MAHKEME BÜRO HIZMETLERI
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ING102
Ders İsmi: İngilizce-II
Ders Yarıyılı: 2. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Doğan Can Vural

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste öğrencilerin akademik çalışmalarında ve mezuniyet sonrası mesleki yaşamlarında etkili bir performans sergilemeleri için gerekli temel prensipleri ve kuramları öğrenerek yabancı dilde etkili iletişim becerileri geliştirmeleri için zemin hazırlanması amaçlanır.
Dersin Hedefi: Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrencilerin Avrupa Ortak Dil Çerçevesinde belirtilen “Bağımsız Kullanıcı” düzeyinde İngilizce yazılı ve sözlü iletişim becerisi edinmesi hedeflenir.
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bu derste öğrencilerin akademik çalışmalarında ve mezuniyet sonrası mesleki yaşamlarında etkili bir performans sergilemeleri için gerekli temel prensipleri ve kuramları öğrenerek yabancı dilde etkili iletişim becerileri geliştirmeleri için zemin hazırlanması amaçlanır.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Akademik konuşmaları genel hatlarıyla takip edebilme.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bilgilendirici, kısa ve basit sunumlar yapabilme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) UNIT 7 Describe the weather Leave phone messages
2) UNIT 7 Talk about sports and exercise Say how your week is going Give exercise advice
3) UNIT 8 Talk about clothes Ask for and give prices
4) UNIT 8 Shop for gifts Discuss shopping habits
5) UNIT 9 Give sightseeing information Talk about countries you want to travel to
6) UNIT 9 Discuss international foods, places, and people
7) UNIT 10 Ask for and give information about the recent past
8) MID-TERM
9) UNIT 10 Describe the past week Talk about how you remember things
10) UNIT 11 Describe experiences such as your first day of school or work
11) UNIT 11 Talk about a vacation Tell a funny story
12) UNIT 12 Talk about food likes and dislikes and eating habits Make requests and offers
13) UNIT 12 Invite someone to a meal Make recommendations
14) Revision
15) FINAL EXAM REVISION
16) FINAL EXAM
Diğer Kaynaklar: Oshima, A., Hogue, O. A., & Hogue, A. (1988). Introduction to Academic Writing. Addison-Wesley Publishing Company. https://books.google.com.tr/books?id=ZQISPwAACAAJ

Naylor, H. (2015). Essential Grammar in Use Supplementary Exercises: To Accompany Essential Grammar in Use Fourth Edition. Cambridge University Press.

Murphy, R. (2007). Essential Grammar in Use: A Self-study Reference and Practice Book for Elementary Students of English ; with Answers. Cambridge University Press.

Murphy, R. (2011). Basic Grammar in Use: Self-study Reference and Practice for Students of North American English ; with Answers. Cambridge University Press.

Baker, A. (1984). Ship or Sheep? Cassettes (3): An Intermediate Pronunciation Course. Cambridge University Press.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Hukukun temel ilkeleri, hukuk teorileri, hukuk terminolojisi ve temel hukuk metodolojisine dair bilgiye sahiptir. 2 2 2
2) Temel mevzuat, öğreti ve içtihatlar hakkında bilgiye sahiptir. 2 2 2
3) Mahkemelerde ve diğer hukuk alanında çalışan kurumlarda yürütülen idari işlemler ve büro işlemleri hakkında bilgiye sahiptir. 2 2 2
4) Mahkemelerde ve diğer hukuk alanında çalışan kurumlardaki adli hizmetlerde doğan ihtiyaçların giderilmesi konusunda edindiği bilgileri kullanır.
5) Mevzuat, içtihat ve öğretiyi düzenli olarak takip eder ve mesleğinde kullanır.
6) Hukukun temel kavramları ve hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilerden hareketle, somut uyuşmazlığa uygulanacak hukuk kurallarını tespit eder ve uygular.
7) Hukukun temel kavramları ve hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilerden hareketle, mevzuat, içtihat ve öğretiyi yorumlar.
8) F Klavye kullanır.
9) Hukuk alanındaki temel bir çalışmayı kendi başına yürütebilir.
10) Yürütülen işle ilgili süreçlerde karşılaşılan sorunları çözmek konusunda sorumluluk alır.
11) Sorumluluğu altında çalışanları denetler ve gelişimlerine yönelik faaliyetler yürütür.
12) Hukukun temel kavram ve sorunlarına ilişkin bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
13) Öğrenimini lisans düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilir.
14) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır.
15) Etkili iletişim kurar ve stres yönetimini sağlar.
16) Hukuk terminolojisini etkili ve güzel kullanır.
17) Hukuk ve adalet hizmetleriyle ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bu alanlarda uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir.
18) İngilizce yabancı dil bilgisini kullanarak alanıyla ilgili uluslararası gelişmeleri izler ve mesleğinde kullanır.
19) Bilgisayar kullanma yeterliliğine sahip olarak gerekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
20) Hukuk mesleğinin gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışına sahiptir.
21) Mesleğini adalet hizmetlerinin geliştirilmesi ve toplumsal ihtiyaçların karşılanması bilinciyle yapar.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Pratik Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Bütünleme Pratik % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Katılım % 0
Tartışma % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 15 15
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 7 14
ARA SINAV (Vize) 1 2
Genel Sınava Hazırlanma 15 15
GENEL SINAV (Final) 1 2
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 90
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 3