SIYASET BILIMI VE KAMU YÖNETIMI (İNGILIZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSP705
Ders İsmi: Turkısh Foreign Policy
Ders Yarıyılı: 5. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili:
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Doğan Şafak POLAT

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: This course is designed as a comprehensive survey course on Turkish foreign policy (hereafter TFP) since the late Ottoman era. It examines the major issues, trends, and problems of Turkish foreign policy under various governments over the last century. Although the focus of this course is on the present, the lectures will provide a basic historical overview of Turkish foreign policy since the beginning of the Republic. Within this framework, we will analyse what factors have shaped Turkish foreign policy, examine its major architects, and explore the implications of its current course. Topics covered in the course include Turkey's relations with the West, its relations with Russia and its Middle Eastern neighbours, the realignment of policy during the Arab Spring, and recent failures in the region. The course pays particular attention to key issues and developments in the post-Cold War era in order to understand the political challenges facing Turkey in the 21st century.
Dersin Hedefi: Bu ders, Osmanlı döneminin sonlarından itibaren Türk dış politikası (bundan böyle TFP olarak anılacaktır) üzerine kapsamlı bir araştırma kursu olarak tasarlanmıştır. Son yüzyılda çeşitli hükümetler altında Türk dış politikasının başlıca sorunlarını, eğilimlerini ve sorunlarını inceler. Bu dersin odak noktası günümüze odaklanmakla birlikte, dersler Cumhuriyetin başlangıcından bu yana Türk dış politikasına temel bir tarihsel bakış sağlayacaktır. Bu çerçevede, Türk dış politikasını hangi faktörlerin şekillendirdiğini analiz edecek, ana mimarlarını inceleyecek ve mevcut seyrinin etkilerini araştırılacaktır.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Son yüzyılda çeşitli hükümetler altında Türk dış politikasının başlıca sorunlarını, eğilimlerini ve sorunlarını bilmek.
  2) Cumhuriyetin başlangıcından bu yana Türk dış politikasına temel bir tarihsel bakış sağlayacaktır.
  3) Türk dış politikasını hangi faktörlerin şekillendirdiğini analiz edecek, ana mimarlarını inceleyecek ve mevcut seyrinin etkilerini araştırılacaktır.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Türk Dış Politikası (TDP)'na Giriş
2) İlk Yıllarda TDP, 1923-1938
3) İkinci Dünya Savaşı Sırasında TDP, 1939-1945
4) Soğuk Savaş Sırasında TDP, 1945-1990
5) TDP ve Avrupalılaşma Siyaseti, 1990-2007
6) 2007-2017 Yılları Arasında TDP: Stratejik Derinlik
7) Yakın Geçmiş Dönemde TDP'da Kamu Diplomasisi ve Yumuşak Güç
8) Soğuk Savaş Sonrası ABD ve NATO ile ilişkiler
9) Ortadoğu Ülkeleriyle ilişkiler
10) Balkan Bölgesi ile ilişkiler
11) Rusya Federasyonu, Güney Kafkasya, Orta Asya, Güney Asya ve Asya-Pasifik bölgeleri ile ilişkiler
12) Latin Amerika ve Sahra Altı Afrika ile ilişkiler
13) Uluslararası kuruluşlarla ilişkiler
14) Türk Dış Politikasının Genel Değerlendirmesi
Diğer Kaynaklar: o William Hale, Turkish Foreign Policy Since 1774, London and New York: Routledge, 2013.
o Nejat Doğan and Ahmet Sözen, Turkish Foreign Policy I, T.C. Anadolu University Publication No: 3944.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Siyaset, yönetim, siyasi tarih, ekonomi ve hukuk alanlarında kuramsal bilgiye sahiptir. Bunları karşılaştırabilmekte ve yazılı olarak ifade edebilmektedir. Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeydeki gelişmeleri takip eder, temel sorunları bilir. 3 3 3
2) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak karşılaştığı verileri, olguları, sorunları analiz eder, karşılaştırır, tanımlar ve farklı çözüm önerileri sunabilir. Kalitatif ve kantitatif Sosyal Bilim araştırma yöntemlerini kullanabilmektedir. 3 3
3) Topluma, sosyal çevresine ve kendine karşı sorumlu birey olma duyarlılığını kazanır. 3 3 3
4) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki konularda bireysel olarak çalışma yapar.
5) Alanıyla ilgili araştırma tekniklerini, analitik düşünme yeteneğini ve bilgisini kullanır.
6) Kavram, kuram ve küresel hususlara nesnel ve eleştirel bakabilir.
7) Vaka odaklı çalışmalarda stratejiler ve siyasalar geliştirebilmektedir.
8) Disiplinler arası ve çok-disiplinli yorum ve analiz yapabilme becerisine sahip olup, farklı sosyal bilim dalları arasında ilişki kurabilir.
9) Analiz sonuçlarını ve araştırma bulgularını başta makale, rapor ve sunum olmak üzere çeşitli formatlarda ifade eder.
10) Profesyonel, akademik ve sivil topluma rahat adapte olmaya hazırdır.
11) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 28
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 48
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma
ARA SINAV (Vize) 7 7
Genel Sınava Hazırlanma
GENEL SINAV (Final) 7 7
Katılım 14 28
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 118
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 3