TIBBI DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SMY109 | ||||||||
Ders İsmi: | Hastalıklar Bilgisi I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 1. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr Öğr. Üyesi Yusuf EREN |
Dersin Amacı: | Sağlık ve hastalık kavramları anlamak, bu kavramları etkileyen faktörleri ve sistemlere ait hastalıkları bilmek. |
Dersin Hedefi: | Sağlık ve hastalık kavramlarının tanımlanması, bu kavramları etkileyen faktörleri ve sistemlere ait hastalıkların öğrenilmesi. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Sağlık ve hastalık kavramını tanımlar |
||
2) Sağlık ve hastalık kavramları arasındaki ilişkiyi kurar. |
||
3) Sağlık ve hastalık kavramlarını etkileyen faktörleri öğrenir. |
||
4) Hastalıklara sebep olan faktörleri öğrenir. |
||
5) Hastalıkların teşhisinde hikaye alma ve fiziksek muayenenin önemini öğrenir. |
||
6) Hastalıklara ait bulgu ve belirtileri tanır. |
||
7) Hastalıkların tanı ve tedavi yollarını tanır. |
||
8) Sağlığın sürdürülebilmesi için hastalıklardan korunma yollarını öğrenir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
1) | Sağlık ve Hastalık | ||
2) | Hücre, doku, organ ve sistemler | ||
3) | Hastalıkların Teşhisinde Hikaye Alma ve Fiziksel Muayene | ||
4) | Solunum Sistemi Hastalıkları | ||
5) | Solunum Sistemi Hastalıkları | ||
6) | Solunum Sistemi Hastalıkları | ||
7) | Dolaşım Sistemi Hastalıkları | ||
8) | Dolaşım Sistemi Hastalıkları | ||
9) | Sindirim Sistemi Hastalıkları | ||
10) | Sindirim Sistemi Hastalıkları | ||
11) | Kas ve İskelet Sistemi Hastalıkları | ||
12) | Kas ve İskelet Sistemi Hastalıkları | ||
13) | Sinir Sistemi Hastalıkları | ||
14) | Sinir Sistemi Hastalıkları | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı için önemli olan anatomi,tıbbi terminoloji, hastalıklar bilgisi ile ilgili kavramları bilir | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
2) Sağlık kurumlarında tutulan kayıtların, doldurulan belge ve formların arşivlenmesini bilir | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
3) Sağlık kurumlarında tutulması gereken kayıtları ve tıbbi dokümanları tutabilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
4) Alanı için yeterli düzeyde bilgisayar kullanır | ||||||||||||||
5) On parmak yazım tekniklerini uygular | ||||||||||||||
6) Mesleki uygulama sahalarında pratik yapar. | ||||||||||||||
7) Kurumda kendine verilen yetkileri, sorumlulukları bilirve karar verme sürecini etkili bir şekilde yönetir | ||||||||||||||
8) Bağımsız olarak çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği sahip olur. | ||||||||||||||
9) Evrensel meslek etiği ve ahlak ilkelerini bilir ve ona göre davranır | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
10) Sahip olduğu temel bilgi ve becerileri etkin bir şekilde kullanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||
11) Ulusal sağlık uygulama tebliğinie hakim olur. | ||||||||||||||
12) Uluslararası hastalıkların kodlanmasını öğrenir. | ||||||||||||||
13) Hastayla, hasta yakınlarıyla, doktorla, çalışma arkadaşlarıyla etkin ve doğru iletişim kurabilir | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | ||||||
14) Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 28 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 14 |
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 14 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 6 |
Genel Sınava Hazırlanma | 13 | 19 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 6 |
Katılım | 13 | 13 |
Tartışma | 13 | 13 |
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 113 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 3 |