ANESTEZI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ANS705 | ||||||||
Ders İsmi: | Olgularla Anestezi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 4. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan İçi Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Doktor Öğretim Üyesi Sercan Başböyük |
Dersin Amacı: | Eğitim ve öğretim dönemi boyunca edindiği teorik bilgilerin, güncel vaka örnekleri üzerinden etkin kullanımının sağlanması. |
Dersin Hedefi: | Sistem hastalıklarında anestezi uygulamalarını bilmek, Pediatrik hastalarda anestezi uygulamalarını bilmek. Sık görülen cerrahi girişimlerde anestezi uygulamalarını bilmek. Farklı klinik durumlarda ideal anestezi yöntemini seçebilmek ve anestezi yönetimini etkin bir şekilde gerçekleştirebilmek. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Farklı klinik durumları bilir ve analiz edebilir. Farklı klinik durumlarda ideal anestezi yöntemini seçebilir. Farklı klinik senaryolarda anestezi yönetimini optimize edebilir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Farklı klinik senaryolarda, etkin tanı ve tedavi yöntemlerini bulabilir ve uygulayabilir. Teorik bilgilerini farklı klinik durumlara uyarlayabilir. |
||
2) Sahip olduğu teorik bilgileri, alanına özgü ekipman ve donanımı farklı klinik durumlara göre etkin kullanabilir ve elindeki imkanları en verimli şekilde değerlendirebilir. |
Hafta | Konu | ||
1) | Sağlıklı Hastada Anestezi | ||
2) | Kardiyak Hastada Non-kardiyak Cerrahi | ||
3) | Kardiyopulmoner Bypass'taki Hastanın Anestezisi | ||
4) | İntrakranial Kitle Eksizyonu Anestezi Yönetimi | ||
5) | Obez Hastada Anestezi Yönetimi | ||
6) | Gebe Hastada Anestezi Yönetimi | ||
7) | Ürolojik Cerrahide Anestezi Yönetimi | ||
8) | Troid Hastalıklarında Anestezi Yönetimi | ||
9) | Pediatrik Hastada Anestezi Yönetimi | ||
10) | Geriatrik Hastada Anestezi Yönetimi | ||
11) | Travma Cerrahisinde Anestezi Yönetimi | ||
12) | Masif Kan Transfüzyonu | ||
13) | Nöromusküler Hastalığı olanlarda Anestezi | ||
14) | Ameliyathane Dışı Anestezi Yönetimi | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||
1) Anestezide kullanılan sistemler Cihazlar/Aygıtlar ve ilaçlar ( indüksiyon ajanları, inhalasyon ajanları,kas gevşeticiler, opioid analjezikler) ile ilgili bilgi sahibi olur. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||
2) Entübasyon,kanülasyon (intraveöz), maskeleme gibi girişimler ile ilgili bilgi sahibi olur. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||
3) İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | 1 | 1 | 3 | |||||||||||||||||
4) Sorunları erken fark edebilme ve bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözme yeteneğine sahiptir | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||
5) Her hastayı bireysel ve bütüncül olarak değerlendirir | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||
6) Mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||
7) Bağımsız olarak çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahiptir. | 2 | 2 | ||||||||||||||||||
8) Aldığı görevleri zamanındave eksiksiz yerine getirir. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||
9) Gelişen bilim ve teknoloji doğrultusunda yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, bireysel ve mesleki gelişimini sürdürür. | 1 | 3 | ||||||||||||||||||
10) Sağlık bakımıyla ilgili güncel gelişmeleri takip ederek alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası eğitim ve toplantılara katılır. | 1 | 3 | ||||||||||||||||||
11) Hasta ve yakınları ile iletişim kurar, bilgi verir. | ||||||||||||||||||||
12) Ekip içerisinde etkin iletişim kurar ve ekip üyeleriyle uyum içinde çalışır. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||
13) Sağlık ekibinin üyesi olarak disiplinler arası işbirliği yapar | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||
14) Hastaların ameliyat öncesi hazırlanmasında, ameliyat süresince takibinde, anestezi ve reanimasyon uygulanmasında yetkindir. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||
15) Ekip ile birlikte acil durumlarda müdahale edebilecek bilgiye sahip olur | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||
16) Toplumsal değerler ve yasal düzenlemelere uygun davranır | ||||||||||||||||||||
17) Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | ||||||||||||||||||||
18) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. | 3 | |||||||||||||||||||
19) Türkçeyi yazılı ve sözlü biçimde etkin olarak kullanma yeterliliğine sahip olur. | 3 | |||||||||||||||||||
20) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 28 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 16 |
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | 8 | 8 |
Rol Oynama + Dramatize Etme | 6 | 6 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 16 | 16 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 14 | 14 |
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | 7 | 7 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 2 | 4 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 2 |
Genel Sınava Hazırlanma | 2 | 4 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 2 |
Katılım | ||
Tartışma | 6 | 6 |
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 113 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 3 |