ULUSLARARASI TICARET VE LOJISTIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UTL201 | ||||||||
Ders İsmi: | Gümrük İşlemleri ve Uluslararası Ticaretin Vergilendirilmesi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 3. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. Rıdvan HALİLOĞLU Öğr.Gör. Mehmet Yavuz KANKAVİ Dr.Öğr.Üyesi RAHMİ İNCEKARA |
Dersin Amacı: | Gümrüklerden geçiş sırasında ihracat ve ithalatçıların karşılaşacakları yasal, teknik, idari, mali düzenlemeleri, uygulamaları ve yükümlülükleri kavramak. |
Dersin Hedefi: | Gümrük Kanunu, Gümrük yönetmeliği, Tebliğler ve yapılan ticari anlaşmalar kapsamında gümrükleme sürecinin; yasal, teknik, idari, mali düzenlemeler, uygulamalar ve yükümlülüklerini bilmek. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Türk Gümrük Mevzuatının genel anlamda kapsamını ve bu mevzuatı oluşturan yasal düzenlemelerde kullanılan temel kavramları tanımlar. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Gümrük Vergisi ve Gümrük Rejimi kavramlarını ve Türk Gümrük Mevzuatı
çerçevesinde gümrük vergisinin kapsamı ve uygulanması, diğer mali ödemeleri ve farklı gümrük rejimlerine ilişkin işlemleri açıklar |
||
2) Gümrük mevzuatı çerçevesince, gümrük vergilerini uygular. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Gümrük işlemlerinin vergilendirilmesi ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
Hafta | Konu | ||
1) | Gümrük Mevzuatı Kavramı ve İçeriği | ||
2) | Gümrükçe Onaylanmış İşlem ve Kullanımlar | ||
3) | Gümrük Teşkilatı ve Birimleri ve Gümrüklerde İşleyiş | ||
4) | Gümrük Rejimleri ve Serbest Dolaşıma Giriş Rejimi | ||
5) | Gümrük Rejimleri Dahilde ve Hariçte İşleme Rejimi | ||
6) | Gümrük Rejimleri Transit Rejimi | ||
7) | Gümrük Rejimleri Gümrük Kontrolü Altında İşleme Rejimleri ve Gümrük Antrepo Rejimler | ||
8) | Eşyanın Gümrük Kıymeti ve Belirleme Esasları ve Transfer Fiyatlandırılması | ||
9) | Gümrük İşlem Süreci Taşıtların Türkiye Gümrük Bölgesine Giriş ve Çıkışları | ||
10) | Gümrük İşlem Süreci Sunum ve Özet Beyan İşlemler | ||
11) | Gümrük İşlem Süreci Gümrük Beyan Türleri ve İşlemleri | ||
12) | Gümrük İşlem Süreci Dolaşım Belgeleri | ||
13) | Gümrük İşlemlerinde Son Gelişmeler | ||
14) | Öğrenci Sunumları | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||
1) 1. Uluslararası ticaretin kuramsal altyapısı ile ithalat, ihracat, kambiyo, gümrük ve lojistik gibi operasyona yönelik bilgileri kavrar. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
2) 2. Küreselleşen sermaye, emek ve mal ticaretinde iş kültürü ve pazarlama etkileşimini tanımlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
3) 3. Uluslararası ticaret ile ilgili küresel ve ulusal temel düzenlemeleri takip eder. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
4) 4. Uluslararası ekonomik ve ticari gelişmeleri analiz eder. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
5) 5. Lojistik ile ilgili sorunları tanımlar, çözüm yolları sunma becerisi kazanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
6) 6. Bilgisayar ve uluslararası ticari operasyonlar ve veri analizlerinde kullanılan bilgi sistemleri ve yazılımlarını kullanabilme becerisi kazanır. | 1 | 1 | 1 | 3 | ||||||||||||||
7) 7. Araştırma becerisi ve analitik düşünme yeteneği kazanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
8) 8. Alınacak projelerin süreçlerini ve sonuçlarını belirler, sebep – sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurur, stratejik yaklaşım geliştirir | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
9) 9. Görev aldığı alanlarda kurumun vizyon, amaç ve hedeflerini belirler. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
10) 10. Farklı kaynaklardan bilgi elde eder ve analiz etme becerisine sahip olur ve inisiyatif kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
11) 11. Kendi alanında sürekli iyileştirmeye odaklı ve yenilikçi olur. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
12) 12. Düşüncelerini başkalarının anlayabileceği şekilde iletir, yatay ve dikey iletişim kurar ve yüksek ikna gücüne sahip olur. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
13) 13. Liderlik özelliklerine sahip olup takım çalışmasına yakın olur. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
14) 14. En az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü Bağımsız Kullanıcı kapsamında B2 düzeyinde bilgi sahibi olur ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||
15) 15. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
16) 16. Uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
17) 17. Paydaşlarla ilişkileri analiz eder, alanındaki gelişmeleri ve yenilikleri izler, kurumunun konumunu sorgular ve öneriler sunar. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
18) 18. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 42 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 12 | 24 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 7 | 14 |
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | 1 | 5 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 21 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 42 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 150 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 5 |