TIBBI DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SMY117 | ||||||||
Ders İsmi: | Psikoloji ve Davranış Bilimleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 3. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Birgül Sena Mayda |
Dersin Amacı: | Temel psikoloji bilgileri ve eleştirel düşünme becerilerini kazanmak. İnsan davranışının psikolojik ve sosyolojik yönlerini öğretmek amaçlanmaktadır. |
Dersin Hedefi: | Psikoloji biliminin temel kavramlarını, sosyal etki ve uyma davranışı, tutumlar, kişilik, algılama ve öğrenme, birey, grup ve örgüt düzeyinde iletişim, kültür ve örgüt kültürü, gruplar ve grup dinamiği, motivasyon, liderlik gibi konularda gerekli teorik bilgileri edinmek. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) İnsan davranışlarını anlamaya ve açıklamaya çalışan farklı psikolojik akımları öğrenir, farklarını açıklar ve tartışır. |
||
2) Psikolojik kavramlar hakkında temel bilgileri açıklar |
||
3) Öğrenciler, psikolojinin tarihsel gelişimini betimler ve birbirleriyle olan etkileşimleri tartışırlar. |
||
4) Gruplar ve grup dinamiği, motivasyon, liderlik konuları hakkında teorik bilgileri öğrenir. |
||
5) Bilişsel Çelişkiyi kavrar ve tanımlar. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Tutumlar ve tutum değişimlerini değerlendirir. |
||
2) Günlük yaşamlarında bilişsel çelişkilerle karşılaştıklarında fark edebilme ve bu
konudaki problemleri/sorunları çözer. |
||
3) Öğrenmenin doğasını analiz eder. |
||
4) Stresle başa çıkma stratejileri geliştirir. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) İnsan davranışını anlar ve yorumlar. |
||
2) İnsan psikolojisini anlar. |
Hafta | Konu | ||
2) | Hafızanın Temel Bileşenleri | ||
3) | Kısa Süreli Hafıza – Dikkat | ||
4) | Kısa Süreli Hafıza | ||
5) | Uzun Süreli Hafıza , Beyin Hasarlarının Etkisi, Hafızayı Güçlendirme | ||
6) | Uzun Süreli Hafızada Depolama Süreçleri – Depolamayı Etkileyen Faktörler | ||
7) | Uzun Süreli Hafızanın Düzenlenmesi – Kavramlar | ||
8) | Vize Sınavı | ||
9) | Uzun Süreli Hafızada Geri Çağırma ve Unutma | ||
10) | Uzun Süreli Hafızada Unutma – Transfer | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı için önemli olan anatomi,tıbbi terminoloji, hastalıklar bilgisi ile ilgili kavramları bilir | ||||||||||||||
2) Sağlık kurumlarında tutulan kayıtların, doldurulan belge ve formların arşivlenmesini bilir | ||||||||||||||
3) Sağlık kurumlarında tutulması gereken kayıtları ve tıbbi dokümanları tutabilir. | ||||||||||||||
4) Alanı için yeterli düzeyde bilgisayar kullanır | ||||||||||||||
5) On parmak yazım tekniklerini uygular | ||||||||||||||
6) Mesleki uygulama sahalarında pratik yapar. | ||||||||||||||
7) Kurumda kendine verilen yetkileri, sorumlulukları bilirve karar verme sürecini etkili bir şekilde yönetir | ||||||||||||||
8) Bağımsız olarak çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği sahip olur. | ||||||||||||||
9) Evrensel meslek etiği ve ahlak ilkelerini bilir ve ona göre davranır | ||||||||||||||
10) Sahip olduğu temel bilgi ve becerileri etkin bir şekilde kullanır. | ||||||||||||||
11) Ulusal sağlık uygulama tebliğinie hakim olur. | ||||||||||||||
12) Uluslararası hastalıkların kodlanmasını öğrenir. | ||||||||||||||
13) Hastayla, hasta yakınlarıyla, doktorla, çalışma arkadaşlarıyla etkin ve doğru iletişim kurabilir | ||||||||||||||
14) Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 28 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 13 |
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | 2 | 2 |
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 3 | 3 |
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 14 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 28 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 90 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 3 |