TIBBI GÖRÜNTÜLEME TEKNIKLERI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | TGT208 | ||||||||
Ders İsmi: | İleri Radyoloji Görüntüleme Teknikleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 4. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Ali Kaya |
Dersin Amacı: | Radyoloji teknikeri yetiştirmek. Öğrencilerin Radyolojinin her alnında (Röntgen, Tomografi, Floroskopi, Mamografi, MR, Anjiografi, Nükleer tıp) bilgi sahibi olmalarını sağlamak Öğrencilerin meslek yaşamları boyunca sahip olmaları gereken deontolojik değerleri öğretmek. |
Dersin Hedefi: | Radyoloji teknikeri yetiştirmek. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Radyolojik Görüntülemede en son MR çekimleri öğretilir. Perfüzyon. Spekt. Fonksiyonel MR. Fetal MR. Meme MR çekim ve çekimlerin işlenmeleri öğretilir |
||
2) Temel sağlık kuralları deontoloji hakkında bilgi sahibi olmak |
||
3) Öğrencilerimizin yeterli alt yapısını hazırlamak |
||
4) Tomografi ve MR çekimlerinin yararları ve zararları hakkında bilgi sahibi olmak |
||
5) CT çekim yöntemleri ve parametreleri hakkında bilgi sahibi olmak |
||
6) Öğrencinin Çekim sırasında olgu hakkında karar verebilme ve gerekli sekansları kurabilme yeterliliği kazanmasını sağlamak |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Uygulamalı eğitimde bir sonraki aşama olan profesyonel iş yaşamına hazırlamak |
||
2) Sakroiliak -Meme -Bos analiz çekimlerinde grafik oluşturma yeterliliği kazandırmak |
||
3) BT (Bilgisayarlı Tomografi) ileri çekim tekniklerinin öğretilmesi
|
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Tetkik sırasında gelişen durumlara göre karar verebilme ve sorumluluk alabilme yeteneği kazandırmak |
||
2) DSA (dijital substraksion Anjiografi) alanında malzeme bilgisi, C-KOLLU cihaz kullanım bilgisi, veri yükleme ve kayıt yapma bilgisi öğretilerek Anjiyo teknikerliği bilgisi ve donanımı kazandırmak |
Hafta | Konu | ||
1) | MR fizigi | ||
2) | Kranial MR | ||
3) | MR fiziği | ||
4) | Servikal MR | ||
5) | Thorakal ve Lomber MR | ||
6) | THORAKS MR | ||
7) | Abdomen mr | ||
8) | pelvis mr | ||
9) | Sakroilyak MR | ||
10) | extremite mri kranial ct | ||
11) | Boyun MR | ||
12) | MR angio ve CT angio.pulmoner ct | ||
13) | MR Enterografi | ||
14) | EXTREMİTE MR | ||
15) | SPECKTROGRAFİ PERFÜZYON | ||
16) | Cardiac mri..Fetal MR | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
1 |
2 |
2 |
3 |
5 |
3 |
6 |
7 |
4 |
8 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||
1) Mesleğini uygulaması için gerekli insan vücudu ve işleyişine ait temel bilgileri edinir. | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | |||||||
2) SHMYO bünyesinde eğitim veren Tıbbi Görüntüleme Teknikleri programı radyoloji bölümlerinde görevlendirilmek üzere CT-MR-PET-CT- DSA-FLORSKOPİ-MAMOGRAFİ- KEMİK YOĞUNLUĞU ÖLÇÜMÜ- RÖNTGEN dallarında öğrenci yetiştirmektedir | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
3) Tıbbi görüntüleme amacıyla kullanılan cihazları ve bilgisayarları tanı ve tedavi amacıyla kullanır. | 3 | 2 | 3 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 | |||||||
4) Röntgen, Bilgisayarlı Tomografi, Manyetik Rezonans, Mamografi, Ultrasonografi gibi cihazlarının hazırlanmasında ve uygulanmasında ve Nükleer Tıp bölümünün çeşitli ünitelerinde kullanılan yöntemler hakkında bilgiye sahiptir. | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | ||||||||
5) Tıbbi Görüntüleme Teknikleri ile ilgili yöntemleri uygular. | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | |||||||
6) Tanı ve tedavi hizmeti alan bireylerin kişisel haklarına saygılı olacak şekilde hizmet almasını sağlayacak ortamı hazırlar. | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 1 | |||||||
7) Tanı ve tedavi hizmeti verilmesi sürecindeki fizyolojik, fiziksel ve kimyasal etkileşimleri ve mekanizmaları bilir. | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | |||||||
8) Tanı ve tedavi alanında kullanılan radyolojik cihazların etkin kullanımı için gerekli anatomiyi ve cihazlara bağlı riskleri göz önüne alarak uygulama sırasında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 1 | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | |||||||
9) öğrenciler Radyolojinin MR- CT- DSA- FROSKOPİ- KEMİK YOĞUNLUĞU ÖLÇÜMÜ- PET CT- RÖNTGEN - NÜKLEER TIP- MAMOGRAFİ bölümlerinde çalışabilmesi için gerekli bilgi ve beceri ile donatılır | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||
10) Tıbbi görüntüleme teknikleri programı öğrencileri mezun olduklarında gerek çekim tekniklerinde gerekse hasta ve sağlık çalışanları ile iletişimde gerekli donanıma sahip olmaktadır | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | |||||||
11) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar. | 1 | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | |||||||
12) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
13) Radyolojik uygulamaları sırasında hasta-teknisyen/tekniker-hekim iletişiminde sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişimi doğru ve etkili kullanır. | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | |||||||
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | |||||||
15) Temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini bilir ve karşılar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
16) Alanı ile ilgili verilerin toplanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur. | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | |||||||
17) Türkçe dil bilgisine ve dil kullanma becerisine sahip, mesleki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisini kullanarak alandaki bilgileri izler ve meslektaşlarıyla iletişime geçer | ||||||||||||||||||
18) Tıbbi Görüntüleme Teknikleri program öğrencilerimiz teorik bilgiler dışında kurum içi ve kurum dışı uygulama dersleri ile mesleklerine hazır hale getirilir. | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 16 | 32 |
Laboratuvar | 14 | 14 |
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | 1 | 1 |
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | 14 | 42 |
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 1 | 1 |
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | ||
ARA SINAV (Vize) | 1 | 7 |
Genel Sınava Hazırlanma | ||
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 98 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 3 |