HALKLA İLIŞKILER VE REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IKU-L-417
Ders İsmi: İklim Değişikliği Heberciliği
Ders Yarıyılı: 7. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 3 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Alan Dışı Seçmeli
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): PELİN TEKİN ÇELİK

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dünyamızın en önemli küresel sorunu olan iklim değişikliği sorununa kavramsal, politik ve sosyo-ekonomik açıdan irdeleyip, farkındalık kazanmak ve bu doğrultuda tüm iş alanlarında karşımıza çıkan ve yeni bir trend haline gelen ''sürdürülebilirlik'' kavramını da bu doğrultuda incelemektir.
Dersin Hedefi: İklim değişikliği, iklim krizi, sürdürülebilirlik tanımlarını detaylı ve kapsamlı bir şekilde açıklamak, iklim mevzuatı hakkında gerekli bilgilendirmeyi yapmak, hayatımızın her alanına temas etmesi noktasında söz konusu krizin risklerini göz önünde bulundurarak bireysel ve toplumsal gerekli önlemlerin alınmasını sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) 1- iklim değişikliği hakkında bilgi edinmek
  2) iklim mevzuatı hakkında bilgi edinmek
  3) iklim krizi hakkında farkındalık oluşturulması
  4) sürdürülebilirlik hakkında bilgi edinmek

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) DOĞA VE ÇEVRE
2) İKLİM NEDİR?
3) İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ NEDİR?
4) HABERCİLİK
5) BİLİM HABERCİLİĞİ
6) İKLİM HABERCİLİĞİ
7) MEDYA VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ
8) DÜNYADA İKLİM HABERCİLİĞİ
9) TÜRKİYE’DE İKLİM HABERCİLİĞİ
10) İKLİM HABER GAZETESİ
11) YEŞİL GAZETE
12) GRETA THUNBERG VE İKLİM EYLEMİ
13) COP 29 VE AZERBAYCAN
14) SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK
Diğer Kaynaklar: Bahçeci, D. (2020). Kişisel Karbon Ayak İzi Rehberi. İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi.
Brecher, J. (2020). İklim Direnişi: Bir Hayatta Kalma Stratejisi. İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi.
Chomsky, N., & Pollin, R. (2020). Climate Crisis and the Global Greeen New Deal. London-New York: Verso.
Dijk, T. A. (1988). News As Discourse. Routledge: New York and London.
Dursun, Ç. (2004). Haber Hakikat ve İktidar İlişkisi. Ankara.
Doğan, S., Doğan, E., & Tüzer, M. (2018). Paris Anlaşması İklim Sıcaklık Hedefi ve Karbon Bütçesi Yaklaşımı:G20 Üyeleri İçin Kümeleme Analizi. Social Sciences Research Journal, 1008-1029.
Erdoğan, İ., & Korkmaz, A. (1990). İletişim ve Toplum. Ankara: Bilgi Yayınevi.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Alanıyla ilgili problemleri saptayarak konuya ilişkin sorunları analiz eder.
2) Alanındaki bilgi ve olguları Sosyoloji, Gazetecilik, Televizyon, Medya gibi alanlarla karşılaştırır.
3) Alanlarındaki temel kavramları ve disiplinleri belirler.
4) Bu programdan mezun olanlar, halkla ilişkiler ve reklam alanlarında araştırma ve analiz yapar.
5) Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerden faydalanarak, halkla ilişkiler ve reklam faaliyetlerinde karşılaştığı problemleri saptar.
6) Halkla ilişkiler kampanyaları ve reklam projelerinde yer alarak, ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
7) Alanıyla ilgili ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak, iletişim planı tasarlar.
8) Oluşabilecek sorunlara karşı eleştirel bir bakış açısıyla yeni stratejiler geliştirir.
9) Alanla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve çalışmalar gerçekleştirir.
10) Yaratıcı ikna ve sunum tekniklerini uygular.
11) Yaşanılan ülkenin ve toplumun yararına projeler gerçekleştirir.
12) Reklam ve halkla ilişkiler konularındaki fikirlerini ilgili kişi ve kurumlara etkili bir şekilde ifade eder.
13) Edindiği bilgiler doğrultusunda, kariyer hedeflerini belirler.
14) İletişimle ilgili konuların toplumsal ve global boyutlardaki etkilerini analiz eder ve yorumlar.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar % 0
Final % 0
Pratik Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Bütünleme Pratik % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Katılım % 0
Tartışma % 0
Toplam % 0
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 0