ULUSLARARASI TICARET VE LOJISTIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UTL714 | ||||||||
Ders İsmi: | Sürdürülebilir Yönetim | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 8. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan İçi Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Deniz Cebeci |
Dersin Amacı: | Sürdürülebilir Yönetim dersinin amacı, öğrencilere sürdürülebilir kavramını çevresel, sosyal ve ekonomik boyutlarıyla bütüncül bir şekilde kavratmak; bu yaklaşımı işletme yönetiminin tüm fonksiyonlarına entegre edebilme yetkinliği kazandırmaktır. Ders kapsamında, sürdürülebilirliğin tarihsel gelişimi, güncel durumu ve karmaşık yapısı ele alınırken; pazarlama, tedarik zinciri, muhasebe, insan kaynakları, üretim, inovasyon ve dijitalleşme gibi temel işletme fonksiyonları sürdürülebilirlik perspektifiyle ayrı ayrı ve detaylı şekilde incelenmektedir. Ayrıca paydaş yönetimi, kurumsal sosyal sorumluluk, sürdürülebilirlik stratejileri, raporlama standartları ve alternatif iş modelleri gibi konularla, öğrencilerin etik duyarlılığı yüksek, stratejik düşünebilen ve çok paydaşlı sistemlerde etkin rol alabilecek sürdürülebilir liderler olarak yetişmeleri hedeflenmektedir. Bu ders, yalnızca sürdürülebilirliği anlamayı değil; aynı zamanda sürdürülebilir dönüşüme yön verebilecek yönetimsel vizyonu kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin Hedefi: | Bu dersin temel hedefi, öğrencilere sürdürülebilirlik yönetiminin kuramsal temellerini ve uygulama alanlarını disiplinlerarası bir bakış açısıyla öğretmektir. Ders kapsamında öğrenciler, sürdürülebilir kalkınmanın çevresel, sosyal ve ekonomik boyutlarını tanıyarak, bu ilkelerin işletme yönetiminin tüm fonksiyonlarına nasıl entegre edileceğini öğreneceklerdir. Ayrıca sürdürülebilirlik stratejileri geliştirme, paydaş beklentilerini yönetme, sürdürülebilirlik performansını ölçme ve raporlama gibi temel yetkinlikleri edinmeleri hedeflenmektedir. Bu sayede öğrencilerin, günümüz kuruluşlarının karşılaştığı karmaşık sürdürülebilirlik sorunlarını analiz edebilecek, etik ve sorumlu kararlar alarak sürdürülebilir dönüşüme katkı sağlayabilecek bilgi ve becerilere sahip olmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Sürdürülebilirlikle ilgili temel konuları, ilkeleri, kavramları, süreçleri ve uygulamaları anlamak |
||
2) Öğrenci, sürdürülebilir yönetim uygulamalarının kurumsal yapılara entegrasyonunu analiz edebilir; kurumsal sürdürülebilirlik stratejilerinin sosyal, çevresel ve ekonomik boyutlarını değerlendirebilir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Temel kavramları, belgeleri ve sürdürülebilirlik için kritik öneme sahip alanları konu alanlarını öğrenmek |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Öğrenci, sürdürülebilir yönetim yaklaşımlarını alan bağlamında yorumlayarak farklı sektörlere uygulanabilir çözümler geliştirebilir. |
||
2) Sürdürülebilir işletme ile diğer işletmeler arasındaki farkları analiz edebilir. |
Hafta | Konu | ||
1) | Sürdürülebilirlik ve Sürdürülebilir Kalkınma Kavramları | ||
2) | Sürdürülebilir İşletme Kavramı | ||
3) | Kurumsal Sürdürülebilirlik Kavramı | ||
4) | Sürdürülebilirlik Stratejileri | ||
5) | Paydaş Yönetimi ve Sürdürülebilirlikte Kurumsal Yönetişim | ||
6) | Sürdürülebilirlik Muhasebesi ve Raporlama | ||
7) | Sürdürülebilirlik Pazarlaması | ||
8) | Sürdürülebilir Tedarik Zinciri Yonetimi | ||
9) | Sürdürülebilir Üretim ve Lojistik | ||
10) | Sürdürülebilirlik Yönetiminde Yenilikçilik | ||
11) | Sürdürülebilir İnsan Kaynakları Yönetimi | ||
12) | Entegre Sistemler ve Dengeli Skor kartlar | ||
13) | Sürdürülebilirlik Raporlama, İş Modelleri ve Dijitalleşme | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
1 |
2 |
2 |
3 |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||
1) 1. Uluslararası ticaretin kuramsal altyapısı ile ithalat, ihracat, kambiyo, gümrük ve lojistik gibi operasyona yönelik bilgileri kavrar. | ||||||||||||||||||
2) 2. Küreselleşen sermaye, emek ve mal ticaretinde iş kültürü ve pazarlama etkileşimini tanımlar. | ||||||||||||||||||
3) 3. Uluslararası ticaret ile ilgili küresel ve ulusal temel düzenlemeleri takip eder. | ||||||||||||||||||
4) 4. Uluslararası ekonomik ve ticari gelişmeleri analiz eder. | ||||||||||||||||||
5) 5. Lojistik ile ilgili sorunları tanımlar, çözüm yolları sunma becerisi kazanır. | ||||||||||||||||||
6) 6. Bilgisayar ve uluslararası ticari operasyonlar ve veri analizlerinde kullanılan bilgi sistemleri ve yazılımlarını kullanabilme becerisi kazanır. | ||||||||||||||||||
7) 7. Araştırma becerisi ve analitik düşünme yeteneği kazanır. | ||||||||||||||||||
8) 8. Alınacak projelerin süreçlerini ve sonuçlarını belirler, sebep – sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurur, stratejik yaklaşım geliştirir | ||||||||||||||||||
9) 9. Görev aldığı alanlarda kurumun vizyon, amaç ve hedeflerini belirler. | ||||||||||||||||||
10) 10. Farklı kaynaklardan bilgi elde eder ve analiz etme becerisine sahip olur ve inisiyatif kullanır. | ||||||||||||||||||
11) 11. Kendi alanında sürekli iyileştirmeye odaklı ve yenilikçi olur. | ||||||||||||||||||
12) 12. Düşüncelerini başkalarının anlayabileceği şekilde iletir, yatay ve dikey iletişim kurar ve yüksek ikna gücüne sahip olur. | ||||||||||||||||||
13) 13. Liderlik özelliklerine sahip olup takım çalışmasına yakın olur. | ||||||||||||||||||
14) 14. En az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü Bağımsız Kullanıcı kapsamında B2 düzeyinde bilgi sahibi olur ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanır. | ||||||||||||||||||
15) 15. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | ||||||||||||||||||
16) 16. Uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||||||||||||||
17) 17. Paydaşlarla ilişkileri analiz eder, alanındaki gelişmeleri ve yenilikleri izler, kurumunun konumunu sorgular ve öneriler sunar. | ||||||||||||||||||
18) 18. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 42 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 14 |
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | 14 | 15 |
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 14 | 28 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 14 | 28 |
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 7 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 14 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 150 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 5 |