DIŞ HEKIMLIĞI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DIS4003
Ders İsmi: Cerrahi II
Ders Yarıyılı: 7. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 3 4 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: DIS 303 - Cerrahi I
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Hakkı Tanyeri,Prof. Dr. Nedim Özer, Prof. Dr. Serhat Yalçın, Dr.Öğr.Üyesi Burak Yazıcı, Dr.Öğr.Üyesi Emine Tuna Akdoğan, Dr.Öğr.Üyesi Gizem Ecem Koçak Nuhoğlu

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ağız hastalıkları, oral ve maksillofasiyal cerrahi ile igili temel bilgilere sahip olmak
Dersin Hedefi: Oral ve maksillofasiyal cerrahinin temel prensiplerini açıklanması, odontojenik, bakteriyel ve viral enfeksiyonlar konusunda yeterli bilgi sahibi olunması,ağız hastalıkları ve maksiller sinüs hastalıklarının teşhis ve tedavisinin bilinmesidir.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Ağız hastalıkları , maksiller sinüs ve tükürük bezi hastalıklarının teşhis ve tedavisini bilir.
  2) Ağız,diş.çene cerrahisi ile ilgili sık karşılaşılan kistlerin teşhis ve tedavisini öğrenir.
  3) İmplant cerrahisi ve set doku ogmentasyon tedavisini öğrenir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Odontojenik enfeksiyon tedavisi yapabilir.
  2) Maksiller sinüs ve tükürük bezi hastalıklarını teşhis edip tedavi edebilir.
  3) Oral mukoza hastalıklarını teşhis ve tedavi yapabilir.
  4) Odontojenik kistleri teşhis edip, tedavi edebilir.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Diş Hekimliğinde lazer tedavi tekniklerini kullanır.
  2) Odontojenik kistlerin cerrahi tedavi tekniklerini kullanır.
  3) İmplant cerrahisi tekniklerini kullanır.
  4) Sert doku ogmentasyonu tekniklerini kullanır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) 1.Odontojenik enfeksiyonlar I 2.Odontojenik enfeksiyonlar II 3.Maksiller Sinüs Hastalıkları ve Tedavisi I 4.Maksiller Sinüs Hastalıkları ve Tedavisi II 5.Diş Hekimliğinde Lazer uygulamaları
2) 6.Tükürük bezi hastalıklarının Teşhis ve Tedavisi I 7.Tükürük bezi hastalıklarının Teşhis ve Tedavisi II 8.Preprotetik Cerrahi I 9.Preprotetik Cerrahi II 10.Bakteriyel Enfeksiyonlar
3) 11.Viral Enfeksiyonlar 12.Osteomyelit 13.Genetik Hastalıklar ve Sendromlar I 14.Genetik Hastalıklar ve Sendromlar II
4) 15.Ağız Hastalıklarını İnceleme Yöntemleri ve Gelişim Anomalileri 16.Oral Mukozanın Pigmente lezyonları 17.Dudak ve Dil Hastalıkları 18.Odontojenik ve Non Odontojenik Kistler veTedavileri I 19.Odontojenik ve Non Odontojenik Kistler veTedavileri II
5) 20.Odontojenik ve Non Odontojenik Kistler veTedavileri III 21.Benign Tümörler 22.Fibro-osseöz ve Dev Hücreli Lezyonlar I 23.Fibro-osseöz ve Dev Hücreli Lezyonlar II 24.Oral İmplantoloji I
6) 25.Oral İmplantoloji II 26.Sinus Lifting Operasyonu 27.Sert Doku Ogmentasyon Teknikleri ve ileri implant Cerrahisi I 28.Sert Doku Ogmentasyon Teknikleri ve ileri implant Cerrahisi II
Diğer Kaynaklar: ** Sabiston textbook of surgery : the biological basis of modern surgical practice. Textbook of surgery . Sabiston, David C., Townsend, Courtney M. Elsevier Saunders, 2012.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

Program Kazanımları
1) Ağız ve diş sağlığına ilişkin normal, anormal ve patolojik yapıları ve işlevi derinlemesine öğrenir. 3 3 3
2) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği temel ve güncel bilgilere sahiptir. 3 3 3
3) Klinik aşamasında bu bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirir. 3 3 1
4) Öğrendiklerini bütüncül bir yaklaşımla meslek pratiğinde uygular. 3 3 3 3
5) Bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. 3 3 3 3
6) Teşhise sistematik yaklaşım gösterebilir. 3 3 3 3
7) Doğru teşhis ve tedavi planı ile hastalar için optimum bakım uygular. 3 3 3 3
8) Diş hekimliği ile ilgili klinik ve araştırmaları bağımsız yürütür. 3 3 3 3
9) Dental tedavide kullanılan tüm teknolojik araçların kullanılmasın da sorumluluk alır. 3 3 3 3
10) Rutin uygulamalarda ya da olağanüstü durumlarda tek başına sorumluluk alır, planlar ve yönetir. 3 3 3 3
11) Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek; sürekli profesyonel gelişimine katkı sağlayacak ulusal ve uluslararası akademik çalışmalara katılır, yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunur. 3 3 3 3
12) Kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve edindiği güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek pratiğinde kullanır. 3 3 3 3
13) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1 1 1 1
14) Toplumsal düzeyde koruyucu programlarda görev ve sorumluluk alır, hasta odaklı, insan haklarına uygun, sağlık ekonomisi ile uyumlu bir yaklaşımla çağdaş tedavi yöntemlerini uygulayarak sağlığın korunmasını ve geliştirilmesini sağlar.
15) Toplumsal sorumluluk proje ve etkinlikleri düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.
16) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri takip eder, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 1 1 1 1
17) Diş hekimliğinde girişimcilik, iş uygulamaları ve süreçleri ile yenilikçi teknoloji ilkesini uygular. 3 3 3 3
18) Mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluklarını bilir. 3 3 3 3
19) Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinin sunumu ve yönetiminde; ekip çalışması, liderlik, risk yönetimi, hasta güvenliği, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite süreç yönetimi, kişisel gelişim, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, konularında bilgi sahibidir. 3 3 3 3
20) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar. 3 3 3 3

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 56
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj 14 42
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 14 42
ARA SINAV (Vize) 3 3
Genel Sınava Hazırlanma 14 42
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 186
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 6