HALKLA İLIŞKILER VE REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HIR301
Ders İsmi: Bütünleşik Pazarlama İletişimi
Ders Yarıyılı: 5. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Prof.Dr.Ruken ÖZGÜL KILANÇ

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Tüm pazarlama iletişimi unsurları; reklam, halkla ilişkiler, satış, doğrudan pazarlama konuları ve e-iletişim konusunu kavramak.
Dersin Hedefi: Uygun pazarlama karmasını değerlendirmek. İletişimin rolünü incelemek. Pazarlama iletişimi stratejileri geliştirmek.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bütünleşik pazarlama iletişimine ait kavramları açıklar.
  2) Bütünleşik pazarlama iletişiminin ne olduğunu bilir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Pazarlama iletişimini bütünleşik açıdan ele alır.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bütünleşik pazarlama iletişimi kampanyası hazırlar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Pazarlamanın Kapsamı
2) Klasik ve Modern Pazarlama Yaklaşımı
3) Hedef Pazarlama
4) Pazarlamada Değişimi Etkileyen Trendler
5) 4P 4C
6) Bütünleşik Pazarlama Kavramı
7) Bütünleşik Pazarlama Unsurları
8) Pazarlama Türleri ve Stratejileri
9) Pazarlama Türleri ve Stratejileri
10) Pazarlama Türleri ve Stratejileri
11) Pazarlama Türleri ve Stratejileri
12) Öğrenci Sunumları
13) Öğrenci Sunumları
14) Öğrenci Sunumları
Diğer Kaynaklar: Mucuk. İ., (1997), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Yayınevi, İstanbul Erciş. A., (2012), Pazarlama İlkeleri, ISBN: 978-975-442-278-8, ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI, Erzurum Kotler, P., Kartajaya. H., ve Setiawan. I., (Çev. Nadir Özata), (2019), Pazarlama 4.0, Optimist Yay., İstanbul BALTA-PELTEKOĞLU, F., (2014), HALKLA İLİŞKİLER NEDİR?, BETA YAY., İSTANBUL
ÖZGÜL-KILANÇ, R., (2020), İtibar Yönetimi ve Öyküleme, Eğitim Yay. Bozkurt, İ. (2007). Bütünleşik Pazarlama İletişimi. İstanbul: Mediacat Kitapları, İstanbul SCOTT, M.D., (2011), Gerçek Zamanlı Pazarlama ve Halkla İlişkiler, Mediacat, İstanbul AYDIN, S.,(2021), Bütünleşik Pazarlama Yönetiminde Vaka Analizleri, Kriter Yay., İstanbul KOTLER, P., (2006), Soru ve Cevaplarla Günümüzde Pazarlamın Temelleri, Optimist, İstanbul TOLON., M., ve ZENGİN., A.,Z., (2016), Bütünleşik Pazarlama İletişimi Yönetimi, Detay Yay. Ankara BORAN., T., (2020), Bütünleşik Pazarlama İletişimi Yönetimi, Beta Bas.Yay.Dağ., İstanbul BİLGİLİ, B., Editör Prof. Dr. SEVTAP ÜNAL, Müşteri İlişkileri Yönetimi Sektör Uygulamaları, ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI ERZURUM

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Alanıyla ilgili problemleri saptayarak konuya ilişkin sorunları analiz eder.
2) Alanındaki bilgi ve olguları Sosyoloji, Gazetecilik, Televizyon, Medya gibi alanlarla karşılaştırır.
3) Alanlarındaki temel kavramları ve disiplinleri belirler.
4) Bu programdan mezun olanlar, halkla ilişkiler ve reklam alanlarında araştırma ve analiz yapar.
5) Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerden faydalanarak, halkla ilişkiler ve reklam faaliyetlerinde karşılaştığı problemleri saptar.
6) Halkla ilişkiler kampanyaları ve reklam projelerinde yer alarak, ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
7) Alanıyla ilgili ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak, iletişim planı tasarlar.
8) Oluşabilecek sorunlara karşı eleştirel bir bakış açısıyla yeni stratejiler geliştirir.
9) Alanla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve çalışmalar gerçekleştirir.
10) Yaratıcı ikna ve sunum tekniklerini uygular.
11) Yaşanılan ülkenin ve toplumun yararına projeler gerçekleştirir.
12) Reklam ve halkla ilişkiler konularındaki fikirlerini ilgili kişi ve kurumlara etkili bir şekilde ifade eder.
13) Edindiği bilgiler doğrultusunda, kariyer hedeflerini belirler.
14) İletişimle ilgili konuların toplumsal ve global boyutlardaki etkilerini analiz eder ve yorumlar.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 1 % 20
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma 1 % 20
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik 3 3
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) 7 21
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 7 14
Proje Hazırlama + Sunma 2 30
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 7 14
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma 14 28
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 154
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 5