HALKLA İLIŞKILER VE REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HIR700
Ders İsmi: Tüketici Davranışları
Ders Yarıyılı: 6. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Alan İçi Seçmeli
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Dr. Öğretim Üyesi Duygu AYDIN ASLANER

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerin tüketici davranışlarını pazarlamacı bakış açısıyla kavramasını sağlamaktır. Tüketicinin kim olduğunu ve tüketim karar verme modellerinin ne olduğunu anlamak, Tüketim kararlarında önemli olan algı, öğrenme, iletişim, motivasyon, kişilik ve tutum oluşumu gibi temel kavramları anlamak, ve yukarıda listelenen sorunları araştırmak için gereken araştırma tekniklerini öğrenmek.
Dersin Hedefi: Öğrencilerin, bireysel tüketiciler hakkında daha derinlemesine bir görüş sahibi olmalarını hedefler.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenci, tüketici davranışlarını etkileyen psikolojik faktörleri tanır.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenci, tüketici davranışlarını etkileyen kültürel faktörleri tanır.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenci, tüketici davranışlarını etkileyen sosyal faktörleri tanır.
  2) Öğrenci, tüketici davranışlarını etkileyen kişisel faktörleri tanır.
  3) Farklı tüketici araştırma tekniklerinin avantaj ve dezavantajlarını öğrenir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Giriş
2) Tüketim Kavramı ve Kuramları
3) Tüketici Kavramı ve Tüketici Daavranışları
4) Tüketici Satın Alma Süreci
5) Tüketici Satın Alma Davranışlarını Etkileyen Faktörler
6) Kültürel Faktörler
7) Sosyal Faktörler
8) Vize
9) Psikolojik Faktörler
10) Kişisel Faktörler
11) Tüketici Araştırmaları
12) Tüketici Araştırmaları
13) Tüketici Araştırmaları
14) Öğrenci Sunumları
15) Öğrenci Sunumları
Diğer Kaynaklar: Armstrong, G. ve Kotler, P. (2015). Marketing: An Introduction (12th Edition). Essex: Pearson Education Limited
Çalık, N. (2003). Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışları ). In B. Teknekecioğlu (Ed.), Pazarlama Yönetimi. Eskişehir: Anadolu University Press.
İslamoğlu, A. H. and Altunışık, R. (2013). Tüketici davranışları (4.
Baskı).İstanbul:Beta Yayıncılık
Koç, E. (2012). Tüketici davranışları ve pazarlama Stratejileri: Global ve yerel
yaklaşım (4. Baskı).Ankara: Seçkin Yayıncılık San. ve Tic. A.Ş.
Odabaşı, Y. and Barış, G. (2003). Tüketici Davranışı (Consumer Behavior)(3th
Edition).İstanbul: MediaCat Kitapları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

5

4

Program Kazanımları
1) Alanıyla ilgili problemleri saptayarak konuya ilişkin sorunları analiz eder.
2) Alanındaki bilgi ve olguları Sosyoloji, Gazetecilik, Televizyon, Medya gibi alanlarla karşılaştırır.
3) Alanlarındaki temel kavramları ve disiplinleri belirler.
4) Bu programdan mezun olanlar, halkla ilişkiler ve reklam alanlarında araştırma ve analiz yapar.
5) Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerden faydalanarak, halkla ilişkiler ve reklam faaliyetlerinde karşılaştığı problemleri saptar.
6) Halkla ilişkiler kampanyaları ve reklam projelerinde yer alarak, ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
7) Alanıyla ilgili ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak, iletişim planı tasarlar.
8) Oluşabilecek sorunlara karşı eleştirel bir bakış açısıyla yeni stratejiler geliştirir.
9) Alanla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve çalışmalar gerçekleştirir.
10) Yaratıcı ikna ve sunum tekniklerini uygular.
11) Yaşanılan ülkenin ve toplumun yararına projeler gerçekleştirir.
12) Reklam ve halkla ilişkiler konularındaki fikirlerini ilgili kişi ve kurumlara etkili bir şekilde ifade eder.
13) Edindiği bilgiler doğrultusunda, kariyer hedeflerini belirler.
14) İletişimle ilgili konuların toplumsal ve global boyutlardaki etkilerini analiz eder ve yorumlar.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100