders İsmi: | Kas İskelet Sistemi Anatomisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 2. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Behiç Tanıl ESEMENLİ |
Dersin Amacı: | İskelet ve kas sistemi anatomisini kavramak |
Dersin Hedefi: | Kas, kemik, eklem ve kıkırdak anatomisini fonksiyonları ile birlikte açıklamak. Kafatası ve yüz kemiklerini bilmek. Göğüs bölgesi kemiklerini, kas ve sinirlerini bilmek. Bel ve sırt kasları ve sinirlerini bilmek. Üst alt ekstremite kemiklerini, eklemlerini, kaslarını ve sinirlerini bilmek. Gluteal bölge, uyluk bölgesi kasları ve sinirlerini bilmek. Anatomi bilim yeterliliğini kazanmak ve fizyoterapi ve rehabilitasyon mesleği içinde kullanmak. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) İskelet ve kas sistemine ait terminolojiyi bilir. |
||
2) Lokomotor sistem fonksiyonlarının yapılarını açıklar. |
||
3) İskelet ve kas sistemi ile ilgili literatürü izler. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Kas ve iskelet sisteminin hareket fonksiyonlarını anatomik terimlerle değerlendirir. |
||
2) Vücuttaki kas, kemik, eklem ve sinir gibi yapıların anatomik yerleşimleri ve
fonksiyonlarını tanımlar. |
||
3) Klinik problemlerin çözümünde kas iskelet sistemisi anatomi bilgilerini kullanır. |
||
4) Kas ve iskelet sistemi anatomisini klinikte nasıl ve nerede kullanacağını açıklar. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Kas ve iskelet sistemi anatomisi ile ilgili bilgiye ulaşma yollarını bilir. |
||
2) Anatomi ile ilgili bilgiyi ekip içerisinde paylaşır. |
Hafta | Konu | ||
1) | Anatomi genel terimler | ||
2) | Kafatası ve yüz kemikleri Columna vertebralis | ||
3) | Thorax, sternum, costa, pelvis, os coxae | ||
4) | Clavicula,scapula, humerus, radius, ulna, el kemikleri | ||
5) | Femur, patella, tibia, fibula, ayak kemikleri | ||
6) | üst ekstremite eklemleri | ||
7) | alt ekstremite eklemleri | ||
8) | alt ekstremite eklemleri | ||
9) | Göğüs ve karın kasları ve sinirleri | ||
10) | Bel, sırt kasları ve sinirleri | ||
11) | omuz ve kol kasları ve sinirleri | ||
12) | önkol ve el bölgesi kasları ve sinirleri | ||
13) | gluteal bölge, uyluk bölgesi kasları ve sinirleri | ||
14) | bacak, ayak kasları ve sinirleri | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilgili öğretim programları, rehabilitasyon programları, fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntem ve teknikleri ile ölçme değerlendirme bilgisine sahiptir. | 1 | 2 | 2 | |||||||||
2) Fizyoterapi ve rehabilitasyon sürecini, hastaların değerlendirerek hastaların ihtiyaçlarına özgü olarak planlar | ||||||||||||
3) Bireylerin klinik açıdan gelişimini, farklı ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanarak, çok yönlü değerlendirir. | 2 | 2 | 3 | |||||||||
4) İnsan anatomisi, fizyolojisi, kinezyolojisi, biyomekanisi gibi konularda bilgi, beceri, ve tutum geliştirir, fizyoterapi ile ilişkilendirir. | ||||||||||||
5) Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | 2 | 1 | 3 | |||||||||
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | 2 | 2 | ||||||||||
7) Hayatı boyunca öğrenme ve araştırma ile ilgili olumlu tutum, davranış geliştirir. | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||
8) Rehabilitasyon programını uyguladığı birey ile doğru iletişim becerisini kullanır | 2 | |||||||||||
9) Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilmek için yabancı dili etkin olarak kullanır. | 2 | |||||||||||
10) Rehabilitasyon programlarında gelişmeleri sağlamak amacıyla proje ve etkinlik planlar, uygular | 2 | |||||||||||
11) Mesleki etik, hasta hakları ve insan haklarına uygun davranır | 1 | 3 | 3 | |||||||||
12) Alanı ile ilgili has ve sorumlulukları içeren mevzuatı bilir. | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 28 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | 14 | 28 |
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 26 |
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 13 | 26 |
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 14 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 13 | 13 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 137 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 4 |