HALKLA İLIŞKILER VE REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HIR105
Ders İsmi: İletişim Bilimine Giriş
Ders Yarıyılı: 1. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Ahmet İlkay Ceyhan

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İletişim ve medya çalışmalarında kullanılan teorileri bilmek. Medya konusundaki bilgileri kullanmak.
Dersin Hedefi: Kitle iletişiminin ne olduğu, tarihi, gelişimi, örgütlenmesi, iş yapış biçimi, topluma olan etkileri kavramak. Medya üzerine yapılan önemli tartışmaları bilmek.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Kitle iletişiminin tarihini, gelişmesini, örgütlenmesini, pratiğini ve toplumsal çıktılar bilgisini kavrar.
  2) Kitle, medya ve kitle iletişimini bilir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Kitle iletişimi ile halkla ilişkiler ve reklamcılık arasındaki ilişkiyiş sıralar.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Kitle iletişiminin sosyal, ekonomik, siyasal ve kültürel işlevlerini tartışır.
  2) Kitle iletişiminde süregelen tartışmaları takip eder.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Kitle İletişimine Giriş
2) İletişim Nedir, Nasıl İşler?
3) İletişimin Yapılanması
4) İletişimde Algının Rolü
5) İletişimde Kodlama ve Kodlama Sorunları
6) Bilişsel Tutarlılık ve Kitle İletişimi/ Sunum
7) Kitle İletişiminin Temel Modelleri-I/ Sunum
8) Kitle İletişiminin Temel Modelleri - 2
9) Kitle İletişiminin Kısa Dönem Etkileri
10) Kitle İletişiminin Kültür ve Topluma Etkileri
11) İzleyiciyi Merkez Alan Modeller
12) Kitle İletişim Araçlarının Örgütlenmesi ve Kullanımı/ Sunum
13) Planlı İletişim ve Uluslararası İletişim/ Sunum
14) Genel Değerlendirme
Diğer Kaynaklar: *Barbier, F., & Lavenir, C. B. (2001). Diderot’dan İnternete Medya Tarihi, Çev. Kerem Eksen, İstanbul, Okyanus Yayınları.
*Harari, Y. N. (2019). Hayvanlardan Tanrılara-Homo Sapiens, Kolektif Kitap.
*Harari, Y. N. (2016). Homo deus: Yarının kısa bir tarihi. Kolektif Kitap.
*Baldini, M. (2006). İletişim tarihi: storie della comunicazione. Çev. Gül Batuş, Istanbul, Avcıol Basım Yayınları.
*Poe, M. T. (2014). İletişim tarihi. İstanbul: Islık Yayınları.
*Headrick, D. R. (2002). Enformasyon çağı: Akıl ve Devrim çağında Bilgi Teknolojileri (1700-1850), Kitap Yayınevi.
*Mattelart, A. (2013). İletişimin Dünyasallaşması, Çev. Halime Yücel, İletişim Yayınları.
*Carr, E. H. (1980). Tarih nedir?(çev. MG Gürtürk). Birikim Yayınları, İstanbul.
*Hobsbawm, E. J. (1999). Devrim çağı, Çev. B. S. Şener, Dost Yayınları.
*Jeanneney, J. N. (2006). Başlangıcından Günümüze Medya Tarihi, çev. Esra Atuk, İkinci Baskı, İstanbul: Yapı Kredi Yayıncılık.
*Andrew Marr's History of the World, BBC (http://www.bbc.co.uk/programmes/p00xnr43)
*People's Century, BBC (http://www.pbs.org/wgbh/peoplescentury/)
*Generation X, National Geographic (http://channel.nationalgeographic.com/generation-x/)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Alanıyla ilgili problemleri saptayarak konuya ilişkin sorunları analiz eder.
2) Alanındaki bilgi ve olguları Sosyoloji, Gazetecilik, Televizyon, Medya gibi alanlarla karşılaştırır.
3) Alanlarındaki temel kavramları ve disiplinleri belirler.
4) Bu programdan mezun olanlar, halkla ilişkiler ve reklam alanlarında araştırma ve analiz yapar.
5) Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerden faydalanarak, halkla ilişkiler ve reklam faaliyetlerinde karşılaştığı problemleri saptar.
6) Halkla ilişkiler kampanyaları ve reklam projelerinde yer alarak, ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
7) Alanıyla ilgili ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak, iletişim planı tasarlar.
8) Oluşabilecek sorunlara karşı eleştirel bir bakış açısıyla yeni stratejiler geliştirir.
9) Alanla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve çalışmalar gerçekleştirir.
10) Yaratıcı ikna ve sunum tekniklerini uygular.
11) Yaşanılan ülkenin ve toplumun yararına projeler gerçekleştirir.
12) Reklam ve halkla ilişkiler konularındaki fikirlerini ilgili kişi ve kurumlara etkili bir şekilde ifade eder.
13) Edindiği bilgiler doğrultusunda, kariyer hedeflerini belirler.
14) İletişimle ilgili konuların toplumsal ve global boyutlardaki etkilerini analiz eder ve yorumlar.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 28
Laboratuvar
Uygulama 15 30
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) 14 28
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 6 6
Proje Hazırlama + Sunma 4 40
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 7 14
ARA SINAV (Vize) 1 2
Genel Sınava Hazırlanma 14 14
GENEL SINAV (Final) 1 2
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 164
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 5