VISUAL COMMUNICATION DESIGN (ENGLISH) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | VCD301 | ||||||||
Ders İsmi: | Graphic Design-V | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 5. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | - |
Dersin Amacı: | Basılı ve dijital ortamda Masaüstü yayıncılık ve Baskı Teknikleri hakkında güncel bilgilerin anlatılmasını ve Teorik ve uygulama eğilimlerinin neler olduğunun tartışılıp açıklanmasını, bu kapsamda masaüstü yayıncılığa ilişkin çeşitli çalışmaların oluşturulması ve öğrencinin sektöre adaptasyonun sağlanmasını amaçlanmaktadır. |
Dersin Hedefi: | Öğrencinin masaüstü yayıncılık; ve masaüstü yayıncılıkta üretilen basılı materyaller konusunda bilgi sahibi olmasını sağlarken, konuyla ilgili yaratıcı düşünceleri öğrenciye kazandırdığı gibi sektörde uygulanmasındaki tüm aşamalarının uygulanmasında, yaratıcılığını aktarabilmesi ve üretimin sektörde uygulanabildiği şekilde tamamlanabilmesi konusunda yeterli bilgi bilgi sahibi olmasını sağlar. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Dersin tüm içeriğinde yer alan konularla ilgili tüm teorik ve uygulanması bilgilerine sektör düzeyinde hakimdir.
|
||
2) Masaüstü yayıncılık konusu ve uygulanmasına ait kuramsal bilgi ve kavramları bilir.
|
||
3) Baskıya hazırlık bilgisayar gelişimine uygun teknolojik yeniliklerinin akışını kavrar. |
||
4) Kağıda ve dijital ortama aktarım sürecinin uygulanması yöntemine hakim olur. |
||
5) Masaüstü yayıncılık alanıyla ilgili sektördeki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur.
|
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
1) | Derse katılan öğrencilerle tanışma, Dersle ilgili genel kurgu konusunda ön konuşma, dersin içeriğinin kısa tanıtımı. Derste 14 hafta süresince ders sunum dışımdaki ek uygulamalar, kısa sınavlar ve ödevler üzerine konuşma. | ||
2) | Masaüstü yayıncılığın genel anlamda içeriği ve tanımı, uygulamaları ve ayrıntılı, sema ve video uygulamalarıyla ders sunumu. Tam Teşekküllü Basın kuruluşlarında yönetim ve işletim şemasının tanıtımı. | ||
3) | Masaüstü yayıncılık öncesi hazırlık: klasik ve yeni sistem işletim kurgusu | ||
4) | Masaüstü yayıncılıkta network, kullanılan işletim sistemleri ve yazılımlar, Grafik Programları kısa tanıtımları, kullanım özellikleri ve sektördeki kullanım alanları | ||
5) | Baskı öncesi, Baskı ve baskı sonrası bölümlerinin tanıtımı | ||
6) | Masaüstü Yayıncılıkta kullanılan Baskı Teknikleri | ||
7) | Masaüstü Yayıncılıkta kullanılan Baskı Teknikleri | ||
8) | CorelDraw programının tanıtımı ve uygulanması | ||
9) | Tasarımı yapılacak olan A4 boyutunda Kozmetik Dergisi anlatımı, Kapak Tasarımı ön çalışması | ||
10) | Logotyp taslak çalışması | ||
11) | Dergi Cross planı üzerinde konuşma | ||
12) | Logotyp taslak çalışmasının ve seçilen fotoğrafın Cross plan üzerinde uygulanması | ||
13) | Logotyp, Fotoğraf, Kapak başlığı kompozisyonun, Cross plan üzerine kurallara uygun olarak yerleştirme çalışması | ||
14) | Öğrenci çalışmalarının final projesi olarak tamamlanması dijital olarak teslime hazır hale getirilmesi. | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||||||||
1) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye dönüştürerek, yenilikçi ve özgün tasarımlar yapar. | 3 | |||||||||||||||||||||||||
1) Teknolojik yenilikleri alan içinde yetkin biçimde sentezler. | 2 | |||||||||||||||||||||||||
1) Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmeleri, Görsel iletişim tasarımı alanına ait kuramsal bilgi, ilke ve kavramlarla karşılaştırır. | ||||||||||||||||||||||||||
1) Görsel İletişim Tasarımı alanına ilişkin yöntem ve teknikleri analiz eder. | 1 | |||||||||||||||||||||||||
1) Görsel iletişim tasarımına ait kuramsal bilgi, ilke ve kavramları bilir. | ||||||||||||||||||||||||||
1) Bireysel ve/veya grup içinde yaratıcı ve güçlü tasarımlar yaratır. | 3 | |||||||||||||||||||||||||
2) Sosyal bilimler ve ilgili sanat disiplinleri ile Görsel iletişim tasarımı alanlarına ait bilgileri sentezler. | ||||||||||||||||||||||||||
2) Alanla ilgili yapılan araştırmayı farklı bakış açılarıyla pekiştirir. | ||||||||||||||||||||||||||
2) Bir görsel iletişim tasarımı sürecini ana hatları ile inceler ve aktarır. | 1 | |||||||||||||||||||||||||
2) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini savunur. | ||||||||||||||||||||||||||
2) Tasarım yapmak için kullanılan bilgisayar programlarını özellikleriyle anlatır. | 2 | |||||||||||||||||||||||||
2) Görsel iletişim tasarımı alanındaki sorunlara çeşitli perspektiften çözüm bulmak amacıyla araştırma ve geliştirme projelerini eleştirel bir yaklaşımla sentezler. | ||||||||||||||||||||||||||
3) Estetik bakış açısını pekiştirir. | 1 | |||||||||||||||||||||||||
3) Yeni Medya ortamında Görsel iletişim tasarımı için gereken araç ve teknikleri uygular. | 3 | |||||||||||||||||||||||||
3) Tasarıma ait estetik kuralları kavrar. | 2 | |||||||||||||||||||||||||
4) Mesleki ve etik sorumluluk değerlerine uygun davranır. | ||||||||||||||||||||||||||
4) Görsel iletişim tasarımı uygulamaları için bilimsel araştırma, geliştirme çalışmalarını uygular. | ||||||||||||||||||||||||||
4) Yeni Medya teknolojilerini ifade eder. | ||||||||||||||||||||||||||
5) Kültürlerin ve ulusların karmaşık tasarımlarını bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal açıdan bilir. | ||||||||||||||||||||||||||
5) Alanının gerektirdiği bilgisayar programlarını kullanır. | 3 | |||||||||||||||||||||||||
5) Alanla ilgili mesleki çalışmaların evrensel ve toplumsal boyutlarındaki etkileri ve hukuksal konularını tespit eder. | ||||||||||||||||||||||||||
6) İş sağlığı ve güvenlik konusundaki bilgilerini kendi alanıyla ilişkilendirir. | ||||||||||||||||||||||||||
6) Belirlenen ihtiyaç doğrultusunda bireysel ve kollektif çalışmalarla çok boyutlu tasarımı analiz eder, karşılaştırır ve uygular. | 3 | |||||||||||||||||||||||||
6) Görsel iletişim tasarımı alanına ait ulusal ve uluslararası etik kuralları, mevzuatı ve kalite standartlarını tanımlar. | ||||||||||||||||||||||||||
7) Görsel iletişim tasarımda kullanılan görsel-işitsel ve çoklu medya tekniklerini kullanma bilgisine sahiptir. | 2 | |||||||||||||||||||||||||
8) Görsel iletişim alanında tasarlanmış eserlerin özelliklerini ayırt eder. | 1 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 42 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | 14 | 42 |
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 14 | 42 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 1 | 4 |
Proje Hazırlama + Sunma | 1 | 2 |
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | ||
ARA SINAV (Vize) | 1 | 9 |
Genel Sınava Hazırlanma | ||
GENEL SINAV (Final) | 1 | 9 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 150 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 5 |