Dersin Amacı: |
Sağlık Kurumlarının yönetimi hakkındaki temel kavramları tartışmak, sağlık kurumlarının yönetimindeki değişim ve belirsizliklerle baş edebilmek için geliştirilecek stratejilerin nasıl belirlendiğini değerlenirmelerini sağlama, Sağlık Kurumların performansının yönetilmesi gibi uygulamaları sorgulamaktır. |
Dersin Hedefi: |
Sağlık kurumları işletmeciliği alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kullanabilme,
Sağlık sektöründe kullanılan kavramlara hakim olma, değişen verileri yorumlayabilme, değerlendirebilme ve hızlı çözüm önerileri geliştirebilme,
Sağlık yönetimi hakkında temel bilgileri açıklar
Sağlık alanındaki güncel bilgileri takip ederek kararlarında kullanır,
Ülke ve Dünya gündemindeki sağlık politikaları ile ilgili bilgileri öğrenip, değerlendirir,
Sağlık kurumlarıyla ilgili gerekli arşiv kayıtlarını tutabilen, gerekli yazışmaları takip edip yönetebilir, |
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Sağlık ve sağlık hizmetleri kavramları, sağlık hizmet sınıflandırılması |
1) |
SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ |
2) |
Yönetim Süreci |
3) |
Sağlık Yönetimi Temel Kavramlar |
4) |
Hastanelerin tanımı ve organizasyonu |
5) |
Sağlıkta Dönüşüm Programı |
6) |
Türkiye'de Sağlık Sistemi ve Gelişimi |
7) |
Sağlık Kurumlarında Kriz Yönetimi |
8) |
ARA SINAV |
9) |
Hastanede Acil Durum ve Afet Yönetimi |
10) |
Sağlık Kurumlarında Performans Yönetimi |
11) |
Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkiler ve İletişim |
12) |
Sağlık Kurumlarında Pazarlama Yönetimi |
13) |
Sağlık Kurumlarında Finansal Yönetim |
14) |
Sağlık İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimleri |
15) |
Vaka Analizi |
15) |
Ülkelere göre sağlık sistemlerinin Karşılaştırılması |
16) |
FİNAL SINAVI |
Diğer Kaynaklar: |
Tengilimoğlu, D., Işık, O., & Akbolat, M. (2012). Sağlık İşletmeleri Yönetimi (5. Basım). Ankara: Nobel yayınları.
Sur, H., Palteki, T., & Say, B. (Ed.). (2013). Hastane Yönetimi. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri.
Koçel, T. (2014). İşletme Yöneticiliği (15. Baskı). İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
Kavuncubaşı, Ş. (2010). Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi (2. Baskı). Ankara: Siyasal Kitabevi.
Çelik, Y. (2012). Örgüt Teorileri ve Sağlık Kurumları Yönetimi. Içinde M. Tatar (Ed.), Sağlık Kurumları Yönetimi-I (1. Baskı, ss. 76–108). Eskişehir: ANADOLU ÜNİVERSİTESİ Web-Ofset Tesislerinde.
Argote, L., & McGrath, J. E. (1993). Group Processes in Organizations: Continuity and Change. Içinde C. Cooper & L. Robertson (Ed.), International Review of Industrial and Organizational Psychology (8. baskı, ss. 333–389). New York: John Wiley & Sons. |
|
Soru-Cevap |
|
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi |
|
Laboratuvar |
|
Sayısal Problem Çözme |
|
Alan çalışması |
|
Grup Çalışması / Ödevi |
|
Bireysel Ödev |
|
WEB Tabanlı Öğrenme |
|
Staj |
|
Yerinde Uygulama |
|
Proje Hazırlama |
|
Rapor Yazma |
|
Seminer |
|
Süpervizyon |
|
Sosyal Faaliyet |
|
Mesleki Faaliyet |
|
Mesleki Gezi |
|
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
|
Okuma |
|
Tez Hazırlama |
|
Arazi Çalışması |
|
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri |
|
Diğer |
|
Logbook |
|
Röportaj ve sözlü görüşme |
|
Araştırma |
|
Film izleme |
|
Kaynakça oluşturma |
|
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme |
|
Fotoğraf çekimi |
|
Eskiz çizimi |
|
Harita üzerinde işaretleme |
|
Harita okuma |
|
Doku örneği alma |
|
Malzeme arşivi oluşturma |
|
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
|