ULUSLARARASI İŞLETMECILIK (TEZSIZ) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | ISL534 | ||||||||
Ders İsmi: | İnsan Kaynaklarında Planlama | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 2. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan İçi Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Reyhan Başaran |
Dersin Amacı: | İnsan Kaynakları Planlaması alanındaki temel kavramları açıklamak, temel teori ve yaklaşımları kavramak, temel fonksiyonlar, tarihsel gelişim ve günümüz uygulamaları üzerinde durularak, insan kaynakları planlaması alanına yönelik bilgi ve beceri kazanmak, temel dinamikleri anlamak. |
Dersin Hedefi: | İnsan kaynakları planlamasının insan kaynakları yönetimi açısından önemini kavrayabilmek, insan kaynakları planlaması ile işletme fonksiyonları arasındaki ilişkileri açıklayabilmek. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) İnsan Kaynakları Planlaması alanına yönelik temel kavramları anlar.
İnsan Kaynakları Planlamasının İşletme içindeki önemini açıklar.
İnsan Kaynakları Planlama yöntemlerini kavrar. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) İnsan Kaynakları Planlama bilgilerini İşletme çerçevesinde değerlendirir ve uygular.
İnsan Kaynakları Planlama konularını analitik ve bütüncül bakış açısıyla ilişkilendirir. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) İnsan Kaynakları Planlama alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri iş hayatında uygular.
Bağımsız çalışıp, sorumluluk alabilir.
Eğitim sürecinde elde ettiği teorik kazanımları uygulamaya dönük kullanır. |
||
2) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. |
Hafta | Konu | ||
1) | Dersin Tanıtımı ve İşleyiş | ||
2) | Yönetim Biliminin Gelişimi ve Temel Kavramlar | ||
3) | İnsan Kaynakları Yönetiminin Gelişimi | ||
4) | İnsan Kaynakları Stratejik Yönetim Süreci | ||
5) | İnsan Kaynakları İşlevleri | ||
6) | Plan ve Planlama Kavramları | ||
7) | İnsan Kaynakları Planlaması ve Kavramsal Çerçeve | ||
8) | İnsan Kaynakları Planlama Süreçleri | ||
9) | Planlama ve Yönetim Fonksiyonları İlişkisi | ||
10) | İnsan Kaynakları Planlaması ve İş Analizi İlişkisi | ||
11) | İş Analizi Teknikleri ve Çıktılar | ||
12) | İnsan Kaynakları Planlaması ve Personel Temin Stratejisi İlişkisi | ||
13) | İnsan Kaynakları Talep Tahmin Yöntemleri | ||
14) | Genel değerlendirme, İnsan Kaynakları Alanında Güncel Yaklaşımlar ve Uygulamalar | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
3 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Uluslararası işletmecilik alanındaki terminolojiyi etkin bir şekilde kullanır. | |||||||||||||
2) Öğrenciler uluslararası işletmeciliğin disiplinlerarası yapısını kavrayabilecek ve bu disiplinlerin birinde bilgi birikimini derinleştirebilecektir. | |||||||||||||
3) Programda edindikleri bilgi ve teknikleri çalıştıkları çok uluslu işletmelerde uygular. | 2 | ||||||||||||
4) Öğrenciler uluslararası işletmecilik alanına ilişkin bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz edebilecek, yorumlayabilecek ve değerlendirebilecektir. | |||||||||||||
5) Öğrenciler yönetsel kararlarda uluslararası boyutun önemini kavrayabilecek ve edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilecek, analiz edebilecek, sorunları tanımlayabilecek ve çözüm önerileri getirebilecektir. | 2 | 2 | |||||||||||
6) Öğrenciler uluslararası işletmeciliğin özelleşmiş bir alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı tüm aşamaları itibariyle kavrayabilecek bireysel veya ekipler hâlinde gerçekleştirebilecektir. | 2 | ||||||||||||
7) Öğrenciler uluslararası işletmecilik alanında yürütülen çeşitli projelerde proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun görev alabilecektir | 2 | ||||||||||||
8) Bilgi ve becerilerini uluslararası platformda eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | 2 | ||||||||||||
9) Alana ilişkin ürettikleri özgün fikir ve önerileri bilimsel ortamlarda yazılı/sözlü olarak aktarabilir. | 3 | ||||||||||||
9) Uluslararası işletmecilik alanındaki terminolojiyi etkin bir şekilde kullanır ve bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. | |||||||||||||
10) Öğrenciler uluslararası işletmeciliğin belirli bir alanında yaptıkları çalışmaları bilim etiği, sürdürülebilirlik, uluslararası çevresel duyarlılık ve kültürel çeşitlilik kapsamında değerlendirebilecek ve tezleriyle veya yaptıkları çalışmalarla alana özgün katkı sağlayabilecektir. | 2 | 2 | |||||||||||
11) Çok uluslu işletmelerin iç-dış çevre unsurlarıyla ilişkilerini analiz eder. | |||||||||||||
12) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanır. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 42 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Makale Kritik | 4 | 8 |
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 14 | 28 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 6 | 18 |
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | 4 | 12 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 14 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 28 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 180 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 6 |