KENTSEL TASARIM VE PEYZAJ MIMARLIĞI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: KTP214
Ders İsmi: Peyzaj Mimarlığına Giriş
Ders Yarıyılı: 4. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Duygu ÖZGÜR

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, peyzaj ile ilgili temel tanım ve kavramlarının; peyzaj mimarlığı disiplinin gelişim sürecinin kavranması; peyzaj mimarlığı’nın etkileşimli olduğu disiplinlerle olan ilişkisi; farklı ölçeklerde çalışma alanlarının ve süreçlerinin tanıtılması; peyzaj elemanları, arazi formları ve çeşitleri, bitkisel elemanlar ve peyzaj yapılarının tanıtılması; peyzaj mimarlığında gösterim teknikleri; çevre bilinci ve meslek etiği temel bilgilerin verilmesidir.
Dersin Hedefi: Ders kapsamında;
1.Peyzaj kavramı, peyzaj planlama ve tasarım ilkelerini kavratmak,
2.Peyzaj Mimarlığı mesleğinin çalışma konularını ve ilgili ölçekleri kavratmak,
3.Peyzaj Mimarlığı’nın planlama, tasarım, mühendislik ve sanat gibi farklı disiplinler ile olan ilişkisini tanıtmak,
4.Bitki materyali, peyzaj yapısal elemanlar, arazi formları hakkında temel düzeyde tanıtmak,
5.Arazi ve topografyaya, peyzaj mimarlığında ifade tekniklerine ilişkin temel bilgi ve becerileri kazandırmak,
6.Çevre bilinci ve meslek etiğini temel düzeyde kavratmak
hedeflenmektedir.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Peyzaj kavramını ve meslek tanımını bilir
  2) Peyzaj Mimarlığı çalışma alanlarını ve hangi ölçeklerde çalışacağını bilir
  3) Doğal ve yapısal peyzaj materyallerini tanır
  4) Arazi formları ve topografya ile ilgili temel bilgileri bilir
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Peyzaj Mimarlığı ile ilgili temel terimleri kullanır
  2) Peyzaj planlama ve tasarımlarında farklı çevresel ve sosyal bileşenleri ayırt edebilir
  3) Peyzaj elemanlarını sürdülebilir kentsel tasarımlar için kullanır
  4) Kentsel ve kırsal peyzaj karakterlerini ayırt edebilir
  5) Arazi ve topografya okuması yapabilir
  6) Farklı gösterim ve anlatım tekniklerini kullanabilir
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Peyzaj mimarlığının temel çalışma konularına ve farklı ölçeklere hakimdir
  2) Çevre bilinci ve meslek etiği arasındaki ilişkiyi projelerinde kullanma yetkinliğine sahiptir
  3) Peyzaj mimarlığı planlama ve tasarlama ilkelerini bilir ve kullanır
  4) Peyzaj Mimarlığı konularında ve çalışmalarında güncel bakış açısına sahiptir
  5) Disiplinlerarası çalışma yetkinliğine sahiptir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Peyzaj & Peyzaj Mimarlığı Giriş
2) Peyzaj Mimarlığı'nın Tarihsel Süreci
3) Peyzaj Mimarlığı Kavramı ve Türleri
4) Peyzaj Mimarlığı ve Sanat
5) Doğal Sistemlerde Peyzaj
6) Kentsel Tasarım & Peyzaj Şehirciliği
7) Doğal ve Kültürel Peyzajlar
8) Ara Sınav /Teorik Sınav
9) Bitki Materyali ve Bitkilendirme Tasarımı
10) Yapısal Peyzaj Elemanları
11) Kent Mobilyaları /Peyzaj Yapıları
12) Proje Üretim Süreci /Avrupa Peyzaj Sözleşmesi
13) Peyzaj Mimarlığına Dair Mevzuat ve Güncel Tartışma
14) Peyzaj Mimarlığında Özel Konular
Diğer Kaynaklar: • Waterman, T. (2009) The Fundamentals of Landscape Architecture, Lausanne; Worthing: AVA Academia.
• Peyzaj mimarlığı, Aslı B. Korkut, Hasad Yayıncılık, 1995.
• Landscape Architecture, An Introduction, Robert Holden, Jamie Liversedge, Laurence King Publishing, 2014.
• Peyzaj Mimarlığı, M Faruk Altunkasa, Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Yardımcı Ders Kitapları Yayın no: D-19, 1998.
• Peyzaj Mimarlığın Temelleri, Tim Waterman, Çeviri: Sema Kabukçuoğlu, Literatür Yayıncılık, 2012.
• Intoduction to Landscape Design, John Motloch, Van nostrand Reinhold/co Willey, 1991.
• Booth, N.K., Hiss, J.E. (2012) Residential Landscape Architecture, Prentice Hall, 6th edition.
• Dee, C. (2001) Form and Fabric in Landscape Architecture: A Visual Introduction, Spon Pres, 2001
• Holden, R., Liversedge, J. (2014) Landscape Architecture - an Introduction, Laurence King Publishing, London, United Kingdom.
• McLeod, V. (2008) Detail in contemporary landscape architecture, London: Laurence King.
• Motloch, J.L. (2001) Introduction to Landscape Design, John Wiley, Canada, 2nd edition.
• Reid, G.W. (2002) Landscape graphics: plan, section, and perspective drawing of landscape spaces, New York, Watson-Guptill Publications.
• Simonds, J.O. (2006) Landscape Architecture: A Manual of Environmental Planning and Design, electronic resource, New York; London : McGraw-Hill.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

Program Kazanımları

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı 1 % 20
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma 1 % 20
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Pratik Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Bütünleme Pratik % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Katılım % 0
Tartışma % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 12 36
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması 2 6
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma 2 32
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma 1 6
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 1 12
ARA SINAV (Vize) 1 2
Genel Sınava Hazırlanma 1 24
GENEL SINAV (Final) 1 2
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 120
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 4