ULUSLARARASI TICARET VE LOJISTIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IKU-I-313 | ||||||||
Ders İsmi: | Osmanlı Kültür ve Medeniyet Tarihi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 4. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan Dışı Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Aykut KAR |
Dersin Amacı: | Osmanlı Kültür ve Medeniyeti dersi, Osmanlı İmparatorluğu'nun zengin kültürel mirasını derinlemesine anlamayı amaçlamaktadır. Bu kapsamda, sanat, mimari, edebiyat ve müzik gibi çeşitli alanlardaki kültürel katkılar detaylı bir şekilde incelenecektir. Ayrıca, Osmanlı toplumunun sosyal yapısı, aile hayatı, eğitim sistemi ve gündelik yaşamı üzerine yoğunlaşarak, toplumun genel dinamikleri keşfedilecektir. Dinin Osmanlı devlet yapısındaki rolü ve tarikatların devletle olan ilişkileri değerlendirilecektir. Osmanlı eğitim ve bilim geleneği, medreseler ve bilim insanları üzerinden ele alınarak, bu alandaki gelişmeler anlaşılacaktır. Son olarak, Osmanlı İmparatorluğu'nun farklı kültürlerle olan etkileşimleri ve bu etkileşimlerin Osmanlı medeniyetine olan katkıları analiz edilecektir. Bu ders, öğrencilere Osmanlı kültür ve medeniyetine dair kapsamlı bir bilgi birikimi kazandırmayı hedeflemektedir. |
Dersin Hedefi: | Osmanlı Kültür ve Medeniyeti dersinin hedefi, öğrencilere Osmanlı İmparatorluğu'nun kültürel mirasını kapsamlı bir şekilde tanıtmak ve bu mirasın sanat, mimari, edebiyat ve müzik gibi alanlardaki katkılarını anlamalarını sağlamaktır. Ders, Osmanlı toplumunun sosyal yapısını, gündelik yaşamını ve dini dinamiklerini analiz etmeyi amaçlar. Ayrıca, Osmanlı eğitim ve bilim geleneği ile diğer kültürlerle olan etkileşimlerini değerlendirerek, Osmanlı medeniyetinin zenginliklerini ve karmaşıklıklarını takdir etmeyi hedefler. |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Dönem hakkında bilimsel araştırmaları inceler ve yorumlar |
||
2) dönem kaynak bilgisini geliştirir |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Klasik devir Osmanlı medeniyetinin oluşumunu kavrar |
||
2) Osmanlı medeniyetindeki değişimleri anlar |
||
3) Osmanlı medeniyetinin özelliklerini kavrar |
Hafta | Konu | ||
1) | Klasik dönem Osmanlı medeniyeti çalışmalarına genel bir bakış ve değerlendirme | ||
2) | Klasik dönem Osmanlı medeniyetinin kaynakları ve bunların özellikleri | ||
3) | Klasik devir Osmanlı medeniyetinin oluşumu | ||
4) | Osmanlı sosyal hayatı ve toplum sistemi | ||
5) | Osmanlı sosyal hayatı ve toplum sistemi | ||
6) | Ara Sınav | ||
7) | Osmanlıda toplumlar arası birlikte yaşama tecrübesinin mahiyeti | ||
8) | Osmanlı düşünce hayatı (14-17. yüzyıllar): Tarihi arka plan, temel konular, problemler | ||
9) | Osmanlıda mimari ve sanat tarihi: (Mimari) | ||
10) | Osmanlıda bilim hayatı | ||
11) | Osmanlı Toplumunda Ekonomi Hayatı | ||
12) | Osmanlı Toplumunda Yönetim Hayatı | ||
13) | Osmanlıda toprak sistemi | ||
14) | Osmanlıda toprak sistemi | ||
15) | Osmanlı'da Sanat Akımları | ||
16) | GENEL KONU TEKRARI | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
5 |
4 |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||
1) 1. Uluslararası ticaretin kuramsal altyapısı ile ithalat, ihracat, kambiyo, gümrük ve lojistik gibi operasyona yönelik bilgileri kavrar. | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | |||||||||||||
2) 2. Küreselleşen sermaye, emek ve mal ticaretinde iş kültürü ve pazarlama etkileşimini tanımlar. | 1 | 2 | 1 | 2 | ||||||||||||||
3) 3. Uluslararası ticaret ile ilgili küresel ve ulusal temel düzenlemeleri takip eder. | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | |||||||||||||
4) 4. Uluslararası ekonomik ve ticari gelişmeleri analiz eder. | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | |||||||||||||
5) 5. Lojistik ile ilgili sorunları tanımlar, çözüm yolları sunma becerisi kazanır. | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | |||||||||||||
6) 6. Bilgisayar ve uluslararası ticari operasyonlar ve veri analizlerinde kullanılan bilgi sistemleri ve yazılımlarını kullanabilme becerisi kazanır. | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||||
7) 7. Araştırma becerisi ve analitik düşünme yeteneği kazanır. | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||
8) 8. Alınacak projelerin süreçlerini ve sonuçlarını belirler, sebep – sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurur, stratejik yaklaşım geliştirir | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||
9) 9. Görev aldığı alanlarda kurumun vizyon, amaç ve hedeflerini belirler. | 2 | |||||||||||||||||
10) 10. Farklı kaynaklardan bilgi elde eder ve analiz etme becerisine sahip olur ve inisiyatif kullanır. | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | |||||||||||||
11) 11. Kendi alanında sürekli iyileştirmeye odaklı ve yenilikçi olur. | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | |||||||||||||
12) 12. Düşüncelerini başkalarının anlayabileceği şekilde iletir, yatay ve dikey iletişim kurar ve yüksek ikna gücüne sahip olur. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||||
13) 13. Liderlik özelliklerine sahip olup takım çalışmasına yakın olur. | 1 | 2 | 2 | 1 | 3 | |||||||||||||
14) 14. En az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü Bağımsız Kullanıcı kapsamında B2 düzeyinde bilgi sahibi olur ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanır. | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | |||||||||||||
15) 15. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | |||||||||||||
16) 16. Uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | |||||||||||||
17) 17. Paydaşlarla ilişkileri analiz eder, alanındaki gelişmeleri ve yenilikleri izler, kurumunun konumunu sorgular ve öneriler sunar. | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||||
18) 18. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 16 | 32 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 16 |
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 16 | 16 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 16 | 16 |
ARA SINAV (Vize) | 2 | 2 |
Genel Sınava Hazırlanma | 1 | 1 |
GENEL SINAV (Final) | 9 | 9 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 92 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 3 |