|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1)
|
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı için önemli olan anatomi,tıbbi terminoloji, hastalıklar bilgisi ile ilgili kavramları bilir
|
2)
|
Sağlık kurumlarında tutulan kayıtların, doldurulan belge ve formların arşivlenmesini bilir
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
3)
|
Sağlık kurumlarında tutulması gereken kayıtları ve tıbbi dokümanları tutabilir.
|
4)
|
Alanı için yeterli düzeyde bilgisayar kullanır
|
5)
|
On parmak yazım tekniklerini uygular
|
6)
|
Mesleki uygulama sahalarında pratik yapar.
|
Yetkinlikler
(Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
7)
|
Kurumda kendine verilen yetkileri, sorumlulukları bilirve karar verme sürecini etkili bir şekilde yönetir
|
8)
|
Bağımsız olarak çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği sahip olur.
|
9)
|
Evrensel meslek etiği ve ahlak ilkelerini bilir ve ona göre davranır
|
10)
|
Sahip olduğu temel bilgi ve becerileri etkin bir şekilde kullanır.
|
11)
|
Ulusal sağlık uygulama tebliğinie hakim olur.
|
12)
|
Uluslararası hastalıkların kodlanmasını öğrenir.
|
13)
|
Hastayla, hasta yakınlarıyla, doktorla, çalışma arkadaşlarıyla etkin ve doğru iletişim kurabilir
|
14)
|
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata
uygun hareket eder.
|