VISUAL COMMUNICATION DESIGN (ENGLISH)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: VCD301
Ders İsmi: Graphic Design-V
Ders Yarıyılı: 5. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): -

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Basılı ve dijital ortamda Masaüstü yayıncılık ve Baskı Teknikleri hakkında güncel bilgilerin anlatılmasını ve Teorik ve uygulama eğilimlerinin neler olduğunun tartışılıp açıklanmasını, bu kapsamda masaüstü yayıncılığa ilişkin çeşitli çalışmaların oluşturulması ve öğrencinin sektöre adaptasyonun sağlanmasını amaçlanmaktadır.
Dersin Hedefi: Öğrencinin masaüstü yayıncılık; ve masaüstü yayıncılıkta üretilen basılı materyaller konusunda bilgi sahibi olmasını sağlarken, konuyla ilgili yaratıcı düşünceleri öğrenciye kazandırdığı gibi sektörde uygulanmasındaki tüm aşamalarının uygulanmasında, yaratıcılığını aktarabilmesi ve üretimin sektörde uygulanabildiği şekilde tamamlanabilmesi konusunda yeterli bilgi bilgi sahibi olmasını sağlar.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Dersin tüm içeriğinde yer alan konularla ilgili tüm teorik ve uygulanması bilgilerine sektör düzeyinde hakimdir.
  2) Masaüstü yayıncılık konusu ve uygulanmasına ait kuramsal bilgi ve kavramları bilir.
  3) Baskıya hazırlık bilgisayar gelişimine uygun teknolojik yeniliklerinin akışını kavrar.
  4) Kağıda ve dijital ortama aktarım sürecinin uygulanması yöntemine hakim olur.
  5) Masaüstü yayıncılık alanıyla ilgili sektördeki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Derse katılan öğrencilerle tanışma, Dersle ilgili genel kurgu konusunda ön konuşma, dersin içeriğinin kısa tanıtımı. Derste 14 hafta süresince ders sunum dışımdaki ek uygulamalar, kısa sınavlar ve ödevler üzerine konuşma.
2) Masaüstü yayıncılığın genel anlamda içeriği ve tanımı, uygulamaları ve ayrıntılı, sema ve video uygulamalarıyla ders sunumu. Tam Teşekküllü Basın kuruluşlarında yönetim ve işletim şemasının tanıtımı.
3) Masaüstü yayıncılık öncesi hazırlık: klasik ve yeni sistem işletim kurgusu
4) Masaüstü yayıncılıkta network, kullanılan işletim sistemleri ve yazılımlar, Grafik Programları kısa tanıtımları, kullanım özellikleri ve sektördeki kullanım alanları
5) Baskı öncesi, Baskı ve baskı sonrası bölümlerinin tanıtımı
6) Masaüstü Yayıncılıkta kullanılan Baskı Teknikleri
7) Masaüstü Yayıncılıkta kullanılan Baskı Teknikleri
8) CorelDraw programının tanıtımı ve uygulanması
9) Tasarımı yapılacak olan A4 boyutunda Kozmetik Dergisi anlatımı, Kapak Tasarımı ön çalışması
10) Logotyp taslak çalışması
11) Dergi Cross planı üzerinde konuşma
12) Logotyp taslak çalışmasının ve seçilen fotoğrafın Cross plan üzerinde uygulanması
13) Logotyp, Fotoğraf, Kapak başlığı kompozisyonun, Cross plan üzerine kurallara uygun olarak yerleştirme çalışması
14) Öğrenci çalışmalarının final projesi olarak tamamlanması dijital olarak teslime hazır hale getirilmesi.
Diğer Kaynaklar: Ketenci, H. F., & Bilgili, C. (2006). Ongaların Onbinyıllık Dansı, GÖRSEL İLETİŞİM VE GRAFİK TASARIMI. İstanbul: Beta Yayınları.

Becer, E. (2005). İletişim ve Grafik Tasarımı. Ankara: Dost Yayınları.

