TIBBI GÖRÜNTÜLEME TEKNIKLERI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | TGT204 | ||||||||
Ders İsmi: | Radyolojik Görüntüleme Merkezi İşletmeciliği | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 4. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Cevdet Karakaya |
Dersin Amacı: | Radyoloji görüntüleme merkezlerindeki mali, idari ve teknik süreçleri kavramak, Sağlık kurumlarındaki uyulması gereken kuralları kavramak, Radyolojik görüntülemede kullanılan cihazları tanımak, Radyolojik görüntülemede kullanılan programları ve bu programların işlevlerini tanımak |
Dersin Hedefi: | Radyoloji görüntüleme merkezinde kullanılan cihazları açıklayabilmek, Sağlık kurumlarındaki ast ve üstlerin yetki ve sorumluluklarını bilmek, Radyoloji görüntüleme merkezi idari süreçlerinde söz hakkı alabilmek |
Dersin Veriliş Şekli: |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Radyoloji görüntüleme merkezinde kullanılan cihazları açıklayabilmek,
Sağlık kurumlarındaki ast ve üstlerin yetki ve sorumluluklarını bilmek,
Radyoloji görüntüleme merkezi idari süreçlerinde söz hakkı alabilmek |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
1) | İşletme Yönetimi: Temel İşletme Bilgisi Kazanımlar Temel İşletme Bilgisi Yönetim ve Yönetimsel Kavramlar Sağlık Hizmetlerinin Bölümleri Ülkemizde Sağlık Hizmetleri Kurumsal Yapısı Radyolojik Görüntüleme Yöntemleri Radyolojik Görüntüleme Yöntemlerinin Kurumlara Göre Arzı. Sağlık Kurumları Teşhis ve Tedavi Merkezlerinin Yapısı | ||
2) | Sağlık Merkezleri İşletmeciliği Esasları: Görüntüleme Müessesesi Açılış İş ve İşlemleri | ||
3) | 1. ve 2. haftanın tekrarı: 2. haftanın devamı: Kamu Kurumu Tıbbi Cihazlarla İlgili Mal ve Hizmet Alımı İşlemleri ve Genel Hususlar Kazanımlar: Temel İşletme Bilgisi Yönetim ve Yönetimsel Kavramlar Sağlık Hizmetlerinin Bölümleri Ülkemizde Sağlık Hizmetleri Kurumsal Yapısı Radyolojik Görüntüleme Yöntemleri Radyolojik Görüntüleme Yöntemlerinin Kurumlara Göre Arzı. Sağlık Kurumları Teşhis ve Tedavi Merkezlerinin Yapısı | ||
4) | İnsan Kaynakları Yönetimi: İnsan Kaynakları Yönetiminin Özellikleri, Temel İlkeler, Sağlık meslek mensupları ile sağlık hizmetlerinde çalışan diğer meslek mensupları, Kurumdaki İş ve Görev Tanımları, | ||
5) | Tıbbi Cihaz Yönetimi: Radyoloji departmanlarında kullanılan tıbbi cihazlar Tıbbi radyoloji laboratuvarlarının tasarımında dikkat edilecek hususlar ve zırhlama koşulları | ||
6) | İş Sağlığı ve İş Güvenliği: İş Sağlığı ve İş Güvenliği Kavramı, Sağlık Sektöründe İşyeri Tehlike Sınıfları, Meslek Hastalığı ve İş Kazası farkı, | ||
7) | Sınav Haftası | ||
8) | İş Sağlığı ve Güvenliği Devamı: Sağlık Sektöründe İşyeri Tehlike Sınıfları; | ||
9) | Yönetsel Sorunlar: Görüntüleme merkezlerinde yönetsel problemler; | ||
10) | Satınalma ve İhale Süreç Yönetimi: Kamu Satınalma ve İhale Süreç Yönetimi, İhale İlanlarında Bulunması Gereken Zorunlu Hususlar, | ||
11) | Satınalma ve İhale Süreç Yönetimi Devamı: Kamu Satınalma ve İhale Süreç Yönetimi, İhale İlanlarında Bulunması Gereken Zorunlu Hususlar, | ||
12) | Radyoloji Yönetim Sistemi: Klinik Bilgi Sistemleri Radyoloji Bilgi Sistemleri (RIS) Hastane Yönetim Bilgi Sistemleri (HBYS - HIMS) PACS ve Teleradyoloji | ||
13) | Radyoloji Yönetim Sistemi: Klinik Bilgi Sistemleri Radyoloji Bilgi Sistemleri (RIS) Hastane Yönetim Bilgi Sistemleri (HBYS - HIMS) PACS ve Teleradyoloji | ||
14) | Sağlık Hukuku: Tanımlar, Kavramlar, Hukuki Kaynaklar, Kamu Sağlığı ile İlgili Mevzuat Sağlıkla İlgili Kayıtların Saklanma Yöntemi ve Saklama süresi | ||
15) | Final Sınavı Haftası | ||
16) | Final Sınavı Haftası | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Mesleğini uygulaması için gerekli insan vücudu ve işleyişine ait temel bilgileri edinir. | ||||||||||||||
2) Tıbbi görüntüleme amacıyla kullanılan cihazları hekim kontrolü altında tanı ve tedavi amacıyla kullanır. | ||||||||||||||
3) Röntgen, Bilgisayarlı Tomografi, Manyetik Rezonans, Mamografi, Ultrasonografi gibi cihazlarının hazırlanmasında ve uygulanmasında ve Nükleer Tıp bölümünün çeşitli ünitelerinde kullanılan yöntemler hakkında bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||
4) Tanı ve tedavi hizmeti verilmesi sürecindeki fizyolojik, fiziksel ve kimyasal etkileşimleri ve mekanizmaları bilir. | ||||||||||||||
5) Tıbbi Görüntüleme Teknikleri ile ilgili yöntemleri uygular. | ||||||||||||||
6) Tanı ve tedavi hizmeti alan bireylerin kişisel haklarına saygılı olacak şekilde hizmet almasını sağlayacak ortamı hazırlar. | ||||||||||||||
7) Temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini bilir ve karşılar. | ||||||||||||||
8) Tanı ve tedavi alanında kullanılan radyolojik cihazların etkin kullanımı için gerekli anatomiyi ve cihazlara bağlı riskleri göz önüne alarak uygulama sırasında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||||||||||
9) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||
10) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar. | ||||||||||||||
11) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. | ||||||||||||||
12) Alanı ile ilgili verilerin toplanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur. | ||||||||||||||
13) Radyolojik uygulamaları sırasında hasta-teknisyen/tekniker-hekim iletişiminde sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişimi doğru ve etkili kullanır. | ||||||||||||||
14) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına yeterli bilince sahip olur. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 15 | 30 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | ||
ARA SINAV (Vize) | ||
Genel Sınava Hazırlanma | ||
GENEL SINAV (Final) | ||
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 30 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 1 |