HALKLA İLIŞKILER VE REKLAMCILIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HIR306 | ||||||||
Ders İsmi: | Medya Planlama | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 6. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. Emine Hilal KORUCU |
Dersin Amacı: | Günlük yaşamda pazarlama ve iletişim perspektifinden dijital medya devrimine genel bir bakış açısı sağlamak. Medya planlamanın şirketler ve ajanslar için önemini, faydalarını, nasıl oluşturulduğunu ve kritik noktaları öğretmek |
Dersin Hedefi: | Kitle ve medya araçlarının nasıl değiştiği kavramak. Markaların bu değişime nasıl tepki vereceğini kavramak. Uygulamalı öğrenme alıştırmaları ve sektör uzmanlığı incelemek. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1. Kitlenin medyanın kendisini nasıl şekillendirdiğini açıklar.
2. Dijital medya okuryazarlığını açıklar. 3- Bir ürün ya da hizmetin reklam çalışmalarının medya planlamasının yapılması açıklar. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1. Ajansların müşterileri ve diğer ajanslarla nasıl çalıştığını kavrar. 2- Bir ürün ya da hizmetin, lansman ya da hatırlatma amaçlı reklam ve tanıtımının yapılması için medya planının hazırlanmasını kavrar. 3- Medya planlamasını en efektif şekilde ve en uygun mecralarda yapmayı öğrenir. 4- Bütçe dahilinde en doğru şekilde, tüketiciyi satın alma davranışına ikna etmeyi öğrenir. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1. Dijital medya planları oluşturur ve yönetir.
2. Sosyal medya pazarlama kampanyaları oluşturur ve yönetir. 3- Seçilen bir ürünün belli bir periyotta detaylı bir medya planını hazırlar.
4- Tüketicilerin eğilimleri, medya satın alma, medya araçlarını ölçme becerisi kazanır.
5- Mecralar arası kıyaslama, her mecranın avantajlı ve dezavantajlı olan yanlarına göre strateji geliştirir.
|
Hafta | Konu | ||
1) | Medya planlamaya giriş | ||
2) | Ajans Ekosistemi: Medya sınıflarını seçmek | ||
3) | Örnek medya planı sunumu: Medya araçlarını değerlendirme ve seçme | ||
4) | Medya, reklam ve tüketiciler arasındaki ilişkiler | ||
5) | Temel ölçüm ve hesaplamalar: Medya maliyetleri ve satın alma problemleri ve bütçe oluşturma, test ve deney ile medya planlama | ||
6) | Pazarlama stratejisi ve medya planlama | ||
7) | Dijital Medya Planlama Temelleri | ||
8) | Uygulamalı medya planı çalışması: Yaratıcı medya planı çalışmaları | ||
9) | Teknolojileri Anlamak: Dijital Medya Planlama Çalışması | ||
10) | Sosyal Medya Pazarlamasının Temelleri | ||
11) | Teknolojileri Anlamak: Sosyal Medya Pazarlama Çalışması | ||
12) | Strateji Planlama Uygulaması- 1: kim, nerede ve ne zaman? | ||
13) | Strateji Planlama Uygulaması- 2: ağırlıklama, erişim ve sıklık | ||
14) | Genel Değerlendirme | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Alanıyla ilgili problemleri saptayarak konuya ilişkin sorunları analiz eder. | ||||||||||||||
2) Alanındaki bilgi ve olguları Sosyoloji, Gazetecilik, Televizyon, Medya gibi alanlarla karşılaştırır. | ||||||||||||||
3) Alanlarındaki temel kavramları ve disiplinleri belirler. | ||||||||||||||
4) Bu programdan mezun olanlar, halkla ilişkiler ve reklam alanlarında araştırma ve analiz yapar. | ||||||||||||||
5) Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerden faydalanarak, halkla ilişkiler ve reklam faaliyetlerinde karşılaştığı problemleri saptar. | ||||||||||||||
6) Halkla ilişkiler kampanyaları ve reklam projelerinde yer alarak, ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir. | ||||||||||||||
7) Alanıyla ilgili ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak, iletişim planı tasarlar. | ||||||||||||||
8) Oluşabilecek sorunlara karşı eleştirel bir bakış açısıyla yeni stratejiler geliştirir. | ||||||||||||||
9) Alanla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve çalışmalar gerçekleştirir. | ||||||||||||||
10) Yaratıcı ikna ve sunum tekniklerini uygular. | ||||||||||||||
11) Yaşanılan ülkenin ve toplumun yararına projeler gerçekleştirir. | ||||||||||||||
12) Reklam ve halkla ilişkiler konularındaki fikirlerini ilgili kişi ve kurumlara etkili bir şekilde ifade eder. | ||||||||||||||
13) Edindiği bilgiler doğrultusunda, kariyer hedeflerini belirler. | ||||||||||||||
14) İletişimle ilgili konuların toplumsal ve global boyutlardaki etkilerini analiz eder ve yorumlar. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 0 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 0 |