ULUSLARARASI İŞLETMECILIK (TEZSIZ) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | ISL533 | ||||||||
Ders İsmi: | Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 2. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Doç.Dr. Bülent DEMİR |
Dersin Amacı: | Sosyal bilimlerdeki nicel ve nitel araştırma yöntemlerini anlatmak. |
Dersin Hedefi: | Öğrenci bu dersle birlikte bir bilimsel araştırma sürecinde hangi süreçlerden geçileceğini öğrenerek nicel ve nitel araştırma yöntemlerine dair bilgiye sahip olur. |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1. Veri Toplama Yöntemleri Hakkında Bilgi Sahibi Olur.
2. Temel Araştırma Yöntemleri Kavramları Hakkında Bilgi Sahibi Olur.
3. Hipotez Geliştirme Yöntemleri Hakkında Bilgi Sahibi Olur.
4. Teorik Model Oluşturma Yöntemleri Hakkında Bilgi Sahibi Olur.
|
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1. Veri Toplama Yöntemlerini Sosyal Bilimler Alanında Kullanır.
2. Nicel ve Nitel Çalışma Yöntemlerini Kullanır.
3. Bilimsel Araştırma Tasarımı Yapar.
4. Literatür Çalışması Yapar
|
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1. Bilimsel ve Akademik Araştırma Yaparken Veri Toplama Yöntemlerini Kullanır.
2. Araştırma Değişkenleri Arasında İlişki Kurarak Hipotez Geliştirir.
3. Sosyal Bilimler Alanında Araştırma Yöntemleri Bilgisine Dayalı Olarak Araştırma Yapar ve Sorumluluk Alır.
|
Hafta | Konu | ||
1) | BİLİM ve BİLİMSEL ARAŞTIRMA | ||
2) | BİLİMSEL ARAŞTIRMALARDA ETİK KURALLAR | ||
3) | VERİ TOPLAMA YÖNTEMLERİ | ||
4) | TASVİRİ (DESCRIPTIVE) İSTATİSTİKLER ve FREKANS (SIKLIK) TABLOLARI | ||
5) | TEORİK MODEL KURULMASI ve HİPOTEZ GELİŞTİRME | ||
6) | ÖLÇEK ve ÖLÇME METODLARI | ||
7) | GÜVENİLİRLİK ve GEÇERLİLİK | ||
8) | ARAŞTIRMA TASARIMI ve GEÇERLİLİK | ||
9) | ARAŞTIRMA SÜRECİNDE TEMEL HATA TÜRLERİ ve ÖRNEKLEM ALMA TEKNİKLERİ | ||
10) | TEK YÖNLÜ VARYANS ANALİZİ | ||
11) | AÇIKLAYICI FAKTÖR ANALİZİ | ||
12) | KORELASYON ANALİZİ | ||
13) | REGRESYON ANALİZİ | ||
14) | GENEL DEĞERLENDİRME | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Uluslararası işletmecilik alanındaki terminolojiyi etkin bir şekilde kullanır. | |||||||||||||
2) Öğrenciler uluslararası işletmeciliğin disiplinlerarası yapısını kavrayabilecek ve bu disiplinlerin birinde bilgi birikimini derinleştirebilecektir. | |||||||||||||
3) Programda edindikleri bilgi ve teknikleri çalıştıkları çok uluslu işletmelerde uygular. | |||||||||||||
4) Öğrenciler uluslararası işletmecilik alanına ilişkin bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz edebilecek, yorumlayabilecek ve değerlendirebilecektir. | |||||||||||||
5) Öğrenciler yönetsel kararlarda uluslararası boyutun önemini kavrayabilecek ve edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilecek, analiz edebilecek, sorunları tanımlayabilecek ve çözüm önerileri getirebilecektir. | |||||||||||||
6) Öğrenciler uluslararası işletmeciliğin özelleşmiş bir alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı tüm aşamaları itibariyle kavrayabilecek bireysel veya ekipler hâlinde gerçekleştirebilecektir. | |||||||||||||
7) Öğrenciler uluslararası işletmecilik alanında yürütülen çeşitli projelerde proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun görev alabilecektir | |||||||||||||
8) Bilgi ve becerilerini uluslararası platformda eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | |||||||||||||
9) Alana ilişkin ürettikleri özgün fikir ve önerileri bilimsel ortamlarda yazılı/sözlü olarak aktarabilir. | |||||||||||||
9) Uluslararası işletmecilik alanındaki terminolojiyi etkin bir şekilde kullanır ve bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. | |||||||||||||
10) Öğrenciler uluslararası işletmeciliğin belirli bir alanında yaptıkları çalışmaları bilim etiği, sürdürülebilirlik, uluslararası çevresel duyarlılık ve kültürel çeşitlilik kapsamında değerlendirebilecek ve tezleriyle veya yaptıkları çalışmalarla alana özgün katkı sağlayabilecektir. | |||||||||||||
11) Çok uluslu işletmelerin iç-dış çevre unsurlarıyla ilişkilerini analiz eder. | |||||||||||||
12) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanır. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 42 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | 9 | 27 |
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | 3 | 6 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | 5 | 15 |
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | 5 | 15 |
Beyin Fırtınası | 9 | 27 |
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 5 | 15 |
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 4 | 12 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 3 |
Genel Sınava Hazırlanma | 5 | 15 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 3 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 180 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 6 |