MAHKEME BÜRO HIZMETLERI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MHB105 | ||||||||
Ders İsmi: | Anayasa Hukuku | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 1. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Bilge YILDIZ DEMİRTÜRK |
Dersin Amacı: | Anayasa hukukuna ilişkin temel kavramlar, hükümet sistemleri, Türk anayasal gelişmeleri, temel hak ve özgürlükler, 1982 Anayasası çerçevesinde yasama, yürütme ve yargı organı, anayasa yargısı ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi hakkında temel bilgiler vermek |
Dersin Hedefi: | Anayasal hukukuna ilişkin temel kavramları ve hükümet sistemlerini, Türk anayasal gelişmelerini, temel hak ve özgürlükleri, 1982 Anayasası çerçevesinde yasama, yürütme ve yargı organını, anayasa yargısı ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesini anlama ve açıklama Anayasa hukukuna ilişkin uyuşmazlıkları analiz etme ve yorumlama Temel hak ve özgürlükler, yasama, yürütme ve yargı organları hakkında değerlendirmeler yapabilme |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Anayasa Hukukuna ilişkin temel kavramlar hakkında bilgi sahibidir. |
||
2) Hükümet sistemleri, temel hak ve özgürlükler, Türk anayasal gelişmeleri hakkında bilgi sahibidir. |
||
3) 1982 Anayasası çerçevesinde yasama, yürütme, yargı hakkında bilgi sahibidir. |
||
4) Anayasa yargısı ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi hakkında bilgi sahibidir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Anayasa hukukuna ilişkin basit uyuşmazlıkları yorumlar. |
||
2) Hükümet sistemleri arasındaki farkları ayırt edebilir. |
||
3) Türk anayasal gelişmeleri ile 1982 Anayasası arasında bağlantı kurar. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Anayasa hukukuna ilişkin basit uyuşmazlıkları bağımsız olarak analiz edebilir. |
||
2) Yasama, yürütme ve yargı organlarının yapısını ve işlevlerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
||
3) Anayasa hukukuna ilişkin terminolojiyi etkili şekilde kullanır. |
||
4) Anayasa hukukuna ilişkin temel ilkeler ile temel hak ve özgürlüklere ilişkin olarak edindiği bilgiler adalet anlayışını geliştirir. |
Hafta | Konu | ||
1) | Anayasa Kavramı ve Anayasa Hukukuna Giriş | ||
2) | Siyasi İktidar, Egemenlik ve Demokrasi Kavramları ile Hükümet Sistemleri | ||
3) | Türk Anayasal Gelişmeleri Çerçevesinde Sened-i İttifak, 1921 Anayasası ve 1924 Anayasası | ||
4) | 1961 Anayasası ve 1982 Anayasasına Giriş | ||
5) | 1982 Anayasasına Göre Devletin Temel Nitelikleri | ||
6) | 1982 Anayasasına Göre Temel Hak ve Özgürlükler | ||
7) | 1982 Anayasasına Göre Temel Hak ve Özgürlükler ve Bu Hak ve Özgürlüklerin Sınırlandırılması, Durdurulması ve Kötüye Kullanılması | ||
8) | 1982 Anayasasına Göre Yasama Organı I | ||
9) | 1982 Anayasasına Göre Yasama Organı II | ||
10) | 1982 Anayasasına Göre Yürütme Organı I | ||
11) | 1982 Anayasasına Göre Yürütme Organı II | ||
12) | 1982 Anayasasına Göre Yargı ve Anayasa Yargısı | ||
13) | Anayasa Değişikliği | ||
14) | Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||||||
1) Hukukun temel ilkeleri, hukuk teorileri, hukuk terminolojisi ve temel hukuk metodolojisine dair bilgiye sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||
2) Temel mevzuat, öğreti ve içtihatlar hakkında bilgiye sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||
3) Mahkemelerde ve diğer hukuk alanında çalışan kurumlarda yürütülen idari işlemler ve büro işlemleri hakkında bilgiye sahiptir. | |||||||||||||||||||||
4) Mahkemelerde ve diğer hukuk alanında çalışan kurumlardaki adli hizmetlerde doğan ihtiyaçların giderilmesi konusunda edindiği bilgileri kullanır. | |||||||||||||||||||||
5) Mevzuat, içtihat ve öğretiyi düzenli olarak takip eder ve mesleğinde kullanır. | |||||||||||||||||||||
6) Hukukun temel kavramları ve hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilerden hareketle, somut uyuşmazlığa uygulanacak hukuk kurallarını tespit eder ve uygular. | 3 | ||||||||||||||||||||
7) Hukukun temel kavramları ve hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilerden hareketle, mevzuat, içtihat ve öğretiyi yorumlar. | 3 | 3 | |||||||||||||||||||
8) F Klavye kullanır. | |||||||||||||||||||||
9) Hukuk alanındaki temel bir çalışmayı kendi başına yürütebilir. | 3 | ||||||||||||||||||||
10) Yürütülen işle ilgili süreçlerde karşılaşılan sorunları çözmek konusunda sorumluluk alır. | |||||||||||||||||||||
11) Sorumluluğu altında çalışanları denetler ve gelişimlerine yönelik faaliyetler yürütür. | |||||||||||||||||||||
12) Hukukun temel kavram ve sorunlarına ilişkin bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 | ||||||||||||||||||||
13) Öğrenimini lisans düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilir. | |||||||||||||||||||||
14) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır. | |||||||||||||||||||||
15) Etkili iletişim kurar ve stres yönetimini sağlar. | |||||||||||||||||||||
16) Hukuk terminolojisini etkili ve güzel kullanır. | 3 | ||||||||||||||||||||
17) Hukuk ve adalet hizmetleriyle ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bu alanlarda uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir. | |||||||||||||||||||||
18) İngilizce yabancı dil bilgisini kullanarak alanıyla ilgili uluslararası gelişmeleri izler ve mesleğinde kullanır. | |||||||||||||||||||||
19) Bilgisayar kullanma yeterliliğine sahip olarak gerekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||||||||||||
20) Hukuk mesleğinin gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışına sahiptir. | 3 | ||||||||||||||||||||
21) Mesleğini adalet hizmetlerinin geliştirilmesi ve toplumsal ihtiyaçların karşılanması bilinciyle yapar. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 42 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 2 | 6 |
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 9 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 8 | 10 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | 14 | 42 |
Tartışma | 14 | 14 |
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 125 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 4 |