|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1)
|
İnsanda sistemlerin normal yapı-fonksiyonlarıyla ilgili temel bilgilere sahip olabilme, bu bilgileri doku-hücre düzeyinde analiz edebilme ve hastalıklarla ilişkilendirebilme
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
2)
|
Tıbbi laboratuvarlarda iş organizasyonu hakkında bilgi sahibi olma ve uygulamaları yürütebilme.
|
3)
|
Tıbbi laboratuvar testleri için uygun örnekleri hastalardan alabilme ve uygun koşullarda örnek transferini gerçekleştirebilme.
|
4)
|
Analiz öncesi örnek hazırlık işlemlerini yapabilme, bakı preparatlarını hazırlayabilme, dezenfeksiyon ve sterilizasyon tekniklerini uygulayabilme.
|
5)
|
Tıbbi laboratuvarın farklı alanlarıyla ilgili temel testleri uygulayabilme, analiz çözeltilerini hazırlayabilme.
|
6)
|
Tıbbi laboratuvar testlerini metabolizma ve vücut sistemlerinin yapı-fonksiyonlarıyla veya mikrobik/parazitler etkenlerle ilişkilendirebilme.
|
7)
|
Tıbbi laboratuvarlarda toplam test sürecindeki hata kaynaklarını ortaya çıkarabilme ve çözümler üretebilme.
|
8)
|
Bilişim teknolojilerini tıbbi laboratuvar uygulamalarında kullanabilme ve bilişim olanaklarını kullanarak kendini geliştirebilme.
|
9)
|
Tıbbi laboratuvarlar kalite yönetim sistemlerini tanımlayabilme, kalite kontrol süreçlerini yürütebilme, bu uygulamalarda istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
|
10)
|
Tıbbi laboratuvarlarda güvenlik kurallarını uygulayabilme, kişisel güvenlik önlemlerini alabilme ve güvenli laboratuvar ortamı oluşturabilme.
|
11)
|
Tıbbi laboratuvar çalışmalarında çevre sağlığı ve atık yönetimi tedbirlerini uygulayabilme, çevre korumayla ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi olma.
|
Yetkinlikler
(Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
12)
|
Çalışma ortamındaki cihazlar ve kimyasallar hakkında yeterli bilgiye sahip olup kendisine verilen görevleri üstlenir. İş akışını bozabilecek olağandışı durumlarda, öncelikle bireysel ve gerekiyorsa ekip olarak sorunların çözümünde katkı sunar.
|
13)
|
Bilimsel ve teknolojik gelişmelere açık olur ve takip eder.
|
14)
|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve kazanımlar elde eder.
|
15)
|
Bireysel ve toplumsal iletişim kurabilme, laboratuvarda ve laboratuvarın yer aldığı kurumda takım çalışması yapabilir.
|
16)
|
Sağlık hizmetinin yürütülmesinde sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurabilir ve Türkçe’yi etkili kullanır.
|
17)
|
İngilizceyi orta seviyede konuşabilme ve yazabilme, mesleki uygulamalarda yabancı dili kullanabilir.
|
18)
|
Acil durumlarda ilk yardım uygulayabilme, temel yaşam desteği sağlayabilme, hasta ve yaralıları taşıyabilir.
|
19)
|
Genel etik ve ahlâk kavramlarını tanımlayabilme, meslek ve tıp etiği ilkelerine uyma, özel tıbbi etik sorunlar ve hasta hakları hakkında bilgi sahibidir.
|