TIBBI GÖRÜNTÜLEME TEKNIKLERI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | TGT204 | ||||||||
Ders İsmi: | Radyolojik Görüntüleme Merkezi İşletmeciliği | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 4. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Cevdet Karakaya |
Dersin Amacı: | Radyoloji görüntüleme merkezlerindeki mali, idari ve teknik süreçleri kavramak, Sağlık kurumlarındaki uyulması gereken kuralları kavramak, Radyolojik görüntülemede kullanılan cihazları tanımak, Radyolojik görüntülemede kullanılan programları ve bu programların işlevlerini tanımak |
Dersin Hedefi: | Radyoloji görüntüleme merkezinde kullanılan cihazları açıklayabilmek, Sağlık kurumlarındaki ast ve üstlerin yetki ve sorumluluklarını bilmek, Radyoloji görüntüleme merkezi idari süreçlerinde söz hakkı alabilmek |
Dersin Veriliş Şekli: |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Radyoloji görüntüleme merkezinde kullanılan cihazları açıklayabilmek,
Sağlık kurumlarındaki ast ve üstlerin yetki ve sorumluluklarını bilmek,
Radyoloji görüntüleme merkezi idari süreçlerinde söz hakkı alabilmek |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Radyoloji merkezi işletme izini, ruhsat ve çekim ve raporlama planlaması öğrenir |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Radyoloji işletmesinin idari ve tıbbi işleri konusunda bir yöneticiden beklenecek bilgi ve beceri ile donatılmış olmak |
Hafta | Konu | ||
1) | İşletme Yönetimi: Temel İşletme Bilgisi Kazanımlar Temel İşletme Bilgisi Yönetim ve Yönetimsel Kavramlar Sağlık Hizmetlerinin Bölümleri Ülkemizde Sağlık Hizmetleri Kurumsal Yapısı Radyolojik Görüntüleme Yöntemleri Radyolojik Görüntüleme Yöntemlerinin Kurumlara Göre Arzı. Sağlık Kurumları Teşhis ve Tedavi Merkezlerinin Yapısı | ||
2) | Sağlık Merkezleri İşletmeciliği Esasları: Görüntüleme Müessesesi Açılış İş ve İşlemleri | ||
3) | 1. ve 2. haftanın tekrarı: 2. haftanın devamı: Kamu Kurumu Tıbbi Cihazlarla İlgili Mal ve Hizmet Alımı İşlemleri ve Genel Hususlar Kazanımlar: Temel İşletme Bilgisi Yönetim ve Yönetimsel Kavramlar Sağlık Hizmetlerinin Bölümleri Ülkemizde Sağlık Hizmetleri Kurumsal Yapısı Radyolojik Görüntüleme Yöntemleri Radyolojik Görüntüleme Yöntemlerinin Kurumlara Göre Arzı. Sağlık Kurumları Teşhis ve Tedavi Merkezlerinin Yapısı | ||
4) | İnsan Kaynakları Yönetimi: İnsan Kaynakları Yönetiminin Özellikleri, Temel İlkeler, Sağlık meslek mensupları ile sağlık hizmetlerinde çalışan diğer meslek mensupları, Kurumdaki İş ve Görev Tanımları, | ||
5) | Tıbbi Cihaz Yönetimi: Radyoloji departmanlarında kullanılan tıbbi cihazlar Tıbbi radyoloji laboratuvarlarının tasarımında dikkat edilecek hususlar ve zırhlama koşulları | ||
6) | İş Sağlığı ve İş Güvenliği: İş Sağlığı ve İş Güvenliği Kavramı, Sağlık Sektöründe İşyeri Tehlike Sınıfları, Meslek Hastalığı ve İş Kazası farkı, | ||
7) | Sınav Haftası | ||
8) | İş Sağlığı ve Güvenliği Devamı: Sağlık Sektöründe İşyeri Tehlike Sınıfları; | ||
9) | Yönetsel Sorunlar: Görüntüleme merkezlerinde yönetsel problemler; | ||
10) | Satınalma ve İhale Süreç Yönetimi: Kamu Satınalma ve İhale Süreç Yönetimi, İhale İlanlarında Bulunması Gereken Zorunlu Hususlar, | ||
11) | Satınalma ve İhale Süreç Yönetimi Devamı: Kamu Satınalma ve İhale Süreç Yönetimi, İhale İlanlarında Bulunması Gereken Zorunlu Hususlar, | ||
12) | Radyoloji Yönetim Sistemi: Klinik Bilgi Sistemleri Radyoloji Bilgi Sistemleri (RIS) Hastane Yönetim Bilgi Sistemleri (HBYS - HIMS) PACS ve Teleradyoloji | ||
13) | Radyoloji Yönetim Sistemi: Klinik Bilgi Sistemleri Radyoloji Bilgi Sistemleri (RIS) Hastane Yönetim Bilgi Sistemleri (HBYS - HIMS) PACS ve Teleradyoloji | ||
