AMELIYATHANE HIZMETLERI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | AHP202 | ||||||||
Ders İsmi: | Ameliyathane Meslek Eğitimi II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 4. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Hem.Semayer Zülcan |
Dersin Amacı: | Ameliyat ekiplerinde yer alabilecek ve cerrahi ekibe ameliyat sırasında yardım edebilecek düzeyde mesleki beceri ve bilgi kazandırmak amaçlı pratik uygulama ile mesleki eğitim vermek |
Dersin Hedefi: | Öğrencinin almış olduğu bilgi, beceri ve alışkanlıkları uygun görülen bir işyerinde, staj komisyonu tarafından ilan edilen tarihler arasında on dört hafta süresince 14 iş günü boyunca uygulayarak geliştirmesini sağlamak. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1. Ameliyathanenin fiziki ve fonksiyonel yapısını açıklar.2. Ameliyathane risk ve tehlikelerini bilir ve önlem alır.3. Ameliyathanede çalışanların iş görevlendirmesini ayırt eder ve bilir.4. Ameliyathanedeki teknolojik aletleri tanır tarif eder ve özel kullanımını bilir 5. Cerrahi enstrümanları sınıflandırarak örneklendirir.6. Alet kontrolü, bakımı ve paketleme ile ilgili kuralları özetler.7. Steril alan ve steril malzemenin özelliklerini, steril malzemenin depolanması ve korunması protokollerini açıklar.8. Hastanın kimlik tespiti yapar, dosyasını inceler, hastayı, ameliyat masasını hazırlama konusundaki basamakları gerçekleştirir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1. Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilir.2. Alan terminolojisini etkin kullanabilir.3. Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilir.4. Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir, mesleki bilgilerini yazılı, sozlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilir.5. Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilir. 6. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp bu süreçlere katılabilir.7. Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurabilir.8. Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişik teknikleri kullanabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilir.9. Alanıyla ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilir.10. Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilir.11. Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir.12. Ameliyat odasını cerrahi işlem için hazırlayabilir.13. Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olabilir.14. Cerrahi işlem sırasında hekimin uygun gördüğü şekilde cerrahi ekibe dahil olabilir.15. Ameliyat sonrası cerrahi alet ve malzemeleri yeniden kullanıma hazır hale getirebilir. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1) Her türlü bilgi ve beceri ile ameliyathanede etik kurallara uygun, ameliyathane teknolojisine hakim alarak cerrahi ekibe yardım eder |
Hafta | Konu | ||
1) | Ameliyathanede mesleki eğitim staj I | ||
2) | Ameliyathanede mesleki eğitim staj II | ||
3) | Ameliyathanede mesleki eğitim staj III | ||
4) | Ameliyathanede mesleki eğitim staj IV | ||
5) | Ameliyathanede mesleki eğitim staj V | ||
6) | Ameliyathanede mesleki eğitim staj VI | ||
7) | Ameliyathanede mesleki eğitim staj VII | ||
8) | Ameliyathanede mesleki eğitim staj VIII | ||
9) | Ameliyathanede mesleki eğitim staj IX | ||
10) | Ameliyathanede mesleki eğitim staj X | ||
11) | Ameliyathanede mesleki eğitim staj XI | ||
12) | Ameliyathanede mesleki eğitim staj XII | ||
13) | Ameliyathanede mesleki eğitim staj XIII | ||
14) | Ameliyathanede mesleki eğitim staj XIV | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||
1) Ameliyat öncesi ameliyat masasını ve aletlerini hazırlar | ||||||||||||||||||||
2) Ameliyat sırasında ameliyat ekibine yardımcı olur | ||||||||||||||||||||
3) Ameliyat sonrasında kullanılan aletlerin sterilizasyonunu (mikroptan arındırma) yaparak muhafazasını sağlar. | ||||||||||||||||||||
4) Ameliyathanedeki bütün cihaz ve aletlerin bakımını, temizliğini, muhafazasını ve tedarik edilmesini sağlar. | ||||||||||||||||||||
5) Ameliyathane sterilizasyonunun korunmasını sağlar. | ||||||||||||||||||||
6) Modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçip uygulamalar için mesleki ortam da etkin olarak kullanır. | ||||||||||||||||||||
7) Temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini bilir ve karşılar. | ||||||||||||||||||||
8) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | ||||||||||||||||||||
9) Alanı ile ilgili uygulamalarda hızlı ve doğru karar verir | ||||||||||||||||||||
10) Olağan ve olağan dışı durumlarda sorumluluk alır | ||||||||||||||||||||
11) Kişisel ve çevresel güvenlik sağlamada yetkindir. | ||||||||||||||||||||
12) Mesleki ve evrensel değerler doğrultusunda sürekli mesleki gelişim anlayışına sahiptir. | ||||||||||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||||||||
14) Entellektüel ve sosyal açıdan kendisini geliştirmeye yönelik ulusal ve evrensel değerleri ilke edinir. | ||||||||||||||||||||
15) Kendini sosyal ve kültürel anlamda geliştirir. | ||||||||||||||||||||
16) Hasta, hasta yakınları ve diğer sağlık profesyonelleri ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||||||||||||||||
17) Alanı ile ilgili verilerin toplanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur. | ||||||||||||||||||||
18) Tekniker-hekim iletişiminde sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişimi doğru ve etkili kullanır. | ||||||||||||||||||||
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına yeterli bilince sahip olur. | ||||||||||||||||||||
20) Hastalara haklarına uyar ve meslektaşları ile hastalara etik kurallar çerçevesinde yaklaşır ve davranır. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | 14 | % 0 |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 60 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 60 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 28 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | 14 | 42 |
Uygulama Sınavı | 2 | 2 |
Derse Özgü Staj | 14 | 84 |
Alan Çalışması | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | 14 | 28 |
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 14 | 28 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | ||
ARA SINAV (Vize) | ||
Genel Sınava Hazırlanma | ||
GENEL SINAV (Final) | ||
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 240 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 8 |