HEMŞIRELIK (İNGILIZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SBF112 | ||||||||
Ders İsmi: | Nutrition Principles | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 4. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Yağmur KAYA |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, temel beslenme ilkelerini öğretmek ve besin öğelerinin insan vücudundaki işlevleri ile sağlık üzerindeki etkilerini anlamayı sağlamaktır. Öğrenciler, temel beslenme bilgisi kazanarak dengeli bir beslenme programı oluşturmayı ve toplumun beslenme sağlığını geliştirmeye yönelik bilinçlenmeyi amaçlar. |
Dersin Hedefi: | Besinlerin işlevleri, besin öğelerinin metabolizma üzerindeki etkileri ve günlük beslenme düzeninin oluşturulmasında temel ilkeler hakkında bilgi sahibi olmak. Öğrenciler, sağlık üzerindeki etkilerini göz önünde bulundurarak dengeli beslenme önerileri sunabilme becerisi kazanır. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Temel besin gruplarını ve işlevlerini tanımlar. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Dengeli beslenmenin sağlık üzerindeki etkilerini analiz eder. |
||
2) Günlük beslenme programı oluşturmak için temel ilkeleri uygular. |
||
3) Toplum sağlığını geliştirmek için beslenme önerileri sunar. |
Hafta | Konu | ||
1) | Beslenme Bilimine Giriş - Beslenme biliminin tanımı, kapsamı ve önemi. | ||
2) | Besin Öğeleri ve Vücut İşlevleri - Karbonhidrat, protein, yağ, vitamin ve minerallerin işlevleri. | ||
3) | Karbonhidratların Rolü - Enerji kaynağı olarak karbonhidratların metabolik işlevleri. | ||
4) | Proteinlerin Rolü - Vücuttaki yapı taşı olarak proteinlerin işlevleri ve kaynakları. | ||
5) | Yağların Rolü - Enerji deposu olarak yağların işlevleri ve çeşitleri. | ||
6) | Vitaminler - Vitaminlerin sınıflandırılması ve metabolik süreçlerdeki rolü. | ||
7) | Mineraller - Minerallerin türleri ve vücut fonksiyonlarındaki önemi. | ||
8) | Ara Sınav - İlk 7 haftada öğrenilen konuların değerlendirilmesi. | ||
9) | Su ve Elektrolit Dengesi - Vücut sıvı dengesi, elektrolitlerin önemi ve suyun işlevleri. | ||
10) | Enerji Dengesi ve Kilo Yönetimi - Enerji alımı ve harcaması, kilo kontrolü. | ||
11) | Sağlıklı Beslenme İlkeleri - Dengeli ve sağlıklı beslenme önerileri. | ||
12) | Besin Etiketlerini Anlama - Besin etiketlerini okuma ve sağlıklı seçimler yapma. | ||
13) | Besin Güvenliği ve Hijyen - Gıda kaynaklı hastalıkların önlenmesi ve güvenli beslenme. | ||
14) | Beslenmede Güncel Konular ve Araştırmalar - Güncel beslenme trendleri ve bilimsel araştırmalar. | ||
15) | Genel Tekrar ve Final Sınavına Hazırlık - Tüm konuların genel tekrarı ve final sınavı hazırlığı. | ||
16) | Final Sınavı | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Mesleki uygulamaların temeli olan kuram ve modelleri bilir. | 2 | |||||||||||||
2) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere uygun davranır. | 2 | 1 | ||||||||||||
3) Hemşirelik rollerine uygun beceriler sergiler. | 3 | 2 | ||||||||||||
4) Hemşirelik bakım sürecini etkin kullanır ve bakımda kanıta dayalı uygulamalara yer verir. | 1 | |||||||||||||
5) Hemşirelik uygulamaları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 2 | 1 | ||||||||||||
6) Bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır. | 2 | 1 | ||||||||||||
7) Bilimsel araştırma, proje ve inovasyona yönelik çalışmaların en az birinde yer alır. | ||||||||||||||
8) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesi uygulamalarında etkin rol alır. | ||||||||||||||
9) Disiplin içi ve disiplinler arası ekip iş birliği içerisinde çalışır. | 2 | 1 | 1 | |||||||||||
10) Birey, aile, toplum ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | 1 | |||||||||||||
11) Hemşirelik uygulamalarında eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. | ||||||||||||||
12) Hemşireliğe yönelik çalışma alanlarında liderlik becerilerini kullanır. | 1 | 1 | ||||||||||||
13) En az bir yabancı dili kullanarak etkili iletişim kurar ve alanındaki gelişmeleri izler. | 3 | 2 | 1 | 2 | ||||||||||
14) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek mesleki gelişimini sürdürür. | 1 | 2 | 2 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 14 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 21 |
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 14 | 21 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 4 | 9 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 5 | 11 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 78 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 2 |