AĞIZ VE DIŞ SAĞLIĞI
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ADS107
Ders İsmi: Koruyucu Diş Hekimliği ve Oral Hijyen Eğitimi
Ders Yarıyılı: 1. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Gör. Sibel Emiroğlu

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Koruyucu Hekimlik ve Oral Hijyenin ne anlama geldiğini ve neleri içerdiğini n bilinmesi. Ağız bakım yetersizliklerinden kaynaklanan hastalıkların öğretilmesi. Sağlığa etki eden faktörlerin incelenmesi.
Dersin Hedefi: Oral hijyen uygulamalarının teorik ve pratik olarak öğrenciye kazandırılması.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrencilerin teorik/ pratik bilgi birikim ve becerileri ile toplumun ağız diş sağlığının gelişimine katkıda bulunmaları
  2) Öğrencilerin teorik/ pratik bilgi birikim ve becerileri ile toplumun ağız diş sağlığının gelişimine katkıda bulunmaları
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrencilerin teorik/ pratik bilgi birikim ve becerileri ile ağız diş sağlığının gelişimine katkıda bulunmaları
  2) Öğrencilerin teorik/ pratik bilgi birikim ve becerileri ile toplumun ağız diş sağlığının gelişimine katkıda bulunmaları
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrencilerin teorik/ pratik bilgi birikim ve becerileri ile toplumun ağız diş sağlığının gelişimine katkıda bulunmaları

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Sağlığın Tanımı/Sağlık Dengesi/ Yaşam Kalitesi
2) Sağlık Bileşenleri/ Ottawa Bildirgesi
3) Dünya Sağlık Örgütü/Sağlıklı Yaşam
4) Sağlıklı Yaşam/ Sağlık Yaşam
5) Sağlığı Koruma Alanları
6) Sağlık ve Davranış
7) Küreselleşmenin sağlık üzerine etkisi
8) Oral hijyen nedir?
9) Diş çürükleri
10) Periodontal Hastalıklar
11) Beslenme alışkanlıkları ve oral hijyen
12) Oral hijyen alışkanlıkları nelerdir?
13) Arayüz temizliği/Gargara kullanımı/Diş fırçalama teknikleri
14) Arayüz temizliği/Gargara kullanımı/Diş fırçalama teknikleri
Diğer Kaynaklar: Demir Avcı: Sağlık sorumluluğu.Prev Med Bull 2016,15:3.
Hung J-Y, Lu K-S. 2014. Research on the healthy lifestyle model, active ageing, and loneliness of senior learners. Edu Gerontol, 40 (5): 353-362
Sağlık Bakanlığı, Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü. 2011a. Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi sözlüğü. World Health Organization 1998, Bakanlık Yayın No: 814. ISBN: 978-975590- 361-3. 1. Baskı Nisan 2011, Ankara.
21 HEDEF’TE TÜRKİYE: SAĞLIKTA GELECEK. T.C. Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü. Ankara, Türkiye, 2007.
Küreselleşme ve Sağlık. Hicran YILDIZ, Mustafa TURAN. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 36 (1) 39-41, 2010.
Sağlığın Teşviki ve Geliştirilmesi Sözlüğü 2011, ANKARA, Anıl Matbaacılık


Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

1

1

2

3

Program Kazanımları
1) Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2) Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında edindiği bilgi ve eleştirel düşünme becerisini meslek pratiğinde karşılaşacağı sorunların tanımlanmasında, analizinde ve çözümünde kullanır, sorumluluk alır.
3) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir, alanı ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder, sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler
4) Mesleği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, kayıt altına alınması ve kayıtların gizliliğinin sağlanmasında etik değerleri ve hukuk kurallarını gözetir
5) Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinin sunumu ve yönetiminde; ekip çalışması, kalite süreç yönetimi, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, insan hakları ve muayenehane yönetimi konularında bilgi sahibidir.
6) Alanı ile ilgili bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır
7) Diş hekimi, hasta, hasta yakınları, meslektaşları ve ekip üyeleri ile etkili iletişim kurar.
8) Dişhekimliğinde tüm disiplinler ile çalışabilme deneyimine sahiptir, görev yapacağı alanda gerekli tıbbi terminolojiyi bilir, alet- ekipmanı tanır ve kullanır.
9) Tüm dental girişimlerde hekime yardımcı olur, koruyucu hekimlik ve oral hijyenin sürdürülmesi konularında hastayı bilgilendirir, evrensel enfeksiyon kontrolü rehberlerini bilir ve uygular
10) Toplumsal sorumluluk proje ve etkinlikleri düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir
11) İş sağlığı ve güvenliği konusunda sertifikalı eğitime sahiptir.
12) Acil ilk yardım uygulaması yapabilir
13) İngilizceyi alanındaki bilgileri izleyecek ve meslektaşları ile iletişim kuracak düzeyde bilir.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100