TIBBI DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLIK
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SMY106
Ders İsmi: Hastalıklar Bilgisi-II
Ders Yarıyılı: 2. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersi Veren(ler): Dr Öğr. Üyesi Yusuf EREN

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sağlık ve hastalık kavramları anlamak, bu kavramları etkileyen faktörleri ve sistemlere ait hastalıkları bilmek.
Dersin Hedefi: Sağlık ve hastalık kavramlarının tanımlanması, bu kavramları etkileyen faktörleri ve sistemlere ait hastalıkların öğrenilmesi.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Sağlık ve hastalık kavramını tanımlar.
  2) Sağlık ve hastalık kavramları arasındaki ilişkiyi kurar.
  3) Sağlık ve hastalık kavramlarını etkileyen faktörleri öğrenir.
  4) Hastalıklara sebep olan faktörleri öğrenir.
  5) Hastalıkların teşhisinde hikaye alma ve fiziksek muayenenin önemini öğrenir.
  6) Hastalıklara ait bulgu ve belirtileri tanır.
  7) Hastalıkların tanı ve tedavi yollarını tanır.
  8) Sağlığın sürdürülebilmesi için hastalıklardan korunma yollarını öğrenir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Endokrin Sistem Hastalıkları
2) Endokrin Sistem Hastalıkları
3) Kulak Hastalıkları
4) Koku ve Tat Duyusu Hastalıkları
5) Göz Hastalıkları
6) Cilt Hastalıkları
7) Üriner Sistem Hastalıkları
8) Kan Hastalıkları
9) Enfeksiyon Hastalıkları
10) Enfeksiyon Hastalıkları
11) Jinekolojik Hastalıklar
12) Jinekolojik Hastalıklar
13) Neoplaziler
14) Neoplaziler
Diğer Kaynaklar: Hastalıklar Bilgisi Ders Kitabı, Editör(ler): Prof. Dr. Mehmet Şükrü Gülay, Yrd. Doç. Dr. Mümin Polat, Dünya Tıp Kitabevi, 2018
Hastalıklar Bilgisi, Prof.Dr. Birsen Yürügen - Prof.Dr.Nesrin Nural, Çukurova Nobel Tıp Kitabevi, 2020
Hastalıklar Bilgisine Sistematik Yaklaşımlar, Fatma Hastaoğlu, Nobel Akademik Yayıncılık, 2021

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı için önemli olan anatomi,tıbbi terminoloji, hastalıklar bilgisi ile ilgili kavramları bilir 3 3 3 3 3 3 3 3
2) Sağlık kurumlarında tutulan kayıtların, doldurulan belge ve formların arşivlenmesini bilir 1 1 1 1 1 1 1 1
3) Sağlık kurumlarında tutulması gereken kayıtları ve tıbbi dokümanları tutabilir. 1 1 1 1 1 1 1 1
4) Alanı için yeterli düzeyde bilgisayar kullanır
5) On parmak yazım tekniklerini uygular
6) Mesleki uygulama sahalarında pratik yapar.
7) Kurumda kendine verilen yetkileri, sorumlulukları bilirve karar verme sürecini etkili bir şekilde yönetir
8) Bağımsız olarak çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği sahip olur.
9) Evrensel meslek etiği ve ahlak ilkelerini bilir ve ona göre davranır 1 1 1 1 1 1 1 1
10) Sahip olduğu temel bilgi ve becerileri etkin bir şekilde kullanır. 2 2 2 2 2 1 2 2
11) Ulusal sağlık uygulama tebliğinie hakim olur.
12) Uluslararası hastalıkların kodlanmasını öğrenir.
13) Hastayla, hasta yakınlarıyla, doktorla, çalışma arkadaşlarıyla etkin ve doğru iletişim kurabilir 2 2 2 2 2 2 2 2
14) Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder. 1 1 1 1 1 1

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 28
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) 14 14
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 7 14
ARA SINAV (Vize) 1 6
Genel Sınava Hazırlanma 14 21
GENEL SINAV (Final) 1 6
Katılım 13 13
Tartışma 13 13
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 115
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 3