İÇ MIMARLIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IKU-E-211
Ders İsmi: Postüral Farkındalık
Ders Yarıyılı: 5. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Alan Dışı Seçmeli
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Büşra Sadıkoğlu

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Postürün tanımını, postürü ve postüral farkındalığı etkileyen faktörleri, postürü ve postüral farkındalığı iyileştirici yöntemleri öğrenmek.
Dersin Hedefi: Öğrencilerin basit postür değerlendirmesi, postür ve postüral farkındalığı artırıcı temel yöntemleri uygulayabilmesi.
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Postürün tanımını, postürü ve postüral farkındalığı etkileyen faktörleri, postürü ve postüral farkındalığı iyileştirici yöntemleri öğrenme.
  2) İyi ve kötü postürü tanımlyabilme
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrencilerin basit postür değerlendirmesi, postür ve postüral farkındalığı artırıcı temel yöntemleri uygulayabilmesi.
  2) postür değerlendirmesi, postür ve postüral farkındalığı artırıcı temel yöntemleri uygulayabilme
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Klinik uygulamada postüral farkındalık tekniklerini uygulayabilme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Postür
2) Postüral Farkındalık
3) Ergonomi
4) Postüral problemlerde kullanılan egzersizler
5) Gevşeme egzersizleri
6) Skolyoz
7) Genel Tekrar
8) Transfer aktiviteleri
9) Aerobik egzersiz
10) Egzersiz Reçelendirme
11) Pilates
12) Genel Tekrar
13) Genel Tekrar
14) Genel Tekrar
Diğer Kaynaklar: 1. Kızılca, S. (2022). Düzenli Spor Yapan ve Yapmayan Bireylerin Vücut Farkındalığı ve Postür Düzeylerinin Değerlendirilmesi. 1. Baskı. Gece Kitaplığı.
2. Özer, D., Baltacı, G., & Tedavi, F. (2008). İş yerinde fiziksel aktivite. Klasmat Matbaacılık, Ankara, 19, 21.
3. Uzun, M. (2021). Vücut farkındalığı ve postür egzersizleri. Demirgüç A, editör. Sağlıkta ve Hastalıkta Egzersiz. 1. Baskı. (p.89-94) Ankara: Türkiye Klinikleri.
4. Yanardağ, M., & Yılmaz, İ. (2017). Özel gereksinimli öğrenciler için fiziksel eğitim ve spor. Pegem Atıf İndeksi, 1-420.
5. Koçyiğit, E., Arslan, N., & Köksal, E. (2018). Yetişkin bireylerde vücut farkındalığı ve antropometrik ölçümlerle ilişkisi. Beslenme ve diyet dergisi, 46(3).

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

5

2

3

4

Program Kazanımları

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar % 0
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 0
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 0

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 28
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 16 16
ARA SINAV (Vize)
Genel Sınava Hazırlanma 15 15
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 60
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 2