TIBBI DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLIK
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TDS105
Ders İsmi: Araştırma ve Sunum Teknikleri
Ders Yarıyılı: 1. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersi Veren(ler): Ercan Tutar

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere araştırma yöntemleri ve veri analizi konularında temel bilgi ve beceriler kazandırmak.
Literatür taraması yapma ve bilimsel kaynakları etkili bir şekilde değerlendirme.
Bilimsel yayın ölçütlerini anlama, kaynakça gösterimi ve araştırma raporlama süreçlerini öğrenme.
Alana özgü araştırma değerlendirme yeteneği kazanma.
Dersin Hedefi: Temel araştırma kavramlarına hakim olma.
Veri toplama yöntemleri, örneklem süreçleri ve analiz yöntemleri hakkında teorik bilgi edinme.
SPSS programını etkili bir şekilde kullanabilme.
Literatür taraması ve bilimsel raporlama becerilerini geliştirme.
Araştırma süreçlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme.
Alana özgü araştırmaları eleştirel bir perspektifle değerlendirme.
Araştırma sonuçlarını açık ve etkili bir şekilde sunma.
Bilimsel araştırmalarda etik kuralları anlama ve uygulama.
Sunum becerilerini geliştirme
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Değişken türlerini tanımlar
  2) Apa yazım kurallarını bilir
  3) Referans yönetim sistemlerini bilir
  4) Temel istatistik kavramlarını bilir
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Temel düzeyde istatistik paket programlarını kullanır
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Ders Tanıtımı
2) Bilim, Bilimsel Bilginin Özellikleri, Araştırma Süreçleri
3) Veri Toplama Yöntemleri
4) Örneklem Süreçleri
5) Ölçek Türleri
6) Değişken Türleri
7) Temel İstatistik Kavramlar, Merkezi Eğilim Ölçüleri
8) Vize Sınavı
9) İstatistik Paket Programına Giriş (SPSS)
10) Frekans Analizi, Tanımlayıcı İstatistik Analizi
11) Hipotez Testleri (np)
12) Hipotez Testleri (p)
13) Korelasyon Analizi, Güvenilirlik Analizi
14) Sunum Teknikleri, Kaynakça Oluşturma (APA), Referans Yönetim Sistemleri
15) Genel Değerlendirme ve Soru-Cevap
16) Final Sınavı
Diğer Kaynaklar: -

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı için önemli olan anatomi,tıbbi terminoloji, hastalıklar bilgisi ile ilgili kavramları bilir
2) Sağlık kurumlarında tutulan kayıtların, doldurulan belge ve formların arşivlenmesini bilir
3) Sağlık kurumlarında tutulması gereken kayıtları ve tıbbi dokümanları tutabilir.
4) Alanı için yeterli düzeyde bilgisayar kullanır 1 1 1 1 1
5) On parmak yazım tekniklerini uygular
6) Mesleki uygulama sahalarında pratik yapar.
7) Kurumda kendine verilen yetkileri, sorumlulukları bilirve karar verme sürecini etkili bir şekilde yönetir
8) Bağımsız olarak çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği sahip olur. 3 2 2 3 3
9) Evrensel meslek etiği ve ahlak ilkelerini bilir ve ona göre davranır
10) Sahip olduğu temel bilgi ve becerileri etkin bir şekilde kullanır.
11) Ulusal sağlık uygulama tebliğinie hakim olur.
12) Uluslararası hastalıkların kodlanmasını öğrenir.
13) Hastayla, hasta yakınlarıyla, doktorla, çalışma arkadaşlarıyla etkin ve doğru iletişim kurabilir
14) Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar % 0
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 0
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 0

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 28
Laboratuvar
Uygulama 5 10
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 13
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 7 14
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma 13 26
GENEL SINAV (Final) 1 2
Katılım 13 13
Tartışma 14 14
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 121
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 4