14) | Sağlık Hukuku: Tanımlar, Kavramlar, Hukuki Kaynaklar, Kamu Sağlığı ile İlgili Mevzuat Sağlıkla İlgili Kayıtların Saklanma Yöntemi ve Saklama süresi | ||
15) | Final Sınavı Haftası | ||
16) | Final Sınavı Haftası | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
1 |
2 |
|||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||
1) Mesleğini uygulaması için gerekli insan vücudu ve işleyişine ait temel bilgileri edinir. | 3 | |||||||||||||||||
2) SHMYO bünyesinde eğitim veren Tıbbi Görüntüleme Teknikleri programı radyoloji bölümlerinde görevlendirilmek üzere CT-MR-PET-CT- DSA-FLORSKOPİ-MAMOGRAFİ- KEMİK YOĞUNLUĞU ÖLÇÜMÜ- RÖNTGEN dallarında öğrenci yetiştirmektedir | 2 | |||||||||||||||||
3) Tıbbi görüntüleme amacıyla kullanılan cihazları ve bilgisayarları tanı ve tedavi amacıyla kullanır. | 2 | |||||||||||||||||
4) Röntgen, Bilgisayarlı Tomografi, Manyetik Rezonans, Mamografi, Ultrasonografi gibi cihazlarının hazırlanmasında ve uygulanmasında ve Nükleer Tıp bölümünün çeşitli ünitelerinde kullanılan yöntemler hakkında bilgiye sahiptir. | 3 | |||||||||||||||||
5) Tıbbi Görüntüleme Teknikleri ile ilgili yöntemleri uygular. | 3 | |||||||||||||||||
6) Tanı ve tedavi hizmeti alan bireylerin kişisel haklarına saygılı olacak şekilde hizmet almasını sağlayacak ortamı hazırlar. | 3 | |||||||||||||||||
7) Tanı ve tedavi hizmeti verilmesi sürecindeki fizyolojik, fiziksel ve kimyasal etkileşimleri ve mekanizmaları bilir. | 2 | |||||||||||||||||
8) Tanı ve tedavi alanında kullanılan radyolojik cihazların etkin kullanımı için gerekli anatomiyi ve cihazlara bağlı riskleri göz önüne alarak uygulama sırasında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 | 1 | ||||||||||||||||
9) öğrenciler Radyolojinin MR- CT- DSA- FROSKOPİ- KEMİK YOĞUNLUĞU ÖLÇÜMÜ- PET CT- RÖNTGEN - NÜKLEER TIP- MAMOGRAFİ bölümlerinde çalışabilmesi için gerekli bilgi ve beceri ile donatılır | ||||||||||||||||||
10) Tıbbi görüntüleme teknikleri programı öğrencileri mezun olduklarında gerek çekim tekniklerinde gerekse hasta ve sağlık çalışanları ile iletişimde gerekli donanıma sahip olmaktadır | ||||||||||||||||||
11) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar. | 2 | 1 | ||||||||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. | 2 | |||||||||||||||||
13) Radyolojik uygulamaları sırasında hasta-teknisyen/tekniker-hekim iletişiminde sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişimi doğru ve etkili kullanır. | ||||||||||||||||||
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 | 3 | 1 | |||||||||||||||
15) Temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini bilir ve karşılar. | ||||||||||||||||||
16) Alanı ile ilgili verilerin toplanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur. | 2 | 1 | 1 | |||||||||||||||
17) Türkçe dil bilgisine ve dil kullanma becerisine sahip, mesleki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisini kullanarak alandaki bilgileri izler ve meslektaşlarıyla iletişime geçer | 1 | 1 | ||||||||||||||||
18) Tıbbi Görüntüleme Teknikleri program öğrencilerimiz teorik bilgiler dışında kurum içi ve kurum dışı uygulama dersleri ile mesleklerine hazır hale getirilir. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 15 | 30 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | 16 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 26 |
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 1 | 1 |
ARA SINAV (Vize) | ||
Genel Sınava Hazırlanma | ||
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 90 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 3 |