SIYASET BILIMI VE KAMU YÖNETIMI (İNGILIZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSP705 | ||||||||
Ders İsmi: | Turkısh Foreign Policy | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 5. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Departmental Elective | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Doğan Şafak POLAT |
Dersin Amacı: | This course is designed as a comprehensive survey course on Turkish foreign policy (hereafter TFP) since the late Ottoman era. It examines the major issues, trends, and problems of Turkish foreign policy under various governments over the last century. Although the focus of this course is on the present, the lectures will provide a basic historical overview of Turkish foreign policy since the beginning of the Republic. Within this framework, we will analyse what factors have shaped Turkish foreign policy, examine its major architects, and explore the implications of its current course. Topics covered in the course include Turkey's relations with the West, its relations with Russia and its Middle Eastern neighbours, the realignment of policy during the Arab Spring, and recent failures in the region. The course pays particular attention to key issues and developments in the post-Cold War era in order to understand the political challenges facing Turkey in the 21st century. |
Dersin Hedefi: | Bu ders, Osmanlı döneminin sonlarından itibaren Türk dış politikası (bundan böyle TFP olarak anılacaktır) üzerine kapsamlı bir araştırma kursu olarak tasarlanmıştır. Son yüzyılda çeşitli hükümetler altında Türk dış politikasının başlıca sorunlarını, eğilimlerini ve sorunlarını inceler. Bu dersin odak noktası günümüze odaklanmakla birlikte, dersler Cumhuriyetin başlangıcından bu yana Türk dış politikasına temel bir tarihsel bakış sağlayacaktır. Bu çerçevede, Türk dış politikasını hangi faktörlerin şekillendirdiğini analiz edecek, ana mimarlarını inceleyecek ve mevcut seyrinin etkilerini araştırılacaktır. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Son yüzyılda çeşitli hükümetler altında Türk dış politikasının başlıca sorunlarını, eğilimlerini ve sorunlarını bilmek. |
||
2) Cumhuriyetin başlangıcından bu yana Türk dış politikasına temel bir tarihsel bakış sağlayacaktır. |
||
3) Türk dış politikasını hangi faktörlerin şekillendirdiğini analiz edecek, ana mimarlarını inceleyecek ve mevcut seyrinin etkilerini araştırılacaktır. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
1) | Türk Dış Politikası (TDP)'na Giriş | ||
2) | İlk Yıllarda TDP, 1923-1938 | ||
3) | İkinci Dünya Savaşı Sırasında TDP, 1939-1945 | ||
4) | Soğuk Savaş Sırasında TDP, 1945-1990 | ||
5) | TDP ve Avrupalılaşma Siyaseti, 1990-2007 | ||
6) | 2007-2017 Yılları Arasında TDP: Stratejik Derinlik | ||
7) | Yakın Geçmiş Dönemde TDP'da Kamu Diplomasisi ve Yumuşak Güç | ||
8) | Soğuk Savaş Sonrası ABD ve NATO ile ilişkiler | ||
9) | Ortadoğu Ülkeleriyle ilişkiler | ||
10) | Balkan Bölgesi ile ilişkiler | ||
11) | Rusya Federasyonu, Güney Kafkasya, Orta Asya, Güney Asya ve Asya-Pasifik bölgeleri ile ilişkiler | ||
12) | Latin Amerika ve Sahra Altı Afrika ile ilişkiler | ||
13) | Uluslararası kuruluşlarla ilişkiler | ||
14) | Türk Dış Politikasının Genel Değerlendirmesi | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Siyaset, yönetim, siyasi tarih, ekonomi ve hukuk alanlarında kuramsal bilgiye sahiptir. Bunları karşılaştırabilmekte ve yazılı olarak ifade edebilmektedir. Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeydeki gelişmeleri takip eder, temel sorunları bilir. | 3 | 3 | 3 | ||||||||
2) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak karşılaştığı verileri, olguları, sorunları analiz eder, karşılaştırır, tanımlar ve farklı çözüm önerileri sunabilir. Kalitatif ve kantitatif Sosyal Bilim araştırma yöntemlerini kullanabilmektedir. | 3 | 3 | |||||||||
3) Topluma, sosyal çevresine ve kendine karşı sorumlu birey olma duyarlılığını kazanır. | 3 | 3 | 3 | ||||||||
4) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki konularda bireysel olarak çalışma yapar. | |||||||||||
5) Alanıyla ilgili araştırma tekniklerini, analitik düşünme yeteneğini ve bilgisini kullanır. | |||||||||||
6) Kavram, kuram ve küresel hususlara nesnel ve eleştirel bakabilir. | |||||||||||
7) Vaka odaklı çalışmalarda stratejiler ve siyasalar geliştirebilmektedir. | |||||||||||
8) Disiplinler arası ve çok-disiplinli yorum ve analiz yapabilme becerisine sahip olup, farklı sosyal bilim dalları arasında ilişki kurabilir. | |||||||||||
9) Analiz sonuçlarını ve araştırma bulgularını başta makale, rapor ve sunum olmak üzere çeşitli formatlarda ifade eder. | |||||||||||
10) Profesyonel, akademik ve sivil topluma rahat adapte olmaya hazırdır. | |||||||||||
11) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 28 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 48 |
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | ||
ARA SINAV (Vize) | 7 | 7 |
Genel Sınava Hazırlanma | ||
GENEL SINAV (Final) | 7 | 7 |
Katılım | 14 | 28 |
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 118 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 3 |