| Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, öğrencilere temel bilgi teknolojilerinin önemini anlatmak, problem çözme ve analiz etme becerilerini kazandırmak, araştırma ve öğrenme ihtiyaçlarına yönelik olarak alt yapı oluşturmak, eğitim ve meslek hayatlarında teknoloji ve bilimin önemini kavratarak öğrenme becerilerini geliştirmektir. |
| Dersin Hedefi: |
Dersin hedefi öğrencilerin bilgisayar temel kavramları, bileşenleri, çalışma yapısı, işletim sistemleri, ofis ve uygulama yazılımları, ağ ve internet teknolojileri, bilgisayar iletişimi, sistem güvenliği hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
| Dersin Veriliş Şekli: |
E-Öğrenme
|
|
|
|
|
| Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Temel bilgisayar donanım ve yazılım kavramlarını öğrenir.
Güncel bilgisayar teknoloji ve kavramlarını takip eder.
|
| Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bilgisayar donanım ve yazılımların çalışma prensiplerini öğrenir.
|
2) Güvenli ve etkili İnternet teknolojilerini kullanabilme yeteneği kazanır.
|
| Yetkinlikler
(Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Office programları üzerinde yeterlilik kazanır.
|
| Hafta |
Konu |
| Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
| 1) |
Dijital Çağa Giriş ve Temel Kavramlar
|
| 2) |
Bilgisayar Donanımı
|
| 3) |
Yazılım Temelleri, İşletim Sistemleri, Dosya Yönetimi
|
| 4) |
Siber Saldırı Türleri ve Zararlı Yazılımlar
|
| 5) |
İnternet, Ağ Kültürü ve Dijital Güvenlik Temelleri
|
| 6) |
Dijital Vatandaşlık: Bilişim Suçları ve Bilişim Etiği
|
| 7) |
Yapay Zeka ve Medya Okuryazarlığı
|
| 8) |
Ara Sınav (Vize) |
| 9) |
Ortak Çalışma Araçları ve Dijital İletişim, Bulut Depolama
|
| 10) |
Microsoft Ofis Programları - Word
|
| 11) |
Microsoft Ofis Programları - Excel 1
|
| 12) |
Microsoft Ofis Programları - Excel 2
|
| 13) |
Microsoft Ofis Programları - Powerpoint 1
|
| 14) |
Microsoft Ofis Programları - Powerpoint 2
|
| 15) |
Genel Tekrar ve Kariyerde Dijital Beceriler
|
| 16) |
Dönem Sonu (Final) Sınavı |
| Diğer Kaynaklar: |
1- Karal, Y. (Ed). (2024). Üretken Yapay Zekâ ve Eğitim. Nobel Bilimsel Eserler.
2- Gökçearslan, Ş., Yıldız Durak., H. (Eds). (2024). Yapay Zekâ Okuryazarlığı. Nobel Akademik Yayıncılık .
3- Çakır, H., Yalçın, N. (Eds). (2023). Bilişim Teknolojileri Güvenliği. Nobel Akademik Yayıncılık.
4- Kılıç, A., Bülbül, H. İ., Küçükali, M., & Sağıroğlu, Ş. (Eds.). (2020). Dijital Okuryazarlık. Nobel Akademik Yayıncılık.
5-Yıldırım, H., Ünal, C. (2025). Siber Güvenlik Rehberi - Tehditten Çözüme. Nobel Akademik Yayıncılık.
|
|
| Soru-Cevap |
|
| Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi |
|
| Laboratuvar |
|
| Sayısal Problem Çözme |
|
| Alan çalışması |
|
| Grup Çalışması / Ödevi |
|
| Bireysel Ödev |
|
| WEB Tabanlı Öğrenme |
|
| Staj |
|
| Yerinde Uygulama |
|
| Proje Hazırlama |
|
| Rapor Yazma |
|
| Seminer |
|
| Süpervizyon |
|
| Sosyal Faaliyet |
|
| Mesleki Faaliyet |
|
| Mesleki Gezi |
|
| Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
|
| Okuma |
|
| Tez Hazırlama |
|
| Arazi Çalışması |
|
| Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri |
|
| Diğer |
|
| Logbook |
|
| Röportaj ve sözlü görüşme |
|
| Araştırma |
|
| Film izleme |
|
| Kaynakça oluşturma |
|
| Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme |
|
| Fotoğraf çekimi |
|
| Eskiz çizimi |
|
| Harita üzerinde işaretleme |
|
| Harita okuma |
|
| Doku örneği alma |
|
| Malzeme arşivi oluşturma |
|
| Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
|