FIZYOTERAPI VE REHABILITASYON (İNGILIZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PTR302
Ders İsmi: Pediatric Rehabilitation
Ders Yarıyılı: 6. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Öğretim Görevlisi Fatih BALİ

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Pediatrik rehabiltaston ilkelerini anlamak,
Pediatrik rehabilitasyonda kullanılan tedavi modellerini aşina olmak,
Pediarik rehabilitasyon uygulanacak hastalık gruplarını belirlemek,
Özel gereksinimli çocuklarda rehabilitasyon ihtiyaçlarını kavramak,
Pediartik rehabilitasyon gerektiren durumların özelliklerini bilmek,
Pediatrik rehabilitasyonda kullanılanılabilecek müdahale programlarını kavramak.
Dersin Hedefi: Pediatrik hastalık gruplarını belirleyebilme,
Farklı gelişen çocuklar için uygun müdahale programını seçebilme,
Aşina olduğu müdahale programını özel gereksinimli çocuklar için uygulayabilme,
Normal gelişim ve normal olmayan gelişimde olamayan çocukları ayırt edebilme,
Farklı gelişen çocukların rehabilitasyon ihtiyaçlarını belirleyebilme,
Özel gereksinimli çocukların günlük yaşam aktivitelerini oluşturabilme,
Özel gereksinimli çocukların gelişim alanlarınındaki ihtiyaçları belirleyebilme ve uygun müdahale programını uygulayabilme.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Pediatrik rehabilitasyon hasta gruplarını tanımlar.
  2) Normal gelişim basamaklarını ve anormal gelişimi karşılaştırır.
  3) Hastalık gruplarının özelliklerini açıklar
  4) Pediatrik rehabilitasyonda kullanılan müdahale yöntemlerini açıklar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Pediatrik rehabilitasyon hasta gruplarında uygun müdahale programını çizer.
  2) Pediatrik rehabilitasyon hasta gruplarına uygun ortezi seçer
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Pediatrik rehabilitasyon hasta gruplarında uygun müdahale programını çizebilme yetkinliğine sahiptir.
  2) Uygulayabileceği tedavi yöntemlerini seçebilir ve uygular.
  3) Tedavi programının ilerleyişini belirleyecek kriterleri kullanır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Pediatrik rehabilitasyon hasta gruplarını tanımlar.
1) normal gelişim basamakları-1
2) normal gelişim basamakları-2
3) Pediatrik hastalarda değerlendirme
4) down sendromu
5) spina bifida
6) serebral palsi-1
7) serebral palsi-2
8) Vize sınavları
9) Tortikolis
10) Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu
11) Kas hastalıkları
12) Özgül öğrenme güçlükleri
13) Mental retardasyon
14) Gelişimsel koordinasyon bozukluğu
15) Otizm spektrum bozukluğu
16) Final sınavı
Diğer Kaynaklar: Pediatrik Fizyoterapi ve Rehabilitasyon - Tülay Tarsuslu Şimşek
Pediatrik Rehabilitasyon - Doç. Dr. Bülent Elbasan
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon 2. Cilt - Prof. Dr. Ayşe Karaduman
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon - Prof. Dr. Candan Algun
Fizyoterapide Özel Konular - Prof. Dr. Candan Algun, Doç. Dr. Devrim Tarakçı

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilgili öğretim programları, rehabilitasyon programları, fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntem ve teknikleri ile ölçme değerlendirme bilgisine sahiptir.
2) Fizyoterapi ve rehabilitasyon sürecini, hastaların değerlendirerek hastaların ihtiyaçlarına özgü olarak planlar
3) Bireylerin klinik açıdan gelişimini, farklı ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanarak, çok yönlü değerlendirir.
4) İnsan anatomisi, fizyolojisi, kinezyolojisi, biyomekanisi gibi konularda bilgi, beceri, ve tutum geliştirir, fizyoterapi ile ilişkilendirir.
5) Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
7) Hayatı boyunca öğrenme ve araştırma ile ilgili olumlu tutum, davranış geliştirir.
8) Rehabilitasyon programını uyguladığı birey ile doğru iletişim becerisini kullanır.
9) Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilmek için yabancı dili etkin olarak kullanır.
10) Rehabilitasyon programlarında gelişmeleri sağlamak amacıyla proje ve etkinlik planlar, uygular
11) Mesleki etik, hasta hakları ve insan haklarına uygun davranır
12) Alanı ile ilgili has ve sorumlulukları içeren mevzuatı bilir.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 28
Laboratuvar
Uygulama 14 28
Uygulama Sınavı 1 6
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 14
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme 14 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) 14 14
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 14 14
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 7 7
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma 7 7
GENEL SINAV (Final) 1 6
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 139
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 4