SAÇ BAKIMI VE GÜZELLIK HIZMETLERI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | IKU-K-311 | ||||||||
Ders İsmi: | Türkiye Kafkasya Orta Asya İlişkileri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 4. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan Dışı Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Çağlar Özer |
Dersin Amacı: | Türkiye’nin Kafkasya ve Orta Asya politikalarını, bölgedeki ülkelerle arasındaki tarihi, kültürel, siyasi ve ekonomik ilişkilerinin yanı sıra benimsediği dış politikalar da şekillendirmektedir. Türkiye, SSCB’nin dağılmasından sonra yeni bağımsızlıklarına kavuşan tarihi - kültürel, dostluk - kardeşlik ilişkisi bulunan Türk Cumhuriyetleri ile ilişkilerini yeniden kurgulamak ve bu ülkelere yönelik yeni politikalar oluşturmak durumunda kalmıştır. Türkiye’nin Kafkasya ve Orta Asya politikalarının bölge ülkeleri ve küresel güçlerin (ABD,Rusya, AB, Çin) de içinde olduğu bir uluslararası yapısal durum içerisinde analiz edilmesi amaçlanmıştır. |
Dersin Hedefi: | Öğrencileri Kafkasya ve Orta Asya ülkeleri ile Küresel Aktörler (ABD,Rusya, AB, Çin) ve bölge politikaları hakkında bilgilendirmek, Türkiye'nin Kafkasya ve Orta Asya Politikalarını bölge ülkeleri ve küresel güçlerin de içinde olduğu uluslararası yapısal durum çerçevesinde sistem ve devlet seviyesinde yapılan analizler kapsamında öğretmek amaçlanmıştır. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1. Öğrencilerin Kafkasya ve Orta Asya ülkeleri ile Küresel Aktörler (ABD,Rusya, AB, Çin) ve bölge politikaları hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak,
2. Bu bağlamda Türkiye'nin Kafkasya ve Orta Asya Politikaları hakkında bilgi sahibi olmasını sağlayarak konu hakkında analiz yapabilme yeteneğini geliştirmek. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
1) | Kavramsal Çerçeve ve Genel Bilgiler | ||
2) | Jeopolitik Konum ve Mücadele, | ||
3) | Tarihi Süreç, | ||
4) | Hazar Denizi’nin Yeni Statüsü, | ||
5) | Petrol Boru Hatları, Doğal Gaz Boru Hatları, | ||
6) | Bölge Ülkeleri İçin Önemi, İzlenen Strateji ve Politikalar | ||
7) | Bölge Ülkeleri İçin Önemi, İzlenen Strateji ve Politikalar | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | Bölge Ülkeleri İçin Önemi, İzlenen Strateji ve Politikalar | ||
10) | Türkiye’nin Kafkasya ve Orta Asya Ülkelerine Stratejik Bakışının Temel Esasları Genel, Türkiye - Rusya İlişkilerinde Denge Arayışı, | ||
11) | Türkiye’nin Kuzey Kafkasya Politikası, | ||
12) | Türkiye’nin Güney Kafkasya Politikası, | ||
13) | Türkiye’nin Orta Asya Politikası , | ||
14) | Türkiye’nin İran Politikası, | ||
15) | Sonuç ve Değerlendirme | ||
16) | Final Sınavı | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||
1) Cilt türlerini ve yapılarını bilir. | 2 | |||||||||||||||||||
2) Yaptıkları bütün işlemlerden önce ve sonra uygulayacakları hijyen basamaklarını bilir. | 2 | |||||||||||||||||||
3) Saç bakımı ve güzellik hizmetleri sektörüne ait, yürürlükte olan yasal düzenlemeleri, yönetmelikleri bilir. | 2 | |||||||||||||||||||
4) Mesleki anatomi ve fizyoloji bilgisine sahiptir. | 2 | |||||||||||||||||||
5) Kozmetik ürünleri bilir. | 2 | |||||||||||||||||||
6) Epilasyon uygulamasında dikkat edilecek noktaları bilir. | 2 | |||||||||||||||||||
7) Temel Makyaj uygulamasını bilir. | 2 | |||||||||||||||||||
8) “Kalıcı Makyaj” alanı ile ilgili temel bilgiye sahiptir. | 2 | |||||||||||||||||||
9) “Sahne ve Objektif Makyajı” alanı ile ilgili temel bilgiye sahiptir. | 2 | |||||||||||||||||||
10) Aldığı teorik ve uygulamalı derslerle, cilt analizi yaparak, cilt tipini ve buna yönelik bakım uygulamalarını belirleyebilir. | 2 | |||||||||||||||||||
11) El, ayak ve tırnak bakımı yapabilir. | 2 | |||||||||||||||||||
12) Vücut ve cilt bakımı yapabilir. | 2 | |||||||||||||||||||
13) Temel Makyaj uygulaması yapabilir. | 2 | |||||||||||||||||||
14) Masaj tekniklerini uygulayabilir. | 2 | |||||||||||||||||||
15) Müşterileri ve iş arkadaşları ile etkili iletişim kurabilir. | 2 | |||||||||||||||||||
16) Estetik ve güzellik algısını geliştirerek, yeni saç kesim teknikleri ve makyaj teknikleri uygulayabilir. | 2 | |||||||||||||||||||
17) Güzellik kavramına bütünsel(bütüncül) yaklaşımı bilir. | 2 | |||||||||||||||||||
18) Saç bakım ve güzellik hizmetleri sektöründe işletme yöneticisi olabilir. | 2 | |||||||||||||||||||
19) İmaj ve stil yaratmada kendine özgü yenilikler getirerek müşterilerini sıradanlıktan kurtarabilir. | 2 | |||||||||||||||||||
20) Kişiye özel saç kesimi ve renklendirmesi yapabilir. | 2 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 28 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 1 | 2 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 7 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 14 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 53 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 1 |