HALKLA İLIŞKILER VE REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HIR306
Ders İsmi: Medya Planlama
Ders Yarıyılı: 6. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Emine Hilal KORUCU

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Günlük yaşamda pazarlama ve iletişim perspektifinden dijital medya devrimine genel bir bakış açısı sağlamak.
Medya planlamanın şirketler ve ajanslar için önemini, faydalarını, nasıl oluşturulduğunu ve kritik noktaları öğretmek
Dersin Hedefi: Kitle ve medya araçlarının nasıl değiştiği kavramak. Markaların bu değişime nasıl tepki vereceğini kavramak. Uygulamalı öğrenme alıştırmaları ve sektör uzmanlığı incelemek.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) 1. Kitlenin medyanın kendisini nasıl şekillendirdiğini açıklar. 2. Dijital medya okuryazarlığını açıklar. 3- Bir ürün ya da hizmetin reklam çalışmalarının medya planlamasının yapılması açıklar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) 1. Ajansların müşterileri ve diğer ajanslarla nasıl çalıştığını kavrar. 2- Bir ürün ya da hizmetin, lansman ya da hatırlatma amaçlı reklam ve tanıtımının yapılması için medya planının hazırlanmasını kavrar. 3- Medya planlamasını en efektif şekilde ve en uygun mecralarda yapmayı öğrenir. 4- Bütçe dahilinde en doğru şekilde, tüketiciyi satın alma davranışına ikna etmeyi öğrenir.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) 1. Dijital medya planları oluşturur ve yönetir. 2. Sosyal medya pazarlama kampanyaları oluşturur ve yönetir. 3- Seçilen bir ürünün belli bir periyotta detaylı bir medya planını hazırlar. 4- Tüketicilerin eğilimleri, medya satın alma, medya araçlarını ölçme becerisi kazanır. 5- Mecralar arası kıyaslama, her mecranın avantajlı ve dezavantajlı olan yanlarına göre strateji geliştirir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Medya planlamaya giriş
2) Ajans Ekosistemi: Medya sınıflarını seçmek
3) Örnek medya planı sunumu: Medya araçlarını değerlendirme ve seçme
4) Medya, reklam ve tüketiciler arasındaki ilişkiler
5) Temel ölçüm ve hesaplamalar: Medya maliyetleri ve satın alma problemleri ve bütçe oluşturma, test ve deney ile medya planlama
6) Pazarlama stratejisi ve medya planlama
7) Dijital Medya Planlama Temelleri
8) Uygulamalı medya planı çalışması: Yaratıcı medya planı çalışmaları
9) Teknolojileri Anlamak: Dijital Medya Planlama Çalışması
10) Sosyal Medya Pazarlamasının Temelleri
11) Teknolojileri Anlamak: Sosyal Medya Pazarlama Çalışması
12) Strateji Planlama Uygulaması- 1: kim, nerede ve ne zaman?
13) Strateji Planlama Uygulaması- 2: ağırlıklama, erişim ve sıklık
14) Genel Değerlendirme
Diğer Kaynaklar: Medya Planlama Kitapları
Ders Notları
Ajans Sayfaları
Google, Youtube, Instagram Reklam Politikaları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Alanıyla ilgili problemleri saptayarak konuya ilişkin sorunları analiz eder.
2) Alanındaki bilgi ve olguları Sosyoloji, Gazetecilik, Televizyon, Medya gibi alanlarla karşılaştırır.
3) Alanlarındaki temel kavramları ve disiplinleri belirler.
4) Bu programdan mezun olanlar, halkla ilişkiler ve reklam alanlarında araştırma ve analiz yapar.
5) Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerden faydalanarak, halkla ilişkiler ve reklam faaliyetlerinde karşılaştığı problemleri saptar.
6) Halkla ilişkiler kampanyaları ve reklam projelerinde yer alarak, ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
7) Alanıyla ilgili ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak, iletişim planı tasarlar.
8) Oluşabilecek sorunlara karşı eleştirel bir bakış açısıyla yeni stratejiler geliştirir.
9) Alanla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve çalışmalar gerçekleştirir.
10) Yaratıcı ikna ve sunum tekniklerini uygular.
11) Yaşanılan ülkenin ve toplumun yararına projeler gerçekleştirir.
12) Reklam ve halkla ilişkiler konularındaki fikirlerini ilgili kişi ve kurumlara etkili bir şekilde ifade eder.
13) Edindiği bilgiler doğrultusunda, kariyer hedeflerini belirler.
14) İletişimle ilgili konuların toplumsal ve global boyutlardaki etkilerini analiz eder ve yorumlar.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar % 0
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 0
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 0