HALKLA İLIŞKILER VE REKLAMCILIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IKU-L-416 | ||||||||
Ders İsmi: | Türk Edebiyatında Beyoğlu | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 7. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan Dışı Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Handan Akın |
Dersin Amacı: | Edebiyat dünyası açısından Beyoğlu'nun simgesel ve mekansal önemini ortaya koymak, edebi eserlerde Beyoğlu'nun temsil şekillerini incelemek, Beyoğlu'nun Batı kültürü ile ilişkisini edebi eserler üzerinden kavramak. |
Dersin Hedefi: | Edebi eserler üzerinden Beyoğlu'nun temsil ettiği Batılı değerleri ve düşünce tarzlarını tespit edebilmek, edebi eserler üzerinden Beyoğlu'nun Türk modernleşmesine etkilerini analiz edebilmek. |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Beyoğlu’nun Türk edebiyatındaki tarihsel ve simgesel konumunu açıklayabilir. |
||
2) Farklı dönemlere ait edebî metinlerde Beyoğlu’nun nasıl temsil edildiğini karşılaştırabilir. |
||
3) Edebî eserler aracılığıyla Beyoğlu’nun Batılı değerlerle olan ilişkisini analiz edebilir. |
||
4) Beyoğlu bağlamında edebiyatta modernleşme, kimlik ve kültür temsillerini yorumlayabilir. |
||
5) Beyoğlu'nun edebî metinlerdeki mekânsal dönüşümünü sosyo-kültürel bağlamda değerlendirebilir. |
||
6) Edebî bir metindeki mekân kullanımı üzerinden ideolojik ve estetik okumalar yapabilir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Belirli bir edebiyat eseri hakkında akademik yorum ve eleştiri yapma becerisi kazanır. |
||
2) Mekan-edebiyat ilişkisini analiz eder. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Toplumsal duyarlılık sahibi, özdeğerlerine ve farklılıklara saygılı olma. |
||
2) Yaratıcı ve sorgulayıcı olma, eleştirel düşünme |
||
3) Etik kurallara uyma. |
Hafta | Konu | ||
1) | Geçmişten Günümüze Ana Hatlarıyla Beyoğlu | ||
2) | Tanzimat'tan Günümüze Beyoğlu'ndaki Önemli Edebiyat Mahfilleri -1 | ||
3) | Tanzimat'tan Günümüze Beyoğlu'ndaki Önemli Edebiyat Mahfilleri -2 | ||
4) | Anı, Biyografi ve Gezi Yazısı Türündeki Eserlerde Beyoğlu- 1 | ||
5) | Anı, Biyografi ve Gezi Yazısı Türündeki Eserlerde Beyoğlu -2 | ||
6) | Tanzimat'tan Cumhuriyet'e Beyoğlu'nun Romanlarda Konu Edilişine Genel Bir Bakış | ||
7) | Tanzimat Dönemi Romanlarında Beyoğlu-1 | ||
8) | Vize Sınavı | ||
9) | Tanzimat Dönemi Romanlarında Beyoğlu -2 | ||
10) | Servet-i Fünun Dönemi Romanlarında Beyoğlu -1 | ||
11) | Servet-i Fünun Dönemi Romanlarında Beyoğlu -2 | ||
12) | Cumhuriyet Dönemi Romanlarında Beyoğlu -1 | ||
13) | Cumhuriyet Dönemi Romanlarında Beyoğlu -2 | ||
14) | Beyoğlu'nda Geçen Öyküler -1 | ||
15) | Beyoğlu'nda Geçen Öyküler -2 | ||
16) | Final Sınavı | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
1 |
2 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
2 |
3 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Alanıyla ilgili problemleri saptayarak konuya ilişkin sorunları analiz eder. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
2) Alanındaki bilgi ve olguları Sosyoloji, Gazetecilik, Televizyon, Medya gibi alanlarla karşılaştırır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
3) Alanlarındaki temel kavramları ve disiplinleri belirler. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
4) Bu programdan mezun olanlar, halkla ilişkiler ve reklam alanlarında araştırma ve analiz yapar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
5) Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerden faydalanarak, halkla ilişkiler ve reklam faaliyetlerinde karşılaştığı problemleri saptar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
6) Halkla ilişkiler kampanyaları ve reklam projelerinde yer alarak, ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
7) Alanıyla ilgili ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak, iletişim planı tasarlar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
8) Oluşabilecek sorunlara karşı eleştirel bir bakış açısıyla yeni stratejiler geliştirir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
9) Alanla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve çalışmalar gerçekleştirir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
10) Yaratıcı ikna ve sunum tekniklerini uygular. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
11) Yaşanılan ülkenin ve toplumun yararına projeler gerçekleştirir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
12) Reklam ve halkla ilişkiler konularındaki fikirlerini ilgili kişi ve kurumlara etkili bir şekilde ifade eder. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
13) Edindiği bilgiler doğrultusunda, kariyer hedeflerini belirler. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
14) İletişimle ilgili konuların toplumsal ve global boyutlardaki etkilerini analiz eder ve yorumlar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 28 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 21 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 2 |
Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 42 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 2 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 95 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 3 |