DIŞ HEKIMLIĞI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DIS3002
Ders İsmi: Restoratif Diş Tedavisi II
Ders Yarıyılı: 5. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 3 4 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: DIS2003 - Restoratif Diş Tedavisi I | DIS 214 - Restoratif Diş Tedavisi-I
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Funda Yanıkoğlu, Dr. Öğr. Üyesi Dilan Kopuz, Dr. Öğr. Üyesi Merve Şahin, Dr. Öğr. Üyesi Özlem Erçin Sultanzade, Öğr. Gör. Burak Ahmet Deveci, Öğr. Gör. Merve Kocuk

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Diş sert dokularında çürük oluşum sürecini kavramak, Direk adeziv restorasyonlara aşina olmak.
Restoratif diş tedavisini aşamalarıyla doğru bir şekilde yapmak.
Dersin Hedefi: Diş sert dokularının fiziksel ve kimyasal özellikleri, çürük oluşum süreci ve etiyolojik faktörler hakkında bilgi sahibi olmak, çürük riski değerlendirmesini yapmak, matris uygulamalarına aşina olmak.
Çürük dokunun özelliklerini bilmek ve tedavi edebilmek. Restoratif işlemlerin sırasını bilmek. Restoratif diş tedavisine endikasyon koymak ve tedavisini yapabilmek.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Kavite prensiplerini ve matris uygulamayı bilir.
  2) Farklı dokulardaki farklı çürüklerin özelliklerini ve etiyolojilerini bilir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Çürüğe doğru yaklaşımı bilir. Diş çürüklerinin farklı restorasyonlarla tedavisini yapar.
  2) Adeziv restoratif işlemleri uygular. Restoratif işlemlerin tümünü yapar.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Meslek hayatında karşılaşabileceği farklı klinik endikasyonlara hakimdir.
  2) Meslek hayatında restoratif diş tedavisiyle ilgili endikasyondan tedaviye tüm işleri yapar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Çürüğün Tanımı
2) Çürüğün Mikrobiyolojisi
3) Plak-tükürük-çürük ilişkisi
4) Çürüğün sınıflaması (Mine çürüğü)
5) Çürüğün sınıflaması (Dentin çürüğü)
6) Çürüğün sınıflaması (Sement çürüğü ve morfolojik yapılarına göre-fissür, servikal, düz yüzey ve akut-kronik çürükler)
7) ICDAS
8) Konservatif kaviteler
9) Çürük teşhis yöntemleri-1
10) Çürük teşhis yöntemleri-2
11) Çürük risk değerlendirmesi-1
12) Çürük risk değerlendirmesi-2
13) Remineralizasyon ajanları-1
14) Remineralizasyon ajanları-2
15) Hasta muayenesi ve değerlendirme
16) Çürük profilaksisinde beslenme
17) Geleneksel Simanlar
18) El aletleri, döner aletler ve frezler
19) Çürük uzaklaştırma yöntemleri
20) Adezyon ve güncel adeziv sistemler-1
21) Adezyon ve güncel adeziv sistemler-2
22) Kompozite dair her şey-1
23) Kompozite dair her şey-2
24) Kompozit restorasyonlarda bitim ve cila
25) Çürüksüz servikal lezyonlar-1
26) Çürüksüz servikal lezyonlar-2
27) Aşırı dentin duyarlılığı, etyolojisi, tedavisi, çatlak diş sendromu
28) Gelişimsel diş anomalileri
Diğer Kaynaklar: **Roberson T.M., Heymann H.O., Swift E. Jr. Sturdevant’s Art and science of Operative Dentistry, Elsevier, Mosby (6. Edition), St.Louis, Elsevier, 2013.
**Kompozit restorasyonlar.Dayangaç, G. Berrin.Quintessence Yayıncılık,2011.
**Dental caries : principles and management .Zhou Xuedong .Springer.2016
**Dental composite materials for direct restorations.Editor Vesna MiletiD. Springer International Publishing.2017
**Craig's Restorative Dental Materials, Editör: Ronald Sakaguchi, Elsevier, 2019

Prof. Dr. Funda Yanıkoğlu, Dr. Öğr. Üyesi Dilan Kopuz, Dr. Öğr. Üyesi Merve Şahin, Dr. Öğr. Üyesi Özlem Erçin Sultanzade, Öğr. Gör. Burak Ahmet Deveci, Öğr. Gör. Merve Kocuk

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Ağız ve diş sağlığına ilişkin normal, anormal ve patolojik yapıları ve işlevi derinlemesine öğrenir. 3 3
2) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği temel ve güncel bilgilere sahiptir. 2 2
3) Klinik aşamasında bu bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirir. 2 2
4) Öğrendiklerini bütüncül bir yaklaşımla meslek pratiğinde uygular. 3 3
5) Bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. 3 3
6) Teşhise sistematik yaklaşım gösterebilir. 2 2
7) Doğru teşhis ve tedavi planı ile hastalar için optimum bakım uygular. 3 3
8) Diş hekimliği ile ilgili klinik ve araştırmaları bağımsız yürütür. 3 3
9) Dental tedavide kullanılan tüm teknolojik araçların kullanılmasın da sorumluluk alır. 1 1
10) Rutin uygulamalarda ya da olağanüstü durumlarda tek başına sorumluluk alır, planlar ve yönetir. 2 2
11) Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek; sürekli profesyonel gelişimine katkı sağlayacak ulusal ve uluslararası akademik çalışmalara katılır, yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunur. 2 2
12) Kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve edindiği güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek pratiğinde kullanır. 2 2
13) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2 2
14) Toplumsal düzeyde koruyucu programlarda görev ve sorumluluk alır, hasta odaklı, insan haklarına uygun, sağlık ekonomisi ile uyumlu bir yaklaşımla çağdaş tedavi yöntemlerini uygulayarak sağlığın korunmasını ve geliştirilmesini sağlar. 1 1
15) Toplumsal sorumluluk proje ve etkinlikleri düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. 1 1
16) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri takip eder, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 1 1
17) Diş hekimliğinde girişimcilik, iş uygulamaları ve süreçleri ile yenilikçi teknoloji ilkesini uygular. 1 1
18) Mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluklarını bilir. 3 3
19) Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinin sunumu ve yönetiminde; ekip çalışması, liderlik, risk yönetimi, hasta güvenliği, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite süreç yönetimi, kişisel gelişim, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, konularında bilgi sahibidir. 3 3
20) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar. 3 3

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 28 56
Laboratuvar 28 84
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) 14 14
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 28 28
ARA SINAV (Vize) 2 4
Genel Sınava Hazırlanma 14 14
GENEL SINAV (Final) 1 3
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 203
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 6