TIBBI GÖRÜNTÜLEME TEKNIKLERI
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TGT208
Ders İsmi: İleri Radyoloji Görüntüleme Teknikleri
Ders Yarıyılı: 4. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersi Veren(ler): Ali Kaya

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Radyoloji teknikeri yetiştirmek.
Öğrencilerin Radyolojinin her alnında (Röntgen, Tomografi, Floroskopi, Mamografi, MR, Anjiografi, Nükleer tıp) bilgi sahibi olmalarını sağlamak
Öğrencilerin meslek yaşamları boyunca sahip olmaları gereken deontolojik değerleri öğretmek.
Dersin Hedefi: Radyoloji teknikeri yetiştirmek.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Radyolojik Görüntülemede en son MR çekimleri öğretilir. Perfüzyon. Spekt. Fonksiyonel MR. Fetal MR. Meme MR çekim ve çekimlerin işlenmeleri öğretilir
  2) Temel sağlık kuralları deontoloji hakkında bilgi sahibi olmak
  3) Öğrencilerimizin yeterli alt yapısını hazırlamak
  4) Tomografi ve MR çekimlerinin yararları ve zararları hakkında bilgi sahibi olmak
  5) CT çekim yöntemleri ve parametreleri hakkında bilgi sahibi olmak
  6) Öğrencinin Çekim sırasında olgu hakkında karar verebilme ve gerekli sekansları kurabilme yeterliliği kazanmasını sağlamak
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Uygulamalı eğitimde bir sonraki aşama olan profesyonel iş yaşamına hazırlamak
  2) Sakroiliak -Meme -Bos analiz çekimlerinde grafik oluşturma yeterliliği kazandırmak
  3) BT (Bilgisayarlı Tomografi) ileri çekim tekniklerinin öğretilmesi
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Tetkik sırasında gelişen durumlara göre karar verebilme ve sorumluluk alabilme yeteneği kazandırmak
  2) DSA (dijital substraksion Anjiografi) alanında malzeme bilgisi, C-KOLLU cihaz kullanım bilgisi, veri yükleme ve kayıt yapma bilgisi öğretilerek Anjiyo teknikerliği bilgisi ve donanımı kazandırmak

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) MR fizigi
2) Kranial MR
3) MR fiziği
4) Servikal MR
5) Thorakal ve Lomber MR
6) THORAKS MR
7) Abdomen mr
8) pelvis mr
9) Sakroilyak MR
10) extremite mri kranial ct
11) Boyun MR
12) MR angio ve CT angio.pulmoner ct
13) MR Enterografi
14) EXTREMİTE MR
15) SPECKTROGRAFİ PERFÜZYON
16) Cardiac mri..Fetal MR
Diğer Kaynaklar: TRD Radyoloji esasları
Klinik MR Fiziği Görüntülerle Öğrenme..(Yayınevi: Medikal Network Nobel Kıtabevi).
Temel Radyoloji, Prof. Dr. İbrahim Tanzer SANCAK.

Klinik Radyoloji. DR Ercan Tuncel.

MEB temel radyoloji.(milli eğitim yayınları).

TRD radyolojinin Temel Prensipleri(internet çıktısı).

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

1

2

2

3

5

3

6

7

4

8

Program Kazanımları
1) Mesleğini uygulaması için gerekli insan vücudu ve işleyişine ait temel bilgileri edinir. 3 1 2 2 1 2 1 2 2 1 2
2) Tıbbi görüntüleme amacıyla kullanılan cihazları hekim kontrolü altında tanı ve tedavi amacıyla kullanır. 3 2 3 1 1 3 2 1 2 3 1
3) Röntgen, Bilgisayarlı Tomografi, Manyetik Rezonans, Mamografi, Ultrasonografi gibi cihazlarının hazırlanmasında ve uygulanmasında ve Nükleer Tıp bölümünün çeşitli ünitelerinde kullanılan yöntemler hakkında bilgiye sahiptir. 3 2 1 1 1 1 2 2 1 2
4) Tanı ve tedavi hizmeti verilmesi sürecindeki fizyolojik, fiziksel ve kimyasal etkileşimleri ve mekanizmaları bilir. 3 3 2 1 2 1 2 1 2 1 2
5) Tıbbi Görüntüleme Teknikleri ile ilgili yöntemleri uygular. 1 2 2 1 2 3 3 1 1 3 1
6) Tanı ve tedavi hizmeti alan bireylerin kişisel haklarına saygılı olacak şekilde hizmet almasını sağlayacak ortamı hazırlar. 1 2 3 2 2 3 3 2 1 3 1
7) Temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini bilir ve karşılar. 1 1 3 2 1 3 3 1 1 3 1
8) Tanı ve tedavi alanında kullanılan radyolojik cihazların etkin kullanımı için gerekli anatomiyi ve cihazlara bağlı riskleri göz önüne alarak uygulama sırasında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 1 1 3 2 2 3 3 1 1 3 1
9) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1 3 3 2 2 3 3 1 1 3 1
10) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar. 1 1 3 2 2 3 3 1 1 3 1
11) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. 3 3 3 2 2 3 3 1 1 3 1
12) Alanı ile ilgili verilerin toplanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur. 3 1 3 2 1 1 3 1 1 3 3
13) Radyolojik uygulamaları sırasında hasta-teknisyen/tekniker-hekim iletişiminde sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişimi doğru ve etkili kullanır. 3 2 3 1 2 1 1 1 1 1 3
14) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına yeterli bilince sahip olur. 1 3 2 1 2 1 3 1 1 3 1

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 16 32
Laboratuvar
Uygulama 16 128
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma
ARA SINAV (Vize) 1 40
Genel Sınava Hazırlanma
GENEL SINAV (Final) 1 60
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 260
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 8