GASTRONOMI VE MUTFAK SANATLARI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GMS103 | ||||||||
Ders İsmi: | Gıda Hijyeni ve Sanitasyonu | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 1. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Demet Tüzünkan |
Dersin Amacı: | Gıda hijyeni ve sanitasyon uygulamalarını kavramak. |
Dersin Hedefi: | HACCP ilkelerini bilmek. Gıdalarda hijyen kurallarını kavramak. Sanitasyonu bilmek. Besin bozulma nedenlerini bilmek. Ambalaj tanımını kavramak ve ambalaj maddelerini bilmek. Gıda kaynaklı hastalıkları bilmek. Yiyecek ve içecek akışında hijyeni bilmek. |
Dersin Veriliş Şekli: |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) "1. Hijen ve Gıda hijyeninin kavrar.
2. Sanitasyon uygulamalarını bilir.
"
|
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) "1. Gıda güvenliği kapsamında hijyen kurallarını sayar.
2. Haccp kurallarını uygular.
3. Gıdalarda ve ekipmanda sanitasyonu uygular."
|
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) "1. Mesleki paydaşları arasında hijyen ve sanitasyon konularında yetkinlik sahibi olur.
2. Gıda işleme esnasında uygulanlaması gereken hijyen kuralları konusunda yetkinlik sahibi olur.
"
|
Hafta | Konu | ||
1) | 1.Hijyen temel kavramları 2.Sanitasyon temel kavramları 3.Gıda sanayinde kalite ve kalite güvence sistemleri 5.Gıda hijyeni, tanımı ve önemi 4.Personel hijyeni 6.İşletme hijyeni ve önemi 7.Besinlerin bozulma nedenleri 8.Besin maddeleri ve mikroorganizma ilişkisi 9.HACCP tanımı ve önemi 10.Ambalaj tanı ve ambalaj malzemeleri 11.Gıda güvenliğini etkileyen tehlikeler ve gıda kaynaklı hastalıklar 12.Mutfak alanında hijyen 13.Yiyecek akış sürecinde hijyen 14.İçecek akış sürecinde hijyen | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanına özgü temel kavramlar, teoriler ve ilkeleri anlatır. | |||||||||||
1) Alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini, yazılımları ve araç-gereçleri kullanır. | |||||||||||
1) Mesleki etik kurallara uygun davranmak ve bu kuralları iş yaşamına entegre edebilmek. | |||||||||||
2) Çevre bilinci ve sürdürülebilirlik prensiplerine uygun davranışlar sergiler, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. | |||||||||||
2) Türk ve dünya mutfak kültürlerinin tarihsel gelişimi ve çeşitliliğini anlatır. | |||||||||||
3) Türk ve dünya mutfaklarından çeşitli pişirme tekniklerini ve mutfak uygulamalarını profesyonel düzeyde yapar. | |||||||||||
3) Değişen tüketici beklentilerini karşılamak üzere yenilikçi bakış açısıyla çözümler üretir. | |||||||||||
4) Yazılı ve sözlü iletişim becerilerini etkin kullanarak takım çalışması içinde liderlik yapar ve sorumluluk alır. | |||||||||||
4) Gıda güvenliği, hijyen ve sanitasyon kurallarını uygular. | |||||||||||
5) Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında karşılaşılan problemleri analiz eder ve çözüm üretir. | |||||||||||
5) Mutfak yönetimi ve operasyonlarını bağımsız olarak yürütür. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 42 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 14 | 14 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 14 |
ARA SINAV (Vize) | 8 | 8 |
Genel Sınava Hazırlanma | 10 | 20 |
GENEL SINAV (Final) | 14 | 14 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 112 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 3 |