DIŞ HEKIMLIĞI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DIS2003
Ders İsmi: Restoratif Diş Tedavisi I
Ders Yarıyılı: 3. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 3 4 10
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Funda Yanıkoğlu, Prof. Dr. Bilal Yaşa, Dr. Öğr. Üyesi Dilan Kopuz, Dr. Öğr. Üyesi Ezgi Erden Kayalıdere, Dr. Öğr. Üyesi Merve Şahin, Dr. Öğr. Üyesi Özlem Erçin

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Tüm diş gruplarında oluşabilecek çürük tiplerinin nasıl tedavi edilebileceğini bilmek. Tüm diş gruplarında oluşabilecek çürük tipleri ve tedavi yöntemlerini preklinik çalışmalarında uygulamak.
Dersin Hedefi: Tüm diş gruplarında restorasyon prosedürlerini teorik ve pratik olarak kavramak, minimal invaziv diş hekimliği uygulamalarına hakim olmak, restorasyona yardımcı malzemeleri tanımak ve kullanmak
Diş hekimliğinin en çok karşılaşılan hastalığı olan diş çürüklerinin farklı tiplerinin farklı şekillerdeki tedavi yöntemlerinin aşamalarını bilmek. Dişlerin farklı bölgelerindeki çürüklerin tedavi farklılıklarını birbirleriyle karşılaştırmak. Daha önce yapılan tedavilerin tekrar edilmesi gerekliliği durumunda farklı restorasyon materyallerinin nasıl uygulanması gerektiğini bilmek.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Tüm diş gruplarında diş sert dokularını bilir.
  2) Restorasyon prosedürlerini teorik ve pratik olarak kavrar.
  3) Kaide materyalleri, restoratif materyalleri bilir.
  4) Restorasyona yardımcı malzemeleri, ışıkla polimerizasyon sistemleri, döner aletler, el aletleri ve cila sistemlerini bilir.
  5) Minimal invaziv diş hekimliğinde profilaktik yaklaşımları bilir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Restorasyon prosedürlerini teorik ve pratik olarak fantom laboratuvarda uygular.
  2) Kaide materyalleri, restoratif materyalleri uygular.
  3) Restorasyona yardımcı malzemeleri, ışıkla polimerizasyon sistemleri, döner aletler, el aletleri ve cila sistemlerini uygular.
  4) Minimal invaziv diş hekimliğinde profilaktik yaklaşımları yapar.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Restoratif diş tedavisiyle ilgili endikasyondan tedaviye kadar tüm uygulamalar sırasında karşısına çıkabilecek sorunları çözer.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Restoratif Diş Hekimliğine Giriş Dersi, Diş Hekiminin Kişisel Hijyeni ve Disiplini, El Aletlerinin Tanıtımı, Terminoloji
2) Mine, dentin, sement embriyolojisi, histolojisi ve yapısı-1
3) Mine, dentin, sement embriyoloji, histoloji ve yapısı-2
4) Çürük tanımı, Black Prensipleri, Kavite Prensipleri: Class I, V, VI
5) Kavite Prensipleri: Class II
6) Kavite Prensipleri: Slot, Tünel Preparasyonu
7) Simanlar
8) Pulpanın Korunması: Taban Maddesi, Kaide Uygulamaları, Kuafaj
9) Matriks uygulamaları, Kontür ve Kontaklar İçin Teknik Rehber
10) Amalgam yapısı, Amalgam Restorasyon Uygulama Teknikleri
11) İzolasyon
12) Kompozit resyorasyonlarda kavite preparasyon prensipleri
13) Adezyon
14) Kompozit rezin materyallerinin yapısı
15) Posterior Kompozit Restorasyonlar-1
16) Posterior Kompozit Restorasyonlar-2
17) Polimerizasyon ve Işık Cihazları
18) Kompozit restorasyonlada bitim ve cila
19) Anterior Kompozit Restorasyonlar
20) Kompozit restorasyonlarda sık yapılan hatalar
21) Ergonomi
22) Cam İyonomer Restorasyonlar
23) İndirekt Metal Restorasyonlarda Kavite Prepaasyon Prensipleri
24) Materyaller Özellikleri-1
25) İmdirekt Diş Rengi Restorasyonlarda Kavite Preparasyon Prensipleri
26) Materyal Özellikleri-2
27) Tamir Prosedürleri
28) Minimal İnvaziv Yaklaşımlar
Diğer Kaynaklar: **Roberson T.M., Heymann H.O., Swift E. Jr. Sturdevant’s Art and science of Operative Dentistry, Elsevier, Mosby (6. Edition), St.Louis, Elsevier, 2013.
**Anand Sherwood, Jaypee. Essentials of Operative Dentistry I., 2009
**Anusavice S., Rawls.Phillips’ Science Dental Materials, Elsevier, St.Louis, 2013.
**Hilton Thomas J., Ferracan JL, Broome JC. Summitt's Fundamentals of Operative Dentistry, Quintessence, 2013.
** Brenna F., Restorative Dentistry, Italian Academy of Conservative Dentistry, Elsevier, 2009.
**Craig's Restorative Dental Materials, Editör: Ronald Sakaguchi, Elsevier, 2019.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Program Kazanımları
1) Ağız ve diş sağlığına ilişkin normal, anormal ve patolojik yapıları ve işlevi derinlemesine öğrenir. 3
2) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği temel ve güncel bilgilere sahiptir. 3 3 3 3 3
3) Klinik aşamasında bu bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirir. 3 3 3 3 3
4) Öğrendiklerini bütüncül bir yaklaşımla meslek pratiğinde uygular. 3 3 3 3
5) Bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. 3 3 3 3
6) Teşhise sistematik yaklaşım gösterebilir.
7) Doğru teşhis ve tedavi planı ile hastalar için optimum bakım uygular.
8) Diş hekimliği ile ilgili klinik ve araştırmaları bağımsız yürütür.
9) Dental tedavide kullanılan tüm teknolojik araçların kullanılmasın da sorumluluk alır. 3
10) Rutin uygulamalarda ya da olağanüstü durumlarda tek başına sorumluluk alır, planlar ve yönetir. 3
11) Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek; sürekli profesyonel gelişimine katkı sağlayacak ulusal ve uluslararası akademik çalışmalara katılır, yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunur.
12) Kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve edindiği güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek pratiğinde kullanır. 3
13) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
14) Toplumsal düzeyde koruyucu programlarda görev ve sorumluluk alır, hasta odaklı, insan haklarına uygun, sağlık ekonomisi ile uyumlu bir yaklaşımla çağdaş tedavi yöntemlerini uygulayarak sağlığın korunmasını ve geliştirilmesini sağlar.
15) Toplumsal sorumluluk proje ve etkinlikleri düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.
16) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri takip eder, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
17) Diş hekimliğinde girişimcilik, iş uygulamaları ve süreçleri ile yenilikçi teknoloji ilkesini uygular. 3
18) Mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluklarını bilir. 3
19) Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinin sunumu ve yönetiminde; ekip çalışması, liderlik, risk yönetimi, hasta güvenliği, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite süreç yönetimi, kişisel gelişim, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, konularında bilgi sahibidir. 3
20) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar. 3

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 28 56
Laboratuvar
Uygulama 28 84
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) 28 84
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 28 28
ARA SINAV (Vize) 2 10
Genel Sınava Hazırlanma 28 56
GENEL SINAV (Final) 1 5
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 323
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 10