TIBBI DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | TDS206 | ||||||||
Ders İsmi: | Sağlık İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 4. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Emre YILDIRIM |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, sağlık işletmelerinde insan kaynakları yönetiminin temel prensiplerini ve uygulamalarını öğrencilere öğretmektir. Ders, insan kaynakları yönetiminin sağlık sektörü üzerindeki etkilerini, personel yönetimi stratejilerini, işe alım ve seçme süreçlerini, performans değerlendirme yöntemlerini ve çalışan motivasyonu ile ilgili konuları kapsamaktadır. |
Dersin Hedefi: | İnsan Kaynakları Yönetiminin Temellerini Anlamak: Öğrenciler, insan kaynakları yönetiminin temel kavramlarını ve sağlık işletmelerindeki önemini kavrayacaklardır. Sağlık Sektöründe İşe Alım ve Seçme Süreçlerini Öğrenmek: Öğrenciler, sağlık işletmelerinde etkili işe alım ve seçme süreçlerini öğreneceklerdir. Performans Değerlendirme Yöntemlerini Anlamak: Öğrenciler, performans değerlendirme yöntemlerini ve bu yöntemlerin sağlık çalışanlarının verimliliği üzerindeki etkilerini inceleyeceklerdir. Çalışan Motivasyonu ve İlgili Stratejileri Öğrenmek: Öğrenciler, sağlık sektöründe çalışan motivasyonu ve bu motivasyonu artırmak için kullanılan stratejileri öğreneceklerdir. Etkili İnsan Kaynakları Yönetiminin Sağlık İşletmeleri Üzerindeki Etkilerini İncelemek: Öğrenciler, etkili insan kaynakları yönetiminin sağlık işletmelerinin verimliliği ve hasta bakım kalitesi üzerindeki olumlu etkilerini analiz edeceklerdir. Yasal ve Etik Boyutları Anlamak: Öğrenciler, sağlık sektöründe insan kaynakları yönetiminin yasal ve etik boyutlarını kavrayacaklardır. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Sağlık işletmelerinde insan kaynakları yönetimi ile ilgili temel kavramları ve teorileri tanımlar.
Sağlık sektöründe insan kaynakları yönetiminin tarihsel gelişimini ve güncel uygulamalarını açıklar.
Sağlık işletmelerinde çalışan hakları, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili yasal düzenlemeleri bilir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Sağlık işletmelerinde etkili işe alım ve seçme süreçlerini planlar ve uygular.
Performans değerlendirme yöntemlerini kullanarak sağlık çalışanlarının performansını değerlendirir.
Çalışan motivasyonunu artırmak için uygun stratejiler geliştirir ve uygular. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Sağlık işletmelerinde insan kaynakları yönetimi ile ilgili projelerde bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
İnsan kaynakları süreçlerinde karşılaşılan sorunları bağımsız olarak çözer. |
||
2) İnsan kaynakları yönetimi alanındaki yeni bilgileri ve gelişmeleri takip eder.
Sağlık sektöründeki değişikliklere uyum sağlamak için sürekli öğrenmeye açık olur. |
||
3) Çalışanlar ve yöneticiler arasında etkili iletişim kurar.
Takım çalışmasına katkıda bulunur ve işbirliği yapar. |
||
4) Sağlık işletmelerinde insan kaynakları yönetimi süreçlerini profesyonel ve etik kurallar çerçevesinde yönetir.
Sağlık sektörüne özgü insan kaynakları yönetimi problemlerine uygun çözümler üretir. |
Hafta | Konu | ||
1) | Giriş, Dersin Tanıtımı, İnsan Kaynakları Yönetiminin Tarihsel Gelişimi | ||
2) | İşgücü Planlaması | ||
3) | İş Analizi ve İş Tasarımı | ||
4) | İnsan Kaynaklarında Seçim ve Yerleştirme | ||
5) | Eğitim ve Geliştirme | ||
6) | Kariyer Yönetimi | ||
7) | Sağlık ve Güvenlik Yönetimi | ||
8) | ARA SINAV | ||
9) | Performans Değerlendirme | ||
10) | Performans Değerlendirme-II | ||
11) | Ücret Yönetimi | ||
12) | Ücret Sistemleri ve Özendiriciler | ||
13) | Sendika ve İnsan Kaynakları Yönetimi | ||
14) | Toplu Pazarlık | ||
15) | Örgüt İçi İlişkiler ve Hareketler | ||
16) | FİNAL SINAVI | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı için önemli olan anatomi,tıbbi terminoloji, hastalıklar bilgisi ile ilgili kavramları bilir | ||||||||||||||
2) Sağlık kurumlarında tutulan kayıtların, doldurulan belge ve formların arşivlenmesini bilir | ||||||||||||||
3) Sağlık kurumlarında tutulması gereken kayıtları ve tıbbi dokümanları tutabilir. | ||||||||||||||
4) Alanı için yeterli düzeyde bilgisayar kullanır | ||||||||||||||
5) On parmak yazım tekniklerini uygular | ||||||||||||||
6) Mesleki uygulama sahalarında pratik yapar. | ||||||||||||||
7) Kurumda kendine verilen yetkileri, sorumlulukları bilirve karar verme sürecini etkili bir şekilde yönetir | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
8) Bağımsız olarak çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği sahip olur. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
9) Evrensel meslek etiği ve ahlak ilkelerini bilir ve ona göre davranır | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
10) Sahip olduğu temel bilgi ve becerileri etkin bir şekilde kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
11) Ulusal sağlık uygulama tebliğinie hakim olur. | ||||||||||||||
12) Uluslararası hastalıkların kodlanmasını öğrenir. | ||||||||||||||
13) Hastayla, hasta yakınlarıyla, doktorla, çalışma arkadaşlarıyla etkin ve doğru iletişim kurabilir | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
14) Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 15 | 28 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 30 |
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 14 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 27 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | 15 | 30 |
Tartışma | 12 | 12 |
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 143 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 4 |