FIZYOTERAPI VE REHABILITASYON | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR700 | ||||||||
Ders İsmi: | Kadın Sağlığı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 6. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan İçi Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Azize DİK |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere kadın sağlığı ve jinekolojik fizyoterapi alanındaki temel kavramları, değerlendirme ve tedavi yöntemlerini öğretmek ve kadın hastalıklarının fizyoterapi yaklaşımlarını kavratmaktır. |
Dersin Hedefi: | Kadın anatomisi ve fizyolojisini anlamak. Jinekolojik fizyoterapi değerlendirme tekniklerini öğrenmek. Hamilelik ve doğum sonrası fizyoterapi uygulamalarını anlamak. Pelvik taban disfonksiyonlarını tanımak ve tedavi etmek. Kadın sağlığı alanındaki güncel araştırmaları izlemek ve yorumlamak. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Kadın anatomisi ve fizyolojisi hakkında temel bilgileri anlamak. |
||
2) Kadın üreme sistemi ve pelvik yapının fizyolojik değişikliklerini açıklamak. |
||
3) Kadın sağlığındaki önemli fizyoterapi yöntemleri ve teknikleri hakkında bilgi edinmek. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Pelvik muayene ve değerlendirme tekniklerini uygulamak. |
||
2) Hamilelik ve doğum sonrası fizyoterapi egzersizlerini yönlendirebilmek. |
||
3) Pelvik taban kaslarının değerlendirilmesi ve güçlendirilmesi için uygun egzersizleri tasarlayabilmek. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Etik kurallara uygun şekilde hasta ile iletişim kurmak ve hasta memnuniyetini sağlamak. |
||
2) Kadın sağlığı alanındaki güncel araştırmaları takip ederek mesleki gelişimi sürdürmek. |
||
3) Kadın sağlığı sorunlarını değerlendirmek ve uygun fizyoterapi planları oluşturmak. |
Hafta | Konu | ||
1) | Kadın Sağlığı Fizyoterapisine Giriş | ||
2) | Pelvik Taban Anatomisi ve Fonksiyonu | ||
3) | Stres Üriner İnkontinans | ||
4) | Aşırı Aktif Mesane | ||
5) | Fizyolojik Değişiklikler Gebelik ve Doğum Sonrası Fizyoterapi | ||
6) | Gebelikte Fiziksel Aktivite ve Egzersiz | ||
7) | Sınava Hazırlık | ||
8) | Vize Sınav Haftası | ||
9) | Doğum Sonrası Fizyoterapi | ||
10) | Menopoz ve Menopoz Sonrası Fizyoterapi | ||
11) | Meme Kanseri | ||
12) | Lenfödem | ||
13) | Pelvik Ağrı | ||
14) | Adet Bozukluklarında Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | ||
15) | Sınava Hazırlık | ||
16) | Final Sınav Haftası | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilgili öğretim programları, rehabilitasyon programları, fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntem ve teknikleri ile ölçme değerlendirme bilgisine sahiptir. | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
2) Fizyoterapi ve rehabilitasyon sürecini, hastaların değerlendirerek hastaların ihtiyaçlarına özgü olarak planlar | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
3) Bireylerin klinik açıdan gelişimini, farklı ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanarak, çok yönlü değerlendirir. | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
4) İnsan anatomisi, fizyolojisi, kinezyolojisi, biyomekanisi gibi konularda bilgi, beceri, ve tutum geliştirir, fizyoterapi ile ilişkilendirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
5) Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | 1 | 3 | 3 | |||||||||
7) Hayatı boyunca öğrenme ve araştırma ile ilgili olumlu tutum, davranış geliştirir. | 3 | 3 | 3 | |||||||||
8) Rehabilitasyon programını uyguladığı birey ile doğru iletişim becerisini kullanır | 3 | 3 | 3 | |||||||||
9) Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilmek için yabancı dili etkin olarak kullanır. | 3 | 3 | 3 | |||||||||
10) Rehabilitasyon programlarında gelişmeleri sağlamak amacıyla proje ve etkinlik planlar, uygular | ||||||||||||
11) Mesleki etik, hasta hakları ve insan haklarına uygun davranır | 3 | 3 | 3 | |||||||||
12) Alanı ile ilgili has ve sorumlulukları içeren mevzuatı bilir. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 28 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | 14 | 14 |
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 14 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 2 |
Genel Sınava Hazırlanma | 7 | 14 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 2 |
Katılım | ||
Tartışma | 14 | 14 |
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 88 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 2 |