Uçar, T. F. (2004). GÖRSEL İLETİŞİM VE GRAFİK TASARIMI. İstanbul: İnkilap.

Ambros, G., & Ambros, P. (2014). Grafik Tasarımda TİPOGRAFİ. Literatür Yayınları.

Aydın, E. D. (Yıl bilinmiyor). Masaüstü Yayıncılık. İstanbul: Beta Yayınları.

Lawler, B. P. (2006). Masaüstü Yayıncılık ve Basım Kılavuzu. İstanbul: Alfa Yayınları.

Eldeniz, L., & Sertaç, S. (2010). BASIN VE SAYISAL YAYINCILIK TEKNOLOJİLERİ. İstanbul: Anahtar Kitaplar.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye dönüştürerek, yenilikçi ve özgün tasarımlar yapar. 3
1) Teknolojik yenilikleri alan içinde yetkin biçimde sentezler. 2
1) Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmeleri, Görsel iletişim tasarımı alanına ait kuramsal bilgi, ilke ve kavramlarla karşılaştırır.
1) Görsel İletişim Tasarımı alanına ilişkin yöntem ve teknikleri analiz eder. 1
1) Görsel iletişim tasarımına ait kuramsal bilgi, ilke ve kavramları bilir.
1) Bireysel ve/veya grup içinde yaratıcı ve güçlü tasarımlar yaratır. 3
2) Sosyal bilimler ve ilgili sanat disiplinleri ile Görsel iletişim tasarımı alanlarına ait bilgileri sentezler.
2) Alanla ilgili yapılan araştırmayı farklı bakış açılarıyla pekiştirir.
2) Bir görsel iletişim tasarımı sürecini ana hatları ile inceler ve aktarır. 1
2) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini savunur.
2) Tasarım yapmak için kullanılan bilgisayar programlarını özellikleriyle anlatır. 2
2) Görsel iletişim tasarımı alanındaki sorunlara çeşitli perspektiften çözüm bulmak amacıyla araştırma ve geliştirme projelerini eleştirel bir yaklaşımla sentezler.
3) Estetik bakış açısını pekiştirir. 1
3) Yeni Medya ortamında Görsel iletişim tasarımı için gereken araç ve teknikleri uygular. 3
3) Tasarıma ait estetik kuralları kavrar. 2
4) Mesleki ve etik sorumluluk değerlerine uygun davranır.
4) Görsel iletişim tasarımı uygulamaları için bilimsel araştırma, geliştirme çalışmalarını uygular.
4) Yeni Medya teknolojilerini ifade eder.
5) Kültürlerin ve ulusların karmaşık tasarımlarını bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal açıdan bilir.
5) Alanının gerektirdiği bilgisayar programlarını kullanır. 3
5) Alanla ilgili mesleki çalışmaların evrensel ve toplumsal boyutlarındaki etkileri ve hukuksal konularını tespit eder.
6) İş sağlığı ve güvenlik konusundaki bilgilerini kendi alanıyla ilişkilendirir.
6) Belirlenen ihtiyaç doğrultusunda bireysel ve kollektif çalışmalarla çok boyutlu tasarımı analiz eder, karşılaştırır ve uygular. 3
6) Görsel iletişim tasarımı alanına ait ulusal ve uluslararası etik kuralları, mevzuatı ve kalite standartlarını tanımlar.
7) Görsel iletişim tasarımda kullanılan görsel-işitsel ve çoklu medya tekniklerini kullanma bilgisine sahiptir. 2
8) Görsel iletişim alanında tasarlanmış eserlerin özelliklerini ayırt eder. 1

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Pratik Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Bütünleme Pratik % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Katılım % 0
Tartışma % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 42
Laboratuvar
Uygulama 14 42
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) 14 42
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 1 4
Proje Hazırlama + Sunma 1 2
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma
ARA SINAV (Vize) 1 9
Genel Sınava Hazırlanma
GENEL SINAV (Final) 1 9
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 150
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 5