HALKLA İLIŞKILER VE REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HIR704
Ders İsmi: Halkla İlişkiler ve İletişim Teknolojileri
Ders Yarıyılı: 6. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Alan İçi Seçmeli
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Prof.Dr.Ruken ÖZGÜL KILANÇ

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Teknolojiyle alakalı temel bilgileri verip teknolojik gelişmeler hakkında kurumsal, bireysel ve toplumsal kitleleri bilgilendirme, etkileme ve motive etme tekniklerini kavramak.
Dersin Hedefi: İnsan, teknoloji ve toplum arasında değişen ilişkileri yorumlamak. Teknolojinin getirdiği imkánları halkla ilişkiler alanında kullanmak.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Teknoloji tarihi, felsefesi ve güncel teknoloji terimleri hakkında temel bilgiye sahip olur.
  2) Dijital medyanın işleyişini kavrar ve doğru kullanır.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Anlaşılması zor teknolojik terim ve kavramları pratik bir şekilde açıklar.
  2) Dijital medya araçlarını doğru ve etkin kullanır
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Kurumlara, topluluklara ve bireylere güncel teknolojileri açıklar.
  2) Kurumsal ölçekte uygun teknoloji ve inovasyon politikalarının tasarlanmasına katkıda bulunur.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Teknoloji Tarihi
2) Teknolojik Terimler
3) Dijital Dönüşüm ve İnovasyon
4) İletişim ve Teknoloji
5) Halkla İlişkilerin Dijitalleşmesi
6) Dijital Medya Okuryazarlığı
7) Dijital Çağda İçerik Üretimi
8) Dijital Medya Kampanya Yönetimi - Ödev Teslimi
9) Dijital Medya Kampanya Yönetimi
10) Yapay Zeka Çağında Halkla İlişkiler
11) Dijital Çağda Gizlilik: Kişisel Bilgilerin Güvenliği
12) Dördüncü Sanayi Devrimi
13) Ödev Sunumu
14) Ödev Sunumu
Diğer Kaynaklar: Dijital Halkla İlişkiler , Başak, E. S., (2019), (Ed.) Eğitim Yay., Ankara. Kara, T., (2013), Sosyal Medya Endüstrisi, Beta yay.
Aslan, P., (2020), Dijital İletişimde Güncel Konular, Eğitim Yay.
Kılanç-Özgül R., (2014), Halkla İlişkiler ve Etkinlik Yönetimi, İstanbul, Kriter Yayınevi
Sayımer. İ., (2012), Sanal Ortamda Halkla, İlişkiler, Beta Yay., İstanbul
Geray, H., (2003), İletişim ve Teknoloji, Ütopya Yay., Ankara. 17-22
Global Alliance for Public Relations and Communication Management (GA) & Corporate Excellence –Centre for Reputation Leadership., Küresel Halkla İlişkiler ve İletişimModeli, © 2021
Damian, R., (2017), Dijital Pazarlama, (çev. Mehmet Murat Kemaloğlu),Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Istanbul

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

1

2

1

2

Program Kazanımları
1) Alanıyla ilgili problemleri saptayarak konuya ilişkin sorunları analiz eder. 3 3 2 3 2 3
2) Alanındaki bilgi ve olguları Sosyoloji, Gazetecilik, Televizyon, Medya gibi alanlarla karşılaştırır. 2 2 3 2 2 2
3) Alanlarındaki temel kavramları ve disiplinleri belirler. 3 3 3 3 3 3
4) Bu programdan mezun olanlar, halkla ilişkiler ve reklam alanlarında araştırma ve analiz yapar. 3 3 3 3 3 3
5) Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerden faydalanarak, halkla ilişkiler ve reklam faaliyetlerinde karşılaştığı problemleri saptar. 3 3 3 3 3 3
6) Halkla ilişkiler kampanyaları ve reklam projelerinde yer alarak, ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir. 3 3 3 3 3 3
7) Alanıyla ilgili ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak, iletişim planı tasarlar. 3 3 3 3 3 3
8) Oluşabilecek sorunlara karşı eleştirel bir bakış açısıyla yeni stratejiler geliştirir. 3 3 3 3 3 3
9) Alanla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve çalışmalar gerçekleştirir. 3 3 3 3 3 3
10) Yaratıcı ikna ve sunum tekniklerini uygular. 3 3 3 3 3 3
11) Yaşanılan ülkenin ve toplumun yararına projeler gerçekleştirir. 3 3 3 3 3 2
12) Reklam ve halkla ilişkiler konularındaki fikirlerini ilgili kişi ve kurumlara etkili bir şekilde ifade eder. 3 3 3 3 3 3
13) Edindiği bilgiler doğrultusunda, kariyer hedeflerini belirler. 3 3 3 3 3 3
14) İletişimle ilgili konuların toplumsal ve global boyutlardaki etkilerini analiz eder ve yorumlar. 3 3 3 3 3 3

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 20
Sunum 1 % 20
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 28
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik 5 5
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) 7 21
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 7 14
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma 14 14
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma
ARA SINAV (Vize)
Genel Sınava Hazırlanma 14 14
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 97
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 3