ULUSLARARASI TICARET VE LOJISTIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UTL203 | ||||||||
Ders İsmi: | Uluslararası Ticarette Vergilendirilme ve Gümrük İşlemleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 3. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Ceren Turan |
Dersin Amacı: | Uluslararası ticarette vergilendirmenin nedenlerini kavramak ve kurallarını bilmek Uluslararası ticarette vergilendirme türlerini ve aralarındaki farkları bilmek Gümrük işlemlerini ve gümrük işlemlerinin gereklerini bilmek Gümrük rejimlerini bilmek ve fonksiyonlarını kavramak Gümrük işlemleriyle ilgili elektronik ortamda yapılan işlemleri bilmek Uluslararası ticarette vergilendirmede ortaya çıkan sorunları ve çözüm yol ve yöntemlerini kavramak |
Dersin Hedefi: | Uluslararası ticarette vergilerin hangi amaçla uygulandığını ayırt edebilmek Uluslararası ticarette hangi gümrük işlemleri sonucu ne tür vergilerin ortaya çıkabileceğini bilmek Hangi uluslararası ticaret işlemi için hangi gümrük rejimine başvurması gerektiğini belirleyebilmek Gümrük işlemlerini paket programlar yardımıyla elektronik ortamda başlatmak, yürütmek ve sonlandırabilmek Uluslararası ticarette vergilendirmede karşılaşılabilecek sorunları öngörmek ve çözebilmek |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Uluslararası ticarette vergilendirmenin kuramsal dayanaklarını bilir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Uluslararası ticarette vergilendirme esaslarına göre gümrük işlemlerinde ödenmesi gereken vergi ve benzeri ödemeleri hesaplayabilir. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Uluslararası vergilendirme ve gümrük işlemleri ile ilgili gelişme ve güncellemeleri takip eder ve güvenilir kaynaklardan bilgi edinir. |
||
2) Gümrük işlemleri ile ilgili yazılımları kullanabilir. |
Hafta | Konu | ||
1) | Uluslararası Ticarette Vergilendirmeye Giriş: Tarihçe ve temel kavramlar | ||
2) | Türkiye'de gümrük vergisi uygulamaları: Teori ve Politika | ||
3) | Türkiye’de İthalatta KDV ve ÖTV: Teori ve Uygulama | ||
4) | Gümrük İşlemlerinde Ek Mali Yükümlülükler | ||
5) | Uluslararası Ticarette Çifte Vergilendirme ve Çifte Vergilendirmeyi Önleme Antlaşmaları | ||
6) | Gümrük İşlemleri ve Uygulamaları: Teori ve politika | ||
7) | Gümrük Rejim Uygulamaları ve Gümrük Beyannamesi: Temel bilgiler ve bilgisayar uygulamaları (Evrim Programı ve Proaktif Dış Ticaret Yönetim Sistemi yazılımları kullanılarak) | ||
8) | Bilgisayarlı gümrük işlemleri uygulamaları: Evrim ve Proaktif yazılım arayüzlerinin tanıtılması ve temel bilgiler | ||
9) | Bilgisayarlı gümrük işlemleri uygulamaları: İhracat beyannamesi yazımı ve ihracat gümrük işlemleri ve belgeleri | ||
10) | Bilgisayarlı gümrük işlemleri uygulamaları: İhracat beyannamesi yazımı ve ihracat gümrük işlemleri ve belgeleri | ||
11) | Bilgisayarlı gümrük işlemleri uygulamaları: İthalat beyannamesi yazımı, vergilerin hesapanması, ithalat gümrük işlemleri ve belgeleri | ||
12) | Bilgisayarlı gümrük işlemleri uygulamaları: İthalat beyannamesi yazımı, vergilerin hesaplanması, ithalat gümrük işlemleri ve belgeleri | ||
13) | Serbest bölgelerin vergilendirilmesi | ||
14) | Uluslararası Ticarette Vergi Uyuşmazlıklarının Çözümü | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||
1) 1. Uluslararası ticaretin kuramsal altyapısı ile ithalat, ihracat, kambiyo, gümrük ve lojistik gibi operasyona yönelik bilgileri kavrar. | 2 | 2 | 3 | |||||||||||||||
2) 2. Küreselleşen sermaye, emek ve mal ticaretinde iş kültürü ve pazarlama etkileşimini tanımlar. | ||||||||||||||||||
3) 3. Uluslararası ticaret ile ilgili küresel ve ulusal temel düzenlemeleri takip eder. | 3 | 2 | 3 | |||||||||||||||
4) 4. Uluslararası ekonomik ve ticari gelişmeleri analiz eder. | 2 | 2 | 2 | |||||||||||||||
5) 5. Lojistik ile ilgili sorunları tanımlar, çözüm yolları sunma becerisi kazanır. | ||||||||||||||||||
6) 6. Bilgisayar ve uluslararası ticari operasyonlar ve veri analizlerinde kullanılan bilgi sistemleri ve yazılımlarını kullanabilme becerisi kazanır. | 1 | 3 | ||||||||||||||||
7) 7. Araştırma becerisi ve analitik düşünme yeteneği kazanır. | 1 | 3 | ||||||||||||||||
8) 8. Alınacak projelerin süreçlerini ve sonuçlarını belirler, sebep – sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurur, stratejik yaklaşım geliştirir | 1 | 1 | ||||||||||||||||
9) 9. Görev aldığı alanlarda kurumun vizyon, amaç ve hedeflerini belirler. | ||||||||||||||||||
10) 10. Farklı kaynaklardan bilgi elde eder ve analiz etme becerisine sahip olur ve inisiyatif kullanır. | 1 | 3 | 1 | |||||||||||||||
11) 11. Kendi alanında sürekli iyileştirmeye odaklı ve yenilikçi olur. | 1 | 1 | ||||||||||||||||
12) 12. Düşüncelerini başkalarının anlayabileceği şekilde iletir, yatay ve dikey iletişim kurar ve yüksek ikna gücüne sahip olur. | 1 | |||||||||||||||||
13) 13. Liderlik özelliklerine sahip olup takım çalışmasına yakın olur. | ||||||||||||||||||
14) 14. En az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü Bağımsız Kullanıcı kapsamında B2 düzeyinde bilgi sahibi olur ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanır. | ||||||||||||||||||
15) 15. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | ||||||||||||||||||
16) 16. Uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 1 | 1 | ||||||||||||||||
17) 17. Paydaşlarla ilişkileri analiz eder, alanındaki gelişmeleri ve yenilikleri izler, kurumunun konumunu sorgular ve öneriler sunar. | 2 | 1 | ||||||||||||||||
18) 18. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 1 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 28 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | 14 | 28 |
Uygulama Sınavı | 2 | 2 |
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 14 | 42 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 14 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 42 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 186 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 6 |