ULUSLARARASI TICARET VE LOJISTIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UTL709 | ||||||||
Ders İsmi: | İşletme Analitiği | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 5. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan İçi Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr.Öğr.Üyesi Murat Koray |
Dersin Amacı: | İşletme Analitiği dersinin amacı, işletmelerin veri analitiği yöntemlerini kullanarak daha bilinçli, veriye dayalı kararlar almasını sağlamaktır. Bu ders kapsamında, öğrenciler büyük veri analizi, veri görselleştirme, istatistiksel analiz, tahminleme ve modelleme gibi teknikleri öğrenir. İşletme sorunlarını analiz edip çözebilmek, süreçleri optimize edebilmek ve stratejik kararları desteklemek için analitik beceriler geliştirilir. |
Dersin Hedefi: | İşletme Analitiği dersinin hedefleri şunlardır: Veriye Dayalı Karar Alma Becerisi Kazandırmak: Öğrencilerin verileri anlaması, analiz etmesi ve işletme kararlarını veriye dayalı olarak alabilmesi. Analitik Düşünme ve Problem Çözme Yeteneği Geliştirmek: İşletme problemlerine analitik yaklaşımla çözümler üretebilmelerini sağlamak. Veri Analitiği Araçlarını Kullanma Yetkinliği Sağlamak: Öğrencilere veri analitiği yazılımları ve araçları (örneğin, Excel, R, Python) hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. Tahmin ve Modelleme Tekniklerini Öğretmek: Geleceğe yönelik tahminler yapabilme ve modelleme tekniklerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisi kazandırmak. İşletme Süreçlerini Optimizasyon Becerisi Kazandırmak: Verilerin analiz edilmesiyle işletme süreçlerini daha verimli hale getirme yollarını öğretmek. Veri Görselleştirme ve Raporlama Yetenekleri Geliştirmek: Analiz sonuçlarının anlaşılır ve etkili bir şekilde sunulmasını sağlamak. Bu hedefler doğrultusunda öğrenciler, işletme alanında analitik bir bakış açısı kazanarak veri odaklı çözümler üretebilme yetkinliğine sahip olur. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) İşletme analitiği kavramlarını tanımlar.
|
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Verilerin düzenlenmesi ve kontrol edilmesi konularında uygulama yapar.
|
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Verileri analiz eder.
|
Hafta | Konu | ||
1) | İşletme Analitiği: Temel Kavramlar | ||
2) | İşletme Analitiği: Yöntemler ve Yazılımları | ||
3) | İşlemtabloları ile Veri Düzenleme ve Denetleme. | ||
4) | İşlemtabloları ile Veri Yönetimi ve Analizi . | ||
5) | Veri ve Bilginin İşlemtablosu ile Görselleştirilmesi . | ||
6) | İşlemtablolarıyla Betimsel Analitik | ||
7) | ARA SINAV | ||
8) | İşlemtablolarıyla Kestirimci Analitik | ||
9) | İşlemtabloları ile Veri Madencliği | ||
10) | Doğrusal Regresyon | ||
11) | Zaman Serisi Analizi ve Tahminleme | ||
12) | Kestirimci Veri Madenciliği | ||
13) | Karar Analizi | ||
14) | Ödev Sunumları | ||
15) | Final Sınavı | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||
1) 1. Uluslararası ticaretin kuramsal altyapısı ile ithalat, ihracat, kambiyo, gümrük ve lojistik gibi operasyona yönelik bilgileri kavrar. | 2 | 2 | 2 | |||||||||||||||
2) 2. Küreselleşen sermaye, emek ve mal ticaretinde iş kültürü ve pazarlama etkileşimini tanımlar. | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||
3) 3. Uluslararası ticaret ile ilgili küresel ve ulusal temel düzenlemeleri takip eder. | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||
4) 4. Uluslararası ekonomik ve ticari gelişmeleri analiz eder. | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||
5) 5. Lojistik ile ilgili sorunları tanımlar, çözüm yolları sunma becerisi kazanır. | 2 | 2 | 2 | |||||||||||||||
6) 6. Bilgisayar ve uluslararası ticari operasyonlar ve veri analizlerinde kullanılan bilgi sistemleri ve yazılımlarını kullanabilme becerisi kazanır. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||
7) 7. Araştırma becerisi ve analitik düşünme yeteneği kazanır. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||
8) 8. Alınacak projelerin süreçlerini ve sonuçlarını belirler, sebep – sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurur, stratejik yaklaşım geliştirir | ||||||||||||||||||
9) 9. Görev aldığı alanlarda kurumun vizyon, amaç ve hedeflerini belirler. | ||||||||||||||||||
10) 10. Farklı kaynaklardan bilgi elde eder ve analiz etme becerisine sahip olur ve inisiyatif kullanır. | 2 | 2 | 2 | |||||||||||||||
11) 11. Kendi alanında sürekli iyileştirmeye odaklı ve yenilikçi olur. | ||||||||||||||||||
12) 12. Düşüncelerini başkalarının anlayabileceği şekilde iletir, yatay ve dikey iletişim kurar ve yüksek ikna gücüne sahip olur. | ||||||||||||||||||
13) 13. Liderlik özelliklerine sahip olup takım çalışmasına yakın olur. | ||||||||||||||||||
14) 14. En az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü Bağımsız Kullanıcı kapsamında B2 düzeyinde bilgi sahibi olur ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanır. | ||||||||||||||||||
15) 15. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | ||||||||||||||||||
16) 16. Uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||||||||||||||
17) 17. Paydaşlarla ilişkileri analiz eder, alanındaki gelişmeleri ve yenilikleri izler, kurumunun konumunu sorgular ve öneriler sunar. | ||||||||||||||||||
18) 18. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 42 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | 10 | 10 |
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 14 | 28 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 14 | 28 |
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 14 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 28 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 152 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 5 |