KENTSEL TASARIM VE PEYZAJ MIMARLIĞI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | KTP214 | ||||||||
Ders İsmi: | Peyzaj Mimarlığına Giriş | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 4. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Duygu ÖZGÜR |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, peyzaj ile ilgili temel tanım ve kavramlarının; peyzaj mimarlığı disiplinin gelişim sürecinin kavranması; peyzaj mimarlığı’nın etkileşimli olduğu disiplinlerle olan ilişkisi; farklı ölçeklerde çalışma alanlarının ve süreçlerinin tanıtılması; peyzaj elemanları, arazi formları ve çeşitleri, bitkisel elemanlar ve peyzaj yapılarının tanıtılması; peyzaj mimarlığında gösterim teknikleri; çevre bilinci ve meslek etiği temel bilgilerin verilmesidir. |
Dersin Hedefi: | Ders kapsamında; 1.Peyzaj kavramı, peyzaj planlama ve tasarım ilkelerini kavratmak, 2.Peyzaj Mimarlığı mesleğinin çalışma konularını ve ilgili ölçekleri kavratmak, 3.Peyzaj Mimarlığı’nın planlama, tasarım, mühendislik ve sanat gibi farklı disiplinler ile olan ilişkisini tanıtmak, 4.Bitki materyali, peyzaj yapısal elemanlar, arazi formları hakkında temel düzeyde tanıtmak, 5.Arazi ve topografyaya, peyzaj mimarlığında ifade tekniklerine ilişkin temel bilgi ve becerileri kazandırmak, 6.Çevre bilinci ve meslek etiğini temel düzeyde kavratmak hedeflenmektedir. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Peyzaj kavramını ve meslek tanımını bilir |
||
2) Peyzaj Mimarlığı çalışma alanlarını ve hangi ölçeklerde çalışacağını bilir |
||
3) Doğal ve yapısal peyzaj materyallerini tanır |
||
4) Arazi formları ve topografya ile ilgili temel bilgileri bilir |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Peyzaj Mimarlığı ile ilgili temel terimleri kullanır |
||
2) Peyzaj planlama ve tasarımlarında farklı çevresel ve sosyal bileşenleri ayırt edebilir |
||
3) Peyzaj elemanlarını sürdülebilir kentsel tasarımlar için kullanır |
||
4) Kentsel ve kırsal peyzaj karakterlerini ayırt edebilir |
||
5) Arazi ve topografya okuması yapabilir |
||
6) Farklı gösterim ve anlatım tekniklerini kullanabilir |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Peyzaj mimarlığının temel çalışma konularına ve farklı ölçeklere hakimdir |
||
2) Çevre bilinci ve meslek etiği arasındaki ilişkiyi projelerinde kullanma yetkinliğine sahiptir |
||
3) Peyzaj mimarlığı planlama ve tasarlama ilkelerini bilir ve kullanır |
||
4) Peyzaj Mimarlığı konularında ve çalışmalarında güncel bakış açısına sahiptir |
||
5) Disiplinlerarası çalışma yetkinliğine sahiptir. |
Hafta | Konu | ||
1) | Peyzaj & Peyzaj Mimarlığı Giriş | ||
2) | Peyzaj Mimarlığı'nın Tarihsel Süreci | ||
3) | Peyzaj Mimarlığı Kavramı ve Türleri | ||
4) | Peyzaj Mimarlığı ve Sanat | ||
5) | Doğal Sistemlerde Peyzaj | ||
6) | Kentsel Tasarım & Peyzaj Şehirciliği | ||
7) | Doğal ve Kültürel Peyzajlar | ||
8) | Ara Sınav /Teorik Sınav | ||
9) | Bitki Materyali ve Bitkilendirme Tasarımı | ||
10) | Yapısal Peyzaj Elemanları | ||
11) | Kent Mobilyaları /Peyzaj Yapıları | ||
12) | Proje Üretim Süreci /Avrupa Peyzaj Sözleşmesi | ||
13) | Peyzaj Mimarlığına Dair Mevzuat ve Güncel Tartışma | ||
14) | Peyzaj Mimarlığında Özel Konular | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | 1 | % 20 |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | 1 | % 20 |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 12 | 36 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | 2 | 6 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | 2 | 32 |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | 1 | 6 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 1 | 12 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 2 |
Genel Sınava Hazırlanma | 1 | 24 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 2 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 120 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 4